امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
11/29 1398

 گروه سایبان - صبح دوشنبه رئیس کل بیمه مرکزی با مدیران استارت آپ های فعال در صنعت بیمه دیدار کرد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی در این نشست بر اهمیت و نقش استارت آپ ها تاکید کرد و گفت: بیمه مرکزی از نوآوری و فناوری‌های نوین در زمینه فروش بیمه استقبال می‌کند.


وی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت استارت آپ ها و فناوری های نوین، روش میانبری برای توسعه صنعت بیمه محسوب می‌شود. لذا بیمه مرکزی علیرغم مخالفت‌هایی برای فعالیت استارت آپ‌ها حمایت ۱۰۰ درصدی خود از این شرکت‌ها را اعلام کرده و زیرساخت‌های حضور آنان در صنعت بیمه را فراهم آورده است.


وی تصریح کرد: در راستای رفع موانع قانونی فعالیت استارت آپ ها مقرر شد این شرکت‌ها در قالب کارگزاری آنلاین فعالیت کنند.


رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه این نشست از مدیران استارت آپ‌ها خواست تا پایان سال جاری نسبت به اخذ مجوز فعالیت از بیمه مرکزی اقدام نمایند چرا که از سال ۹۹ استارت آپ ها بدون مجوز از بیمه مرکزی، امکان فعالیت در صنعت بیمه را نخواهند داشت.


دکتر سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش استارت آپ ها در توسعه فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ تاکید کرد و گفت: استارت آپ‌ها با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین باید میل خرید بیمه را در میان مردم به خصوص جوانان افزایش دهند و با همگرایی، هم افزایی و نیازسنجی به توسعه صنعت بیمه کمک کنند.


وی افزود: شبکه فروش صنعت بیمه نیز باید با بهره‌گیری از بازاریابی حرفه ای و مهارتهای نوین فروش از روش های سنتی فاصله بگیرد و به سمت فروش آنلاین برود.

در پایان ۱۵ شرکت استارت آپ حاضر در جلسه خواسته‌ها و مشکلات خود را با مدیران بیمه مرکزی مطرح کردند.


شایان ذکر است، در این نشست معاون طرح و توسعه، معاون نظارت، رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیر کل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه ای، مدیرکل نظارت فنی بر بیمه های زندگی، مدیرکل حوزه ریاست، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فنی، مدیرکل نظارت بر شرکت های بیمه و هماهنگی امور استان ها، مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای، مدیرکل حراست، مدیرکل توسعه مدیریت ریسک و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نیزحضور داشتند تا پاسخگوی سوالات باشد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود