امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
11/28 1398

 

گروه سایبان - شوراي عالی بیمه در جلسه دهم بهمن امسال در اجرای ماده 17قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری« آیین نامه بیمه های درمان» را مشتمل بر29 ماده و 16 تبصره با شماره99  ابلاغ کرد که این آیین نامه جایگزین آیین نامه 74 خواهد بود.


بیمه درمان در سال های اخیر به پاشنه آشیل صنعت بیمه تبدیل شده بود و بعد از رشته ثالث به یکی از رشته های زیان ده تبدیل شده بود. عملکرد شرکت های بیمه در ارائه نرخ ها از یک سو و تغییر تعرفه ها از سوی دیگر بر پیچیدگی های این رشته اضافه کرده بود. جلسات متعددی در این زمینه در سندیکای بیمه گران نیز مطرح شده بود و رئیس کل بیمه مرکزی نیز در آخرین نشست خبری خود از نهایی شدن این آیین نامه خبرداده بود.

ماده 25 آیین نامه جدید که اشاره به ارائه خدمات بیمه ای درمان برای خانواده که تعداد را ذکر کرده و ماده 27 آیین نامه که به پوشش های خارج از ضوابط بیمه ای توسط بیمه گر گذاشته شده است متاسفانه بدون ضمانت اجرایی رهایی شده و انتظار می رود که در تکمیل این آیین نامه این موارد اصلاح شود که اگر بیمه گر تخلفی داشت نهاد ناظر چه اقدامی خواهد کرد. این در حالی است که شرکت های بیمه در قراردادهای بیمه ای خود به ماده 27 توجه چندانی هم نشان نمی دهند.
برای مشاهده متن کامل آیین نامه بر روی عبارت زیر کلیک کنید.


متن آیین نامه در پایین آمده است:
_untitled.pdf [حجم: 535.16 کیلوبایت] (تعداد دانلود: 7839)
مشاهده آنلاین فایل: _untitled.pdf

.

  1. میهمان
    پاسخ 28 اسفند 1399 11:04 مریم یاقوتی
    با سلام به ایمیل ارسال شود

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود