امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
11/6 1398



گروه سایبان - در پی دعوت رسمی شرکت بروکری J.B.Boda از شرکت بیمه اتکایی امین و شرکتهای بیمه سهامدار شرکت بیمه اتکایی امین، جهت حضور در گردهمایی بیمه هند و نیز دیدار با شرکت GIC هند، مدیرعامل و مدیر اتکایی شرکت بیمه اتکایی امین و مدیرعامل شرکت بیمه دانا جناب آقای دکتر کاردگر در روز سه شنبه به شهر بمبئی عزیمت نمودند.


به گزارش رازپول ، بیمه اتکایی امین در گزارش خود از این دیدارها می نویسد : دیدارها طی دو روز در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه دوم و سوم بهمن ماه برگزار گردید:

دیدار با نمایندگان شرکت بروکری J.B.Boda با توجه به اینکه شرکت J.B. Boda یکی از بزرگترین شرکت های بروکری بیمه در هند است و سابقه چندین سال فعالیت در بازار بیمه ایران را دارد، طی هماهنگی بعمل آمده نمایندگان شرکت بیمه اتکائی امین و شرکت بیمه دانا با آقای Atul D. Boda رئیس هیات مدیره، آقای Gautam Boda نایب رئیس هیات مدیره، آقای Ravi مدیر ارشد اجرایی و دیگر مدیران آن شرکت برگزار گردید.


در این دیدار که سرکنسول محترم جمهوری اسلامی ایران در هند جناب آقای دکتر علیخانی حضور داشتند. ایشان با اشاره به مشترکات فرهنگی و همکاری های دیرینه دو کشور ایران و هند به سفر اخیر جناب آقای دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه کشور به بمبئی اشاره نمودند. در طی سفر ایشان مذاکراتی در خصوص گسترش همکاری های تجاری بین دو کشور ایران و هند، مذاکراتی صورت پذیرفته و مقرر گردیده راهکار های ایجاد و گسترش همکاری بین شرکت های بیمه هندی و شرکت بیمه اتکائی امین مورد بررسی قرار گیرد.


همچنین سرکنسول ضمن اشاره به فرصت مناسب به وجود تسهیلات جهت همکاری های اقتصادی در منطقه آزاد چابهار اشاره کرد و با توجه به وجود زیر ساختهای بسیار مناسب در چابهار، از آن به عنوان کانال ارتباطی جهت انجام فعالیت های اقتصادی بین ایران و هند نام برد. همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده بتوانیم همکاری های بیشتری با کشور هند داشته باشیم و در این ارتباط جلسات بیشتری برگزار گردد. در این راستا مدیر عامل بیمه اتکائی امین به شرکت J.B. Boda پیشنهاد افتتاح دفتر ارتباطی در چابهار را داد که با بهره گیری از امکانات این منطقه آزاد تجاری، شرکت J.B. Boda از طریق آن بتواند همکاری های بیشتری با بازار بیمه ایران داشته باشد.


مدیرعامل بیمه اتکایی امین همچنین ضمن ارایه گزارشی از شرکت متبوع خود و با اشاره به همکاری بیمه اتکایی امین با شرکت بروکری J.B. Boda در سالهای گذشته، خواستار ادامه این همکاری ها شد.

 

 

دیدار با نمایندگان شرکت GIC

در این دیدار که نمایندگان شرکت بیمه اتکائی امین، بیمه دانا، بیمه امید و سرکنسول محترم ایران در هند حضور داشتند در ابتدا ضمن تبریک به رئیس هیات مدیره و مدیر عامل جدید شرکت GIC آقای Devesh Srivastava در خصوص ارتباط و همکاری های GIC با شرکت بیمه اتکائی امین مذاکره گردید. در این دیدار آقای کیایی از آقای Devesh Srivastava بعنوان یک دوست عالیقدر و یک کارشناس بزرگ بیمه نام برد و درخواست نمود که فعالیت خود از بازار بیمه ایران را از سر گرفته و در قرارداد مازاد خسارت بیمه اتکایی امین مشارکت فعالانه داشته باشد.

سرکنسول محترم با توجه به مذاکرات بعمل آمده بین مقامات دو کشور در خصوص گسترش همکاری های تجاری همچنین در زمینه بیمه اشاره نمود.


مدیر عامل بیمه اتکایی امین ضمن تبریک به آقای Devesh Srivastava و آرزوی موفقیت برای ایشان در سمت جدید، به همکاری های بازار بیمه هند با صنعت بیمه کشور ایران و شرکت بیمه اتکایی امین اشاره نمود و افزود شرکتهای بیمه هندی در شرایط سخت، بازار بیمه ایران را رها نکرده و همواره حامی بازار بیمه این کشور بوده اند، وی همچنین افزود قبولی از بازار اتکایی ایران بخصوص در رشته های انرژی و هواپیما همواره پر سود و کم خطر در دنیا مورد تایید قرار دارد.



 

همچنین با اشاره به سفر وزیر محترم امور خارجه کشور جناب آقای دکتر ظریف به هند و مذاکرات بعمل آمده درکمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور افزود، از میان کشورهای آسیای شرقی با توجه به مشترکات فرهنگی دو کشور ایران و هند، تمایل به همکاری با بازار بیمه هند را داریم.

ایشان ابراز امیدواری نمود که با توجه به مذاکرات صورت پذیرفته بین دو دولت در زمینه گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری و با همکاری مدیر عامل جدید GIC بتوانیم با شرکتهای بیمه هندی همکاری داشته باشیم.


در این دیدار آقای دکتر کاردگر با توجه به فرهنگ نزدیک دو کشور در مورد تمایل همکاری بیمه گران ایرانی با GIC صحبت نمود.

سپس مدیراتکایی شرکت بیمه اتکایی امین ضمن معرفی و ارایه عملکرد شرکت بیمه اتکایی امین به تشریح قرارداد واگذاری مازاد خسارت بیمه اتکایی امین و پیشنهاد آن به شرکت GIC  پرداخت.


در پایان آقای Devesh Srivastava ضمن تشکر از حضور نمایندگان بیمه اتکایی امین، بیمه دانا و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جلسه گفت در خصوص ادامه همکاری ها و همچنین پیشنهاد قرارداد واگذاری شرکت بیمه اتکایی امین مجدداً بررسی های لازم را بعمل خواهند آورند.

 

 همچنین طی برنامه ریزی های بعمل آمده با مدیران بخشهای مختلف این شرکت ملاقات گردید:

 در دیدار با خانم Reena Bhatnagar مدیر کل و رئیس بخش قبولی شرکت GIC نمایندگان بیمه اتکایی امین گزارشی از عملکرد شرکت بیمه اتکایی امین ارائه نمودند. همچنین در ارتباط با همکاری شرکت بیمه اتکایی امین و شرکت GIC مذاکره گردید و مقرر گردید در این خصوص بررسی لازم صورت پذیرد.

 

 

همچنین دیداری با آقای Shri. Shashikant More مدیرکل انرژی و باربری شرکت GIC برگزارگردید در این جلسه ضمن ارایه گزارش از عملکرد بیمه اتکایی امین در خصوص قرارداد واگذاری بیمه اتکایی امین توضیحاتی ارائه گردید. آقای More به اهمیت موضوع تبادلات بانکی در جهت ایفای تعهدات دو شرکت اشاره نمود و افزود بخشی از طلب خود از بازار بیمه ایران را دریافت ننموده ایم. مدیرعامل بیمه اتکایی امین با اشاره به آغاز فعالیت بانکهای ایرانی در هند، یکی از راههای انتقال پول را از طریق این بانکها عنوان نمود.

 

جلسه با شرکت Oriental Insurance :

در جلسه ای که با حضور نمایندگان اعزامی و آقای Alok Yagnik مدیر بخش قراردادهای اتکایی آن شرکت برگزار گردید ضمن معرفی شرکت بیمه اتکایی در خصوص واگذاری قرارداد مازاد خسارت این شرکت به شرکت Oriental Insurance و همکاری های بین دو شرکت بحث و تبادل نظر صورت پذیرد و مقرر گردید پیشنهاد این شرکت مورد بررسی قرار گیرد.

 همچنین با توجه به اهمیت و ضرورت شرکت در دوره ای آموزشی به منظور ارتقاء و به روزرسانی سطح دانش بیمه ای، جلساتی با موسسات آموزشی بیمه آکادمی ملی بیمه National Insurance Academy (NIA) و موسسه بیمه هند Insurance Institute of India به عنوان بزرگترین موسسات آموزشی بیمه در هند برگزار گردید:

 

دیدار با نماینده آکادمی ملی بیمه (National Insurance Academy)

در جلسه ای که با حضور نمایندگان بیمه اتکایی امین ، بیمه دانا و بیمه امید با آکادمی ملی بیمه هند برگزار گردید، آقای Srinivasan مدیر این آکادمی حضور داشت. در طی این جلسه مدیر آکادمی ملی بیمه هند ضمن استقبال از برگزاری جلسه به معرفی آکادمی ملی بیمه هند پرداخت و در خصوص دوره های آموزشی این آکادمی، بهره گیری از اساتید مجرب که هم سابقه فعالیت بیمه ای و هم تحصیلات آکادمیک داشتند توضیحاتی ارائه نمود. این آکادمی امکانات مناسبی را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. این آکادمی یکی از بزرگترین آکادمی های بیمه در آسیا با سابقه چهل سال می باشد که آمادگی پذیرش متقاضیان در کلیه رشته های صنعت بیمه را دارا می باشد.


در این دیدار آقای دکتر کاردگر در مورد تشکیل انجمن مدیریت ریسک در بیمه مرکزی توضیحاتی ارائه داد و سئوالاتی در مورد نحوه تشکیل انجمن مدیریت ریسک در هند مطرح نمود.

در این ارتباط آقای کیایی در خصوص برگزاری دوره آموزشی در زمینه مدیریت ریسک با مدیر آکادمی بیمه هند مذاکره نمود.

 

دیدار با نمایندگان انستیتو بیمه هند (Insurance Institute of India)

در این ارتباط دیداری با نمایندگان انستیتو بیمه هند Insurance Institute of India برگزار گردید. در این دیدار که مدیر انستیتو آقای Arindam Mukherjee ، اعضای هیات علمی و اساتید آن موسسه حضور داشتند در خصوص دوره ای آموزشی و محتوای آموزشی آن انستیتوی آموزشی مذاکره گردید.

آقای دکتر کاردگر مباحثی در خصوص نیاز صنعت بیمه کشور به نرم افزار جامع بیمه گری مطرح نمود.

این موسسه که پیش از این به نام فدراسیون موسسات بیمه شناخته بود در سال 1955 با هدف آموزش بیمه ای تاسیس شد. این موسسه در بمبئی به ثبت رسیده است و اهداف اصلی تاسیس آن به شرح ذیل می باشد:


راه اندازی دانشگاه و امتحانات در مباحث مربوط به تئوری و کاربرد بیمه و اعطاء گواهینامه ، دیپلم و مدارک به علاقه مندان بیمه آموزش از راه دور تهیه و فراهم نمودن کتب آموزشی و به کارگیری شیوه های مشابه به منظور ترغیب و کمک به آموزش در رشته ها و موضوعات مختلف در زمینه بیمه دارا بودن یک کتابخانه مجهز در زمینه بیمه ارائه بورسیه تحصیلی و جوایز به تحقیقات و کارهای آموزشی که در ارتباط با بیمه انجام می پذیرد.


 در این ارتباط از بخش های مختلف انستیتو بیمه هند شامل کتابخانه، فضاهای آموزشی و امکانات رفاهی آن بازدید بعمل آمد.  با توجه به نیاز صنعت بیمه کشور به بهره گیری دانش روز بیمه ای و بکارگیری آن در صنعت به منظور ارتقا جایگاه فعلی و بهبود شیوه های عملکرد طی مذاکرات بعمل آمده مقرر گردید با هماهنگی شرکت بیمه اتکائی امین مقدمات حضور تعدادی از نمایندگان  شرکتهای بیمه ایرانی در دوره های مذکور فراهم آید.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود