امروز: پنجشنبه، 1 اسفند 1398
11/2 1398

گروه سایبان- برنامه ششم توسعه تکلیف مهمی را برای صنعت بیمه در راستای افزایش چشمگیر سهم بیمه‌های زندگی از کل پرتفوی صنعت بیمه مشخص کرده است و بیمه سامان به عنوان یکی از بازوهای بیمه مرکزی تلاش دارد که با ارائه محصولات جدید و تلفیق طرح‌های بیمه‌ای نهاد ناظر را برای دست یابی به نقاط هدف گذاری شده در این برنامه یاری کند.

 

ماده 11 برنامه ششم توسعه در دو بند مهم، به مسئولیت صنعت بیمه در راستای افزایش ضریب نفوذ بیمه تاکیداتی داشته و اذعان کرده است که بیمه مرکزیایران موظف است در راستای افزایش نقش صنعت بیمهدر نظام تأمین مالی و ایجاد فضای امن در سایرحوزه‌های اقتصادی از جمله فضای کسب و کار وسرمایه‌گذاری، از طریق شرکتهای بیمه نسبت به ارتقاینقش اقتصادی بیمه در تأمین رفاه و امنیت مردم وافزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور تا متوسط جهانی آندر طی سالهای برنامه اقدامات لازم را جهت تحققاهداف زیر به‌عمل آورد:

1- ضریب نفوذ بیمه‌های بازرگانی در طول اجرای برنامهبه هفت‌درصد(7%) برسد.

2- سهم بیمه‌های عمر از حق بیمه تولیدی بیمه‌هایبازرگانی کشور حداقل تا پنجاه‌درصد(50%) نسبت بهسال پایه اجرای قانون برنامه افزایش یابد.

در دنیای امروز صنعت بیمه به جایگاهی رسیده است کهمی‌تواند با ایجاد اطمینان در مجموعه فعالیت‌هایاقتصادی کشورها، نقش کلیدی را در توسعه اجتماعی واقتصادی آنها ایفا کند. مطالعات مختلف نیز نشاندهنده آن است که بین توسعه صنعت بیمه و توسعهاقتصادی اجتماعی رابطه مستقیمی برقرار است.

رشته اشخاص یکی از رشته‌های مهم در صنعت بیمهمحسوب می‌شود که می‌تواند از طرفی با ایجاد آرامش روحی و امنیت، باعث از بین رفتن نگرانی‌های ناشیاز حوادث ناگهانی شده و از این طریق، به بهبود کیفیتزندگی مردم و به تبع آن فعالیت‌های اقتصادی کمك کندو از طرفی دیگر می‌تواند با جمع آوری پس اندازهایخرد در ایجاد یك اقتصاد مولد، نقش آفرینی اثربخشداشته باشد.

با توجه به جایگاه بیمه‌های اشخاص در افزایش رشداقتصادی و رفاه عمومی و به هدف افزایش ضریبنفوذ بیمه و با توجه به ضریب نفوذ پایین بیمه زندگی در ایران و عدم شناخت کافی مردم و فقدان طرح های نوآورانه، جای خالی طرحی در این خصوص و موضوعات وابسته به آن در صنعت بیمه همواره احساس شده است. 

تحولات و دگرگونی‌های زیادی که در زندگی افراد باسرعت بالایی در حال رخ دادن است ، آنها را در معرضخطرهای متعددی از قبیل از مشکلات سلامتی و جسمی، صدمه بدنی در محیط کار، از کارافتادگی وناتوانی و مرگ قرار داده است و شرکت های بیمه هوشمند با توجه به این عناصر سعی داشته اند که مفهوم امنیت را برای خانواده ها به شکل عملیاتی اجرا کنند. 

بیمه سامان به عنوان یکی از این شرکت ها با آگاهی از اینکه عموم افراد از خطرات گریزان بوده و سعی درجهت تامین امینت خویش از جمله تامین امنیت مالیهستند، انواع مختلف روش های پیشگیری و کاهشریسک بویژه در بعد مالی آن را مورد توجه قرارداد و بیمهدرمان و عمر را به عنوان یکی از ابزارهای مهم واساسی در دنیای متمدن امروزی که نقش به سزایی درکاهش ریسک و تامین امنیت مالی و ذهنی بازی در قالب محصولاتی به روز تر به بازار عرضه کرده است . 

محصولات جدید بیمه سامان نه تنها برای خریداران نهایی جذاب است بلکه با ترغیب و ایجاد عوامل انگیزشی در جهت افزایش ضریب نفوذ بیمه ای در کشور و دست یابی به اهداف برنامه های توسعه ای یاریگر نهادهای بالادستی نیز هست. 

بنابراین بیمه سامان به عنوان یکی از بنگاه های بیمه ای کشور با پیگیری این اهداف عالیه تلاش می کند که جایگاه صنعت بیمه کشور را در بازارهای منطقه ای و جهانی متحول کند. 

در راستای حرکت در این مسیر بیمه سامان با ترکیب مکانیسم های خرید طرح‌های بیمه‌ای عوامل انگیزشی مضاعفی را برای مشتریان بازار فراهم کرده است.

بر این اساس این شرکت به تازگی اعلام کرده است که دارندگان بیمه عمر بیمه سامان در طرح جدید بیمه درمان خانواده دارای تخفیف های موثری هستند.

محصول جدید بیمه «درمان خانواده سامان» یکی از متفاوت‌ترین و رقابتی‌ترین محصولاتی است که در این زمینه به بازار عرضه شده است . بیمه سامان در طراحی محصول بیمه درمان تکمیلی خانواده به مولفه‌هایی مانند کاهش قیمت بیمه‌نامه با کنترل بیشتر آیتم‌های ریسک و نه کاهش نرخ‌های فنی، شناساندن بهتر بیمه‌گری و جلب اعتماد جامعه، ارائه محصولات جذاب و منحصربه فرد برای دهک های مختلف، شغل‌های مختلف، اقشار مختلف و استان های مختلف توجه داشته است.

بیمه سامان در «بیمه درمان خانواده» محصولی جذاب را به بازار عرضه می کند، محصولی که تنوعقیمت از بالا به پایین دارد و در کلیه طرح‌های آنپوشش ریسک قابل توجهی برای بیمه گذار پیش بینی شده است. 

باید اشاره داشت که در سناریو بهینه بازار بیمه علاوه بر ارائه محصولات جذاب تر باید بهبود ساختار بیمه‌گری را نیز مد نظر قرار داد. صنعت بیمه کشور با تناقضات و عدم تعادل هایی در این خصوص مواجه است که مهمترین عدم تعادل های صنعت بیمه عبارتند از: عدم تعادل بین بیمه های زندگی و غیر زندگی، عدم تعادل بین بیمه اجباری و اختیاری، عدم تعادل در بخش اتکایی و زمینه های محدود سرمایه گذاری شرکت های بیمه، اما بیمه سامان در جشنواره فروش بیمه های درمان به این موارد نیز توجه داشته و برای خریداران بیمه های درمان تکمیلی که بیمه نامه عمر را خریداری کرده اند و یا تعدد خرید محصول درمان را دارند تخفیفاتی در نظر گرفته است.

 

بر این اساس بیمه سامان در طرحی که خرید آن برای بازه‌ی سنی از بدو تولد تا ۷۰ سالگی امکان پذیر است توانسته است بخش مهمی از آیتم های به اصطلاح مزاحم را در خرید بیمه درمان تکمیلی مرتفع کند.

خرید پوشش های جدید بیمه درمان تکمیلی به صورت خانوادگی که شامل تخفیف های متعددی خواهد بود در طرح‌های نسیم، مهر، سروش، شمیم، وصال و عقیق سامان  شامل پوشش های متنوعی است که متناسب با نیاز خانواده قابل خریداری است. همچنین خریداران بیمه های عمر بیمه سامان در این طرح از تخفیف های متناسبی برخوردار خواهند شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید بیمه تکمیلی خانواده می توانند به سایت بیمه سامان یا نمایندگی‌های آن در سراسر کشور مراجعه کنند.

 

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود