امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
10/22 1398

گروه سایبان - صندوق اعتباری هنر می گوید خسارت های پرداختی بیمارستانی و پاراکلینیکی (به غیرازهزینه های دندانپزشکی و مراکز خدمات آنلاین) به خانه سینما که توسط نماینده این خانه پیگیری شده است؛ در سال های ۹۶(بیمه رازی) بیش از ۳۰میلیارد ریال و در سال ۹۷(بیمه سرمد) نیز بیش از ۳۱میلیارد ریال بوده است.

 

به گزارش رازپول، صندوق اعتباری هنر اعلام کرده است که در قرار داد سال ۹۷ بیش از ۱۱۵هزار هزینه درمانی توسط اعضا در سامانه ثبت و بارگذاری شد و بیش از ۲۳۱میلیارد ریال خسارت به بیمه شدگان توسط صندوق اعتباری هنر پرداخت شد. لازم به ذکر است تاکنون بیش از ۱.۸۰۰.۰۰۰برگ سند درمانی از سوی اعضا در این سامانه بارگذاری شده است.

 

این صندوق اذعان دارد که در تنظیم قرار داد سال ۹۸، با توجه به افزایش تورم و همچنین افزایش هزینه های درمانی، نرخ شرکت های بیمه ای در حوزه بیمه تکمیلی بیش از ۳برابر رشد داشت در حالی که صندوق اعتباری هنر با توجه به رضایت اعضا از خدمات بیمه درمان تکمیلی در سال ۹۷، توانست برای رفاه حال اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشوربالاترین سطح پوشش خدمات در قالب سه طرح متنوع را با افزایش اندکی نسبت به سال قبل از طریق شرکت بیمه سرمد به هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران ارائه دهد.

 

بر این اساس بیمه سرمد خدمات خود را در دو بخش بستری و پاراکلینیکی با شرکت کمک رسان ایران(sos) به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ارائه می دهد. صندوق اعتباری هنر با بیش از هزار و ۷۰۰   مرکز درمانی و بیمارستانی قرارداد دارد واعضا از طریق ارائه کدملی می توانند به صورت آنلاین از خدمات درمانی بدون پرداخت هزینه استفاده نمایند. 

 

خدمات ارائه شده در حوزه بیمه درمان تکمیلی در چند سال اخیر از طریق صندوق اعتباری هنر به تمامی صنوف ارائه شده است. بیمه درمان تکمیلی سینماگران  در سال های ۹۶و ۹۷مانند دیگر صنوف فرهنگی و هنری ذیل قرار داد بیمه صندوق اعتباری هنر قرار داشته است. با این تفاوت که مسئولیت پیگیری و دریافت خسارت بیمه شدگان با شرکت بیمه، رأساً توسط نماینده خانه سینما دنبال می شد. از جمله وظایف وی دریافت خسارت های افراد در موعد مقرر و ارسال به شرکت بیمه بوده است. در سال ۹۸صندوق عهده دار ارسال مدارک خسارت بیمه شدگان خانه سینما به شرکت بیمه شد.

 

 

 

 

عمده موضوعات مطرح شده در فضای رسانه ای مرتبط با عدم پرداخت خسارت های سال گذشته می باشد که صندوق مسئولیتی در این رابطه نداشته و نماینده قبلی خانه سینما  در امور بیمه درمان تکمیلی مسئول پیگیری اسناد درمانی و احقاق حقوق بیمه شدگان هستند با این وجود طی ماه جاری صندوق با همکاری خانه سینما و شرکت های بیمه رازی و سرمد نسبت به تعیین تکلیف و پرداخت هزینه های معوق سال های گذشته اقدام نمود.

 

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود