امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
10/9 1398

گروه سایبان - کسانی که تحت پوشش سازمان های بیمه گر پایه قرار دارند، به خوبی می دانند که خدمات این سازمان ها کفاف هزینه های سرسام آور درمان را نمی دهد، از این رو بسیاری از بیمه گذاران مجبورند برای جبران این هزینه ها، به بیمه درمان تکمیلی رو بیاورند.


این نوع بیمه، خدمات جداگانه و کامل تری هنگام بستری، جراحی، استفاده از آمبولانس، دندانپزشکی، زایمان و ... ارائه می دهد، اما خرید آن تا چندی پیش با موانع متعددی مواجه بود.

کسانی که تحت پوشش هیچ بیمه گر پایه ای نبودند، اساسا نمی توانستند از خدمات بیمه گر تکمیلی استفاده کنند. حتی داشتن یک بیمه گر پایه هم نمی توانست این مشکل را به طور کامل حل کند، چرا که فروش بیمه نامه تکمیلی فقط به صورت گروهی ممکن بود. بسیاری از افراد که به بیمه نامه تکمیل درمان نیاز داشتند و حتی حاضر بودند حق بیمه آن و چه بسا مبلغی بیش از حق بیمه را بپردازند و این بیمه نامه را بخرند، اما محدودیت ها اجازه صدور بیمه نامه تکمیلی به شکل خانواده را نمی داد.


شرکت بیمه سامان با ارزیابی بازار و درک درست از شرایط، برای نخستین بار این محدودیت های دیرینه را برداشت و تحولی بزرگ در بازار بیمه تکمیل درمان ایجاد کرد. اکنون در طرح بیمه درمان خانواده بیمه سامان، بیمه گذار نه به بیمه گر پایه نیازی دارد و نه به حضور در یک گروه، بلکه هر کس به تنهایی می تواند برای خود یا افراد خانواده اش بیمه نامه تکمیل درمان خانواده را متناسب با هزینه ای که می تواند بپردازد، خریداری کند.


یکی از مهمترین سوالاتی که برای خریداران بیمه درمان تکمیلی مطرح است، این است که چرا ما باید برای خدماتی که هرگز از آنها استفاده نمی کنیم، حق بیمه بپردازیم؟

بیمه های درمان به طور عمومی هزینه های زایمان، درمان نازایی یا سمعک را می پردازند.

یکی از مهمترین نقاط مورد سوال در جامعه در خصوص افراد مجرد این است که چرا باید بابت فاکتور «هزینه های زایمان» حق بیمه پرداخت کند؟ یا احتمال کم شنوایی در یک «جوان» چقدر است که بخواهد هزینه خرید احتمالی «سمعک» را در قالب حق بیمه بپردازد؟


گرچه به طوری کلی بیمه های درمان تکمیلی در قالب بسته های جامع ارائه می شوند، اما به هر حال هستند مشتریانی که فقط به روز مبادا فکر می کنند؛ روزی که ممکن است در اثر بیماری یا حادثه، کارشان به بیمارستان یا عمل جراحی بکشد.

شرکت بیمه سامان در قالب بیمه درمان خانواده چنین طرحی را ویژه افراد مطالبه گر حق بیمه کم، طراحی کرده است. نکته مهم در خرید این پوشش ها این است که خریداران به صورت انفرادی می توانند پوشش های درمان تکمیلی را دریافت کنند و همچنین نیازی به بیمه گر پایه ندارند. لازم به اشاره است که در بیمه درمان خانواده سامان پوشش ها برای شرایط سنی بدو تولد تا 70 سال ارائه شده است.

طرح بیمه درمان خانواده طرح «نسیم سامان» فقط هزینه های بیمارستانی، عمل های جراحی و هزینه های آمبولانس شهری و بین شهری را پوشش می دهد، بنابراین حق بیمه آن هم بسیار کم است.

فرانشیز این بیمه نامه 10 درصد است و اگر شخصی از بیمه پایه خود استفاده کند، در پرداخت خسارت، فرانشیز کسر نخواهد شد. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت بیمه سامان و یا نمایندگان این شرکت در سراسر کشور مراجعه کنند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود