امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
10/9 1398

گروه سایبان - بیمه البرز به تازگی در اطلاعیه ای اعلام کرده که مطابق با الزامات اساسنامه ای اعضای حقیقی هیات مدیره خود را انتخاب کند. اما آیا این الزامات پیش از این اجرا شده است؟

به گزارش رازپول، بیمه البرز در اطلاعیه ای که به تازگی در روزنامه های کثیرالانتشار به چاپ رسیده است اذعان کرده که مطابق مواد 29 و 35 اساسنامه جدید شرکت و مطابق با الزامات آیین نامه 90 شورای عالی بیمه بنا دارد که از میان اعضای حقیقی هیات مدیره خود را برای تیرماه 1399 انتخاب کند.

عمل به این الزام اساسنامه در حالی صورت می گیرد که دو عضو جدید هیات مدیره بدون تشریفات مندرج در اساسنامه و برگزاری مجمع انتخاب شده اند.


ماده 29 اساسنامه جدید بیمه البرز که از اسفند سال گذشته لازم الاجرا است و مورد استناد قرارگرفته اذعان دارد که هیات مدیره شرکت مرکب از 5 عضو است که در جلسه مجمع عمومی عادی به وسیله صاحبان سهام از بین اشخاص حقیقی سهام دار شرکت و واجد با رعایت مواردی انتخاب می شوند .در بند یک همین ماده آمده این افراد قبل از انتخاب و انتصاب باید به تائید بیمه مرکزی برسند.


ماده 4 همین بند توضیحات مبسوطی در خصوص انتخاب اعضای هیات مدیره دارد و اذعان می کند مدیرعامل حداقل 6 ماه قبل از تشکیل مجمع عمومی عادی که انتخاب اعضای هیات مدیره در دستور کار آن قرار دارد مراتب را باید به اطلاع سهام داران برساند .


سهام دارانی می توانند داوطلب عضویت در هیات مدیره شوند که تائید کتبی دارندگان حداقل 5درصد سهام شرکت بیمه البرز را به همراه اعلام داوطلبی خود حداقل 4 ماه قبل از تاریخ تشکلیل مجمع عمومی به شرکت تسلیم کنند و مدیرعامل سه ماه قبل باید این موارد و اسامی را برای بررسی به بیمه مرکزی ارسال کند.


این موارد در حالی است که بررسی آخرین اسناد این شرکت در روزنامه رسمی اذعان دارد که توسلی آخرین فردی است که نامش در خرداد امسال به عنوان عضو هیات مدیره به ثبت رسیده است . در حالی که رایزنی ها برای انتخاب اعضای جدید هیات مدیره از آبان ماه امسال آغاز شده است اما هنوز فرآیند ثبت اسامی افراد جدید در هیات مدیره در روزنامه رسمی و ثبت شرکت ها کامل نشده است.


بنابراین در شرایطی که سهام بیمه البرز باید تا پایان سال واگذار شود، اجرای دقیق این بندهای اساسنامه مرتبط با انتخاب اعضای هیات مدیره با چه استراتژی ای صورت می گیرد؟ آیا حال که برای دو مرحله گذشته و عرضه بلوک دولت متقاضی ای پیدا نشد عرضه به صورت خرد می تواند سبب تثبیت برخی افراد در هیات مدیره بیمه البرز شود ؟ چرا پیش از این و برای برخی افراد حاضر در فرآیند انتخاب به این شیوه عمل نشد؟دبا توجه به اینکه حداقل سرمایه تاسیس شرکت بیمه 150 میلیارد تومان است اگر متقاضی بخواهد سهام این شرکت را خریداری کند باید بیش از 300 میلیارد تومان برای 17درصد سهام این شرکت با توجه به قیمت فعلی بپردازد که معادل 2 برابر قیمت تاسیس یک شرکت بیمه است. بنابراین اگر مجموعه ای چنین مبلغی را برای سرمایه گذاری در این شرکت داشته باشد آیا نباید کرسی در اختیار داشته باشد؟ با چنین رویکردی برگزاری این مجمع دارای اثر خواهد بود؟


سهام بیمه البرز با قیمت هر سهم در محدوده 100 تومان فروخته نشد آیا حال که این سهام به محدوده 420 تومان رسیده است می توان به فروش آن امیدوار بود؟ رشد قیمت این سهم سبب بسته شدن نماد این شرکت در هفته های اخیر بود بود و مدیرعامل این شرکت را در خصوص برخی ابهامات وادار به پاسخگویی کرد.



 
تماس های ما برای دریافت اطلاعات بیشتر با مدیرعامل این مجموعه بی پاسخ ماند.
سوال اصلی این است که در این مدت مکاتبات و اسناد با امضای چه افرادی صورت گرفته است؟
معلوم نیست که اگر نماینده دولت و سرمایه گذاری ملت در مجمع مورد تائید قرار نگیرند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود