امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
09/3 1398

 

گروه سایبان - بیش از 80 درصد پرتفوی این شرکت بیمه ای جوان شخص ثالث و درمان است.

به گزارش رازپول، یک گزارش رسمی اذعان دارد که عمده مطالبات ناشي از صدور حق بيمه دريافتي بیمه حکمت صبا تاکنون مورد وصول قرار نگرفته است و همچنين بيش از 82 درصد پرتفوي درآمد حق بيمه مربوط به بيمه نامه هاي شخص ثالث، بدنه و درمان است که ظاهرا هيأت مديره باید نسبت به پيگيري وصول مطالبات و ايجاد پرتفوي متنوع بيمه نامه ها توجه بیشتری به خرج دهد.

وجود چنین پرتفویی بی تاثیر از نبود مولفه های کلی بنگاه داری در این مجموعه نیست. 


بررسی های بیشتر در سایت شرکت بیمه حکمت صبا نشان می دهد که این شرکت دارای آرمان، چشم انداز، ماموریت، اهداف، استراتژی نیست. نبود چنین مولفه هایی در سطح شرکت به نظر می رسد که سبب نبود برنامه های سیاست هاگذاری های اجرایی و عملیاتی در سطوح کسب و کار و وظیفه ای شده است تا جایی که هرچند که هیات مدیره برنامه های آتی خود را در سال 1397 حرکت به سمت بیمه های عمر و ترکیب بهینه پرتفو عنوان کرده است اما شرکت نتوانسته در راستای تحقق آن با ایجاد مزیت های رقابتی در این زمینه حرکت کند. این گونه است که دو بند اول تدوین شده در برنامه های آتی توسط مدیران عالی شرکت را شش ماهه اول تحقق پیدا نکرده است.

رفتار کسب و کاری متزلزل بیمه حکمت صبا در خصوص ترکیب پرتفو در کوتاه مدت ممکن است که بتواند شرکت را به سود برساند(هرچند که بخش قابل توجهی از درآمد آن مطالبات است) اما باید این را به مدیران سطح عالی این شرکت گوشزد کرد که این سود، سودی پایدار نیست و باید کیفیت منابع و درآمدهای خود را مورد بازنگری قرار دهند، همان طور که حسابرس رسمی شرکت نیز تنوع پرتفو را گوشزد کرده است.

بیمه حکمت صبا در شش ماهه ابتدای امسال 492 میلیارد ریال حق بیمه صادره داشته و در همین مدت بالغ بر 952 میلیارد ریال مطالبات از بیمه گذاران و نمایندگان دارد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود