امروز: پنج شنبه، 30 فروردین 1403
08/29 1398

 



گروه سایبان - مقامات رسمی حاضر دریازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی که در جزیره کیش برگزار شد چه کسانی بودند؟

 
یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی از (۲۷ آبان) در محل نمایشگاه بین‌المللی جزیره کیش افتتاح شد و تا روز پنج‌شنبه (۳۰ آبان) نیز ادامه خواهد داشت.

اما برای اینکه یک پیش بینی کیفی از دستاوردهای این گردهمآیی داشته باشیم شاید مطالعه میدانی حضورفیزیکی مقامات ارشد و عالی ذی ربط، هرچند با لحاظ کردن شرایط مبتلابه کشوری بهترین روش بررسی باشد.

اگر مدیرعامل منطقه آزادکیش را که قاعدتا میزبان این گردهم آیی است از مراسم حذف کنیم تنها رئیس کل بیمه مرکزی می ماند!

بر اساس بررسی ها از بخش خصوصی نیز نایب رییس اتاق بازرگانی ایران شرکت است و نمایشگاهی که عنوان بانک وبورس را نیز یدک می کشد خالی از حضور مدیران بانکی و بورسی بوده است. در ایننمایشگاه نه خبری از حضور فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و معاونیش است و نه خبری ازحضور شاپور محمدی رئیس سازمان بورس! که هرچند شرایط کشوری انتظارات حضور وی را کمرنگمی ساخت اما به نظر می رسد عدم حضور عباس معمارنژاد به عنوان معاون متمرکز این حوزه و رئیس سازمان خصوصی سازی سوال برانگیز است.

بر این اساس در سایه حضورکم رنگ بانکی ها و بورسی ها حضور پرقدرت شرکت های بیمه در یک جزیره کوچک بهانه ایبرای ارایه دستاوردهای صنعت بیمه است.
پیش از این رازپول درمطلبی از شرایط خاص اقتصادی نوشته بود و از ضرورت برگزاری چنین نمایشگاه های پرهزینه ای سوال کرده بود اما نتیجه درایت انفرادی برخی از مدیران برای عدم حضوردر چنین رویدادی شد و ظاهرا ناکامی های باقی مانده در ممانعت از برگزاری !

اما علی رغم حضور پرشور بیمه ای ها بدشانسی امسال آنها حاشیه سایر رویدادهای اقتصادی بود که سبب شد سهم صدای ایننمایشگاه بیش از پیش کاهش پیدا کند و اخبار آن در بین سایر رویدادهای اقتصادی کم اثرتر از همیشه باشد چه اینکه در رویداد نشست خبری مقام عالی صنعت بیمه که با حضور70 خبرنگار برگزار شده است به شهادت خبر منتشر شده در سایت این مجموعه خبر یا دستاوردخاص و جدیدی مورد اشاره قرار نگرفته است. 

بنابراین به نظر می رسد که صنعت بیمه باردیگر از معادلات اقتصادی کشور جا مانده است وتنها رویداد مهم در این نشست پاسخ به پرسش رازپول از راه دور بود که از نقش صنعت بیمه در جبران خسارت های اغتشاشات اخیرسوال کرده بود که به صورت کلی پاسخ داده شده است!

این در حالی است که صنعت بیمه کمتر دو هفته کاری دیگر رویداد 13 آذر را خواهد داشت که روزی منتسب به این صنعت است!
حال باید دید که مسئولین برگزار کننده این مراسم چه پاسخی در برابر هزینه و فایده برگزاری این مراسم دارند چراکه به نظر می رسد نظام پولی کشور و سایر مشارکت کنندگان ظاهرا در تحلیل های محیطی خود به عدم کسب بازده انتظاری حضور در این مراسم پی برده و انصراف داده اند.

و در پایان ضرورت پاسخ بهاین پرسش از مدیران اجرایی صنعت بیمه وجود دارد که آیا از نگاه آنان حضور دررویدادهای این چنین یک رفتار سنتی و بدون استراتژی است و یا در پس آن استراتژی مدونی لحاظ شده است که رازپول بنا دارد در خصوص استراتژی صنعت بیمه در حوزه انسجام ارتباطات بازاریابی و افزایش ضریب نفوذ نسبت به بازی گردانندگان و بازیگران صنعتبیمه متمایز و متمرکز اقدام به تولید محتوا و انتشار آن کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود