امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
08/29 1398

گروه سایبان - شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در اوایل هفته دیداری با اعضای سندیکای بیمه گران و دبیرکل این مجموعه داشته است و در یک جلسه تشریفاتی به مشکلات شرکت های بیمه در حوزه بورس گوش کرده است.


شرکت های بیمه هم از منظر یک بنگاه دغدغه هایی را دارند و هم از منظر اقتصادی در کنار بازار سرمایه می توانند ارزش افزوده ایجاد کنند و با ارائه ابزارهای جدید مالی در این حوزه به فعالیت بپردازند.

اشاره به مسایل از منظر بنگاه اقتصادی توسط مدیران عامل حاضر در جلسه و فعالیت های مشترک محور سخنان محمدی بوده است. البته سخنان مطرح در این جلسه منتج به تصمیم گیری خاصی نشده است و دو طرف شنونده مباحث یکدیگر بوده اند.
به نمایندگی از شرکت های بیمه در این جلسه آقایان آسوده، کاردگر، کشاورز، مظلومی و صلاحی نژاد مباحثی را مطرح کرده اند.

در این جلسه برخی از مدیران عامل به موضوع استاندارد IFRS و الزامات اجرای آن از سوی بورس اشاره کرده و اذعان داشته اند که این استاندارد در دنیا در حال پیاده سازی است اما هنوز زیرساخت های اجرای آن در کشور فراهم نیست از جمله اینکه به تائید شورای عالی بیمه نرسیده است و عملا شرکت های بیمه نمی توانند آنرا اجرا کنند.

همچنین در این جلسه مدیران به موضوع برخی موازین سخت گیرانه و زمانبر از جمله افزایش سرمایه و تغییرات در پایه بازار اشاره کرده اند و محمدی قول همکاری در این زمینه را داده است .

از جمله دیگر موارد مطرح در این زمینه موضوع استاندارد 28 حسابرسی بوده است که همواره در گزارشات شرکت های بیمه به صورت بند حسابرس دیده می شود.

افشای اطلاعات و موازین سخت گیرانه در این بخش از دیگر موارد مورد انتقاد مدیران بوده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود