امروز: سه شنبه، 19 آذر 1398
08/6 1398

 گروه سایبان - محمدرضا کشاورز مدیرعامل بیمه دی در خصوص موضوع فساد در صنعت بیمه می گوید: فساد و ارتشا همواره بوده و هست اما کشورهایی که توانسته اند آن را کاهش داده و به سمت صفر حرکت کنند به اتکا بهره برداری از سیستم و اصلاح و بهبود عوامل فسادزا موفق به انجام این کار شده اند.

وی در تشریح جزئیات این بخش زیر ساخت هایی مانند :

 1 - شفافیت در قانون گذاری و حذف قوانین و مقررات چندگانه.

 2- ایجاد یک نظام اداری و اقتصادی مبتنی بر تعریف فرایندهای شفاف.

 3- بکارگیری نیروی انسانی شایسته و توجه ویژه به پرداخت هایی شفاف مبتنی بر ارزیابی عملکرد و نوع کار انجام شده  را ضروری می داند .

کشاورز اذعان دارد که  طبیعی است که قوانین و مقررات زیاد و تعارض این مقررات خود می تواند منشا ایجاد فساد و ناکارآمدی باشد.

به گفته وی یکی از مهمترین زیر ساخت هایی که نیازمند باز تعریف مجدد می باشد نظام پرداخت به نیروی کار می باشد با یک بررسی ساده پی خواهیم برد که اقتصادهای پیشرفته و در حال توسعه چه اهمیت شگرفی به پرداخت ها به عوامل انسانی می دهند .

کشاورز ادامه می دهد: ضمن اینکه فساد پدیده ای است که خود پیامد عوامل دیگری است تا زمانی که به این پدیده بصورت علمی و ریشه ای نگاه نشود و عوامل فسادزا بر طرف نشوند فساد نه تنها برطرف نمی شود بلکه از شکلی به شکل دیگری تبدیل می گردد. باید کاری کنیم که آسیب پذیری نیروی انسانی در مقابل فساد را کاهش دهیم .

به گفته وی فساد پیامد یک فرایند معیوب و بیمار است.

  

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود