امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
07/29 1398

 گروه سایبان - جلسه روز گذشته هیات مدیره بیمه البرز دارای حواشی ای بوده است که این حواشی تا به امروز ادامه داشته است. اما در این میان ماجرای تماس تلفنی با یک مقام مسئول بالادستی چه بود؟

سید محمدرضا میری لواسانی نماینده گروه مالی ملت که در هیات مدیره بیمه البرز ریاست هیات مدیره را بر عهده دارد در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص جلسه روز گذشته هیات مدیره بیمه البرز که طبق صورت جلسه منتشر شده به سرپرستی او در این شرکت منتج شده است، گفت که در جلسه دیروز نماینده دولت رای اکثریت در هیات مدیره برای مدیرعاملی را به دست نیاورد و به همین دلیل از داخل جلسه با یک مقام مسئول بالادستی تماس گرفت تا از طریق ورود وی به جلسه و اعمال قدرت از طریق گروه مالی ملت رای را تغییر دهد که البته با مخالفت در این زمینه رو به رو شد.

به گفته وی در پی همین مخالفت در جلسه روز گذشته موضوع احتمال برکناری بنده از نمایندگی گروه مالی در گفت و گو با یکی از مدیران این مجموعه عنوان شد اما هنوزکتبا در این خصوص ابلاغی صورت نگرفته است و آمادگی پذیرش این برکناری را به دلیل مخالفت بانماینده دولت و این مقام مسئول مرتبط بالادستی دارم.

وی با اشاره به اینکه جلسه دیروز هیات مدیره زیر سایه فشار تلفنی مقام بالادستی مسئول برگزار شد و نماینده دولت به دلیل عدم انتخابش به عنوان مدیرعامل جلسه را نیمه کاره ترک کرد گفت  به همین دلیل صورت جلسه منتشر شده از این جلسه دارای سه امضا است. 
 
لواسانی گفت که بیمه مرکزی 22 مهرماه نامه ای ارسال کرده است تا اساسنامه جدید شرکت اجرایی شود . از سوی دیگر بر اساس اساسنامه جدید همه موارد در شرکت اعم از تغییرات در هیات مدیره باید به تائیدمجمع شرکت برسد. این اساسنامه اول اسفند سال گذشته به مجمع رفته و 25 اردیبهشت امسال اجرایی شده و بر اساس ابلاغ بیمه مرکزی از 22 مهرماه لازم الاجرا است . براساس همین اساس نامه جدید تغییر نماینده دولت نیز باید به تائید مجمع برسد و نحوه ورود وی بر اساس همین اساسنامه جدید با اما و اگر همراه است اما وزارت اقتصاد خواستار آن است که نه تنها بدون برگزاری مجمع نماینده اش پذیرفته شودبلکه این نماینده مدیرعامل نیز باشد.

لواسانی در پایان اذعان دارد که بنده ماشین امضا در هیات مدیره نیستم و حتی اگر قرارباشد از هیات مدیره نیز کنار خواهم رفت اما نمی توانم در آینده به دلیل تخطی از قوانین پاسخ گوی نهادهای نظارتی باشم.
این موارد در حالی عنوان شد که پس از مصاحبه با میری لواسانی رئیس هیات مدیره بیمه البرز یک مقام مسئول در تماس با خبرنگار ما موضوع برکناری وی از هیات مدیره را تائید کرد. البته طبق اساسنامه جدید برکناری او از هیات مدیره تا زمان برگزاری مجمع به رسمیت کامل نخواهد رسید.
یک مقام آگاه نیز اذعان می کند برابر اساسنامه انتخاب مدیرعامل در جلسه روز گذشته به جمع بندی نرسیده است. به گفته وی مدیرعامل باید مورد وثوق همه سهامداران شرکت باشد و تائیدیه های لازم را از همه اعضای هیات مدیره به دست آورد.

 
تلاش خبرنگار ما برای تماس با مدیر گروه مالی ملت برای این نامه بی نتیجه ماند .
روند اتفاقات اخیر بر سهام این شرکت تاثیر خواهد داشت و به نظر می رسد که با ورود مسئولین اختلافات دیدگاه موجود قابل حل است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود