امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
07/16 1398

 


گروه سایبان - علی صلاحی نژاد مدیرعامل بیمه ملت در واکنش سخنان اخیر وزیر اقتصاد مبنی بر حس آلودگی و فساد در صنعت بیمه و تاکید بر مبارزه با آن اظهار داشت: به طور کلی می‌توان گفت که حجم گسترده فعالیت‌های اقتصادی در کشور و به تبع آن تعدد دستگاه‌ها و نهادهای متولی و وجود قوانین و مقررات متنوع، موجب شده تا برخی فرایندهای اداری کم کم از مسیر اصلی خود خارج شده و دچار انحراف شود.


صلاحی نژاد به رازپول می‌گوید: اگرچه مدیران ارشد و مسئولان تراز اول کشور عزم مبارزه با فساد را در تمامی سطوح دارند اما قطعاً پیشگیری مقدم بر درمان است و بر همین اساس باید سعی شود که با استقرار دولت الکترونیک به طور عام و سیستم های آنلاین پایش و نظارت به طور خاص با بستر و منشاء فساد مبارزه شود . 


مدیرعامل بیمه ملت اضافه می کند: صنعت بیمه نیزاز این قاعده مستثنی نیست و برخی روابط و روندها موجب ایجاد انحراف یا فساد مالی در آن گردیده و به نظر می رسد که یکی از مسائلی که می تواند به عنوان راهکار جدی در این بخش مفید فایده باشد، استقرار سیستم آنلاین نظارتی است که البته این کار با تلاش بیمه مرکزی تاکنون، پیشرفت بسیار زیادی داشته است.


به گفته وی سامانه نظارتی سنهاب مزایای زیادی دارد اما مهمترین ویژگی آن کمک به شفاف شدن اقدامات شرکت های بیمه است.


صلاحی نژاد می گوید: البته این سامانه به تدریج و به صورت گام به گام کامل می شود و تمامی بخش های مورد نظر صنعت بیمه را دربرخواهد گرفت اما قطعا استقرار این سیستم به تنهایی کافی نیست و باید شایسته سالاری و به کارگیری متخصصان در هرم مدیریتی شرکتهای بیمه بیش از پیش رواج یابد و مدیرانی در این بخش بیایند که منافع ملی و جمعی را بر منافع شخصی ارجح می دانند در غیر این صورت، مبارزه با فساد به سرانجام نخواهد رسید.


از سوی دیگر رعایت الزامات دقیق مالی و استانداردهای حسابرسی در شرکت های بیمه در کنار نظارت موشکافانه بیمه مرکزی می تواند در پیشگیری از وقوع فساد راهگشا باشد.


به گفته مدیرعامل بیمه ملت با توجه به اینکه ذینفعان صنعت بیمه را عامه مردم از اقشار مختلف تشکیل می دهند و اساساً بیمه باید نماد اطمینان و آرامش برای جامعه باشد، تحمل ذره ای فساد در این صنعت پذیرفته نیست و باید تمامی ارکان صنعت بیمه در این امر احساس وظیفه کرده و برای مبارزه عملی با فساد هم قسم شوند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود