امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
07/14 1398

 گروه سایبان - بالاخره پس از چند ماه حاشیه امروز دولت نماینده خود در بیمه البرز را جابه جا کرد.

به گزارش رازپول، تنها چند ماه به واگذاری سهام دولت در بیمه البرز باقی نمانده است که پس از ماه ها حاشیه دولت تصمیم گرفت نماینده خود در هیات مدیره این شرکت را تغییر دهد.


بر این اساس شنیده می شود محسن پورکیانی که تا پیش از این مدیرعامل بیمه ایران بود جای سید رسول تاجدار در این شرکت را به عنوان نماینده دولت که حدود 17 درصد سهام را در اختیار دارد، گرفت.


تابستان امسال بود که در پی انتشار نامه ای از سوی سه تن از اعضای هیات مدیره بیمه البرز موضوع تغییر مدیرعامل این شرکت رسانه ای شد. در پی این تغییرات جلسات متعددی در بیمه مرکزی و وزارت اقتصاد با رویکرد بررسی موضوع برگزار شد اما بالاخره با رعایت موازین قانون تجارت مقرر شد که مدیرعامل شرکت با رای سه تن از اعضای هیات مدیره تغییر کند.


اما حالا از این شرکت خبر می رسد که بالاخره محسن پورکیانی به عنوان نماینده دولت در هیات مدیره بیمه البرز معرفی شد تا در چندماه باقی مانده از موعد واگذاری سهام دولت این صندلی را در هیات مدیره نمایندگی کند. مسلما پس از برگزاری جلسات هیات مدیره در خصوص موضوع مدیرعاملی شرکت تصمیم گیری خواهد شد، اما هنوز در این خصوص خبری در دست نیست.


اما قفل مدیریت در شرکت دیگر دولتی یعنی بیمه ایران با این تغییرات گشوده شده و ظاهرا محمد رضایی به عنوان سرپرست این شرکت معرفی شده است.


اما پرسش مهم و اساسی این است که اگر عملکرد مدیریتی افراد در شرکتی متبوع مدیریتی قابل دفاع است چرا باید جابه جایی صورت گیرد و اگر قابل دفاع نیست چرا مسئولیت کرسی دیگری به این افراد سپرده می شود؟


حال باید دید جای عضو خارج شده از بیمه ایران چه فردی جایگزین می شود؟
لازم به اشاره است طبق قانون حداکثر تا پایان سال جاری باید سهام دولت در بیمه البرز واگذار شود و با توجه به اینکه پورکیانی نماینده دولت خواهد بود این پرسش مطرح است که ایا بقای وی در این شرکت به این واگذاری وابسته است؟

لازم به اشاره است که سهام بیمه البرز از سال گذشته تاکنون دو بار عرضه شده اما واگذاری صورت نگرفته است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود