امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
07/22 1398

 گروه سایبان - سطوح توانگری ۱۴  شرکت بیمه ای تاکنون توسط بیمه مرکزی اعلام شده است .





بیمه رازی در سطح دو توانگری
مجید بختیاری مدیرعامل بیمه رازی اعلام کرد که برای سال جاری توانگری بیمه رازی در سطح دو خواهد بود. وی البته گفت تلاش می کند این توانگری را بهبود بخشد.

البته این نسبت هنوز توسط نهاد ناظر مورد تایید قرار نگرفته است.


توانگری بیمه ایران و حافظ
ظاهرا توانگری بیمه ایران در سطح دو و توانگری  بیمه حافظ در سطح ۴ قرار گرفته است.

آیین نامه ۶۹ قواعد سخت گیرانه ای برای توانگری سطح ۴ دارد که مدیریت پرتفو، تغییر در هیات مدیره بخشی از آن است.



سطح یک توانگری مالی بیمه آسیا با نسبت 145 درصد، تایید شد


بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سطح یک توانگری مالی سال بیمه آسیا در سال 1398 را با نسبت145درصد تایید کرد.

سطح یک توانگری مالی بیمه آسیا در سال ١٣٩٨ با نسبت 145 درصد در مقایسه با نسبت 107 درصد در سال ١٣٩٧ از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است.

این گزارش می افزاید، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره 69) و براساس صورت های مالی سال1397، سطح یک توانگری مالی سال 1398بیمه آسیاکه برای نخستین بار در این شرکت به دست آمده است را مورد تاییدقرار داده است.


طبق ارزیابی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

بیمه پاسارگاد برای هشتمین سال متوالی در بالاترین سطح توانگری مالی

 

شرکت بیمه پاسارگاد برای هشتمین سال متوالی در سطح یک توانگری مالی قرار گرفت. طبق ارزیابی صورت های مالی مصوب سال۱۳۹۷ توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت بیمه پاسارگاد موفق به کسب سطح یک توانگری مالی مؤسسات بیمه با نسبت توانگری ۱۵۷ درصد شده است.


بر اساس گزارش های دریافتی، در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره ۶۹) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس آخرین صورت های مالی سال ۱۳۹۷و پس از اعمال تعدیلات ، نسبت توانگری مالی این شرکت برای سال ۱۳۹۸ معادل ۱۵۷ درصد (سطح یک)، مورد تأیید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.


یادآور می‌شود نسبت توانگری مالی این شرکت برای سال۱۳۹۶ برابر با ۱۲۲ درصد، ۱۳۹۵ برابر با ۱۲۹ درصد، سال ۱۳۹۴ برابر با ۱۱۸درصد، سال ۱۳۹۳ برابر با ۱۱۵ درصد و این نسبت برای سال ۱۳۹۲ معادل ۱۰۵ درصد تعیین شده است. سطوح توانگری بیمه پاسارگاد در سال‌ های اخیر نشان می‌دهد که این شرکت‌ بیمه ، با داشتن توانگری ۱۵۷ درصد و در نظر گرفتن حاشیه ریسک بالا، توانسته‌ است همچنان توانگری مالی خود را در سطح مطلوب حفظ نمایند.

گفتنی است شرکت بیمه پاسارگاد از ابتدای اجرایی شدن آیین نامه شماره ۶۹ شورای عالی بیمه تا کنون، موفق به حفظ سطح یک توانگری مالی خود در صنعت بیمه شده و این در حالی است بیمه پاسارگاد توانسـته است با مدیریت صحیح منابع و برنامه های افزایش سرمایه شاخص توانگری مالی خود را رشد دهد. این نسبت بیانگر میزان توان مالی شرکت در قبال تعهدات خود است.


همچنین این شرکت طی سال های فعالیت خود با تکیه بر فن آوری اطلاعات، توجه به اصول مشـتری مداری، رعایت آیین نامه و مصـوبات شورای عالی بیمه و مدیریت آگاهانه بر ترکیب پرتفوی بیمه ای شرکت از طریق حضور در بازارهای جدید، بررسی ریسک های پیشنهادی و قبول آن ها بر اساس اصول بیمه گری و مدیریت ریسک توانسته است به جایگاه مطلوبی در میان شرکت های بیمه دست یابد. کسب این تأییدیه، موجب گسترش بازارهای بیمه‌ای و در نهایت بسترهای حضور در مناقصه‌های کلان بیمه‌ای و افزایش پرتفوی شرکت را فراهم می‌کند. حفظ و افزایش نسبت توانگری شرکت برای حفاظت از منافع تمامی ذی‌نفعان و استفاده بهینه از سرمایه سهام‌داران امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.


بیمه میهن به بالاترین سطح توانگری دست یافت


همچنین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره ۶۹) و براساس صورت های مالی مصوب سال۱۳۹۷، توانگری مالی سال ۱۳۹۸ بیمه میهن را (سطح یک) تأیید و اعلام کرد.

شرکت بیمه میهن با تغییر رویکرد مدیریتی و اتخاذ تدابیر و سیاست های جدید مبنی بر افزایش سهم از بازار و اصلاح ترکیب پوتفوی و با تکیه بر اصول بیمه گری و اصلاح فرایندها و همچنین انسجام و کار گروهی؛ برنامه ریزی؛ پایش مداوم؛ پاسخگویی؛ تخصص؛ دلسوزی؛ آموزش و تمرکز بر اولویت ها توانست برای نخستین بار؛ سطح توانگری یک را رقم بزند و به جایگاه مطلوب در میان شرکت های بیمه دست یابد.

داریوش محمدی مدیر عامل بیمه میهن با اشاره به این موفقیت مهم گفت این دستاورد ارزشمند مرهون زحمات همه ی ارکان شرکت و تدبیر و برنامه ریزی و هماهنگی اعضای هیئت مدیره، مدیران،کارکنان و شبکه فروش است و حفظ و ارتقای این توانگری برای صیانت از منافع تمامی ذینفعان و استفاده بهینه از منابع مالی شرکت امری لازم و ضروری است.

گفتنی است مبنای محاسبات توانگری مالی، اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی حسابرسی شده مصوب مجامع عمومی موسسات بیمه و مفاد آئین‌نامه ۶۹ است و سطح توانگری یک بالاترین سطح محسوب می شود.



تایید سطح یک توانگری مالی شرکت بیمه‌ کوثر


سطح یک توانگری مالی شرکت بیمه‌‌کوثر برای چهارمین سال متوالی توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تایید شد.

نسبت توانگری مالی شرکت برای سال1398 معادل 126 درصد (سطح یک)، مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

مصطفی مقصودی افزود: بیمه مرکزی با اجرای ماده"6" آیین‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره69) و باتوجه‌ به بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس اطلاعات صورت‌های مالی سال 1397 و پس از اعمال تعدیلات طبق محاسبات، توانگری سطح یک بیمه کوثر را تایید کرد.

وی تاکیدکرد: این امر موجب افزایش اعتماد بیمه‌گذاران، ذی‌نفعان شرکت و فعالان اقتصادی و نیز مشارکت سرمایه‌گذاران و استفاده بهینه از سرمایه سهام‌داران خواهد شد.

معاون مالی بیمه‌کوثر افزود: ؛ اصلاح ترکیب پرتفو را ازجمله عوامل این موفقیت برشمرد و خاطرنشان‌کرد: مبنای محاسبات توانگری، آخرین صورت‌های مالی حسابرسی‌شده و مفاد آیین‌نامه "69" بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

مصطفی مقصودی خاطرنشان‌کرد: حفظ سطح یک توانگری و افزایش نسبت آن از برنامه‌های آینده این شرکت است.


مهر تایید بیمه مرکزی بر توانگری بیمه "ما" برای هشتمین سال متوالی

بیمه "ما"  بر اساس تاییدیه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای هشتمین سال متوالی رتبه یک توانگری مالی با نسبت 174 درصد را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی بیمه "ما"، رتبه توانگری مالی این شرکت از سوی بیمه مرکزی ج.ا.ا در سطح یک اعلام شد که با توجه به اعمال مدیریت صحیح ریسک، نسبت توانگری مالی این شرکت 174 درصد و در سطح یک مورد تایید قرار گرفت.

در متن نامه بیمه مرکزی آمده است: « در اجرای ماده شش آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه، حسب بررسی و کنترل انجام شده ، نسبت به توانگری مالی آن شرکت با نسبت توانگری مالی 174 درصد و سطح یک، مورد تایید بیمه مرکزی ج.ا.ا می باشد.»


با تایید بیمه مرکزی ج.ا.ا صورت گرفت:

کسب رتبه یک توانگری مالی بیمه سرمد برای ششمین سال متوالی

بیمه سرمد برای ششمین سال متوالی موفق به کسب رتبه یک توانگری مالی در سال 1398 شد.

 با توجه به اعمال مدیریت صحیح ریسک، توانگری مالی این شرکت در سطح یک توسط بیمه مرکزی ج.ا.ا مورد تایید قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در متن این نامه آمده است: «در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه، به استحضار می رساند حسب بررسی و کنترل انجام شده، نسبت توانگری مالی آن شرکت در سطح یک مورد تایید بیمه مرکزی ج.ا.ا می باشد.»

لازم به ذکر است، اعمال مدیریت صحیح ریسک یکی از اهداف بیمه سرمد می باشد که همواره توسط مدیر عامل، معاونین و مدیران این شرکت مورد تایید قرار گرفته است.

این گزارش می افزاید، مبنای محاسبات توانگری، اطلاعات مندرج در صورت های مالی حسابرسی شده مصوب مجامع عمومی موسسات بیمه، مفاد آئین نامه 69 و تعیین ریسک هایی که وضعیت مالی آنها را تهدید می کند، می باشد. موسسات بیمه جهت اجرا و ارائه محاسبات مذکور موظفند بر اساس ماده 6 آیین نامه پس از محاسبه و تائید آن در هیات مدیره همراه با اظهار نظر حسابرس با امضای مدیرعامل شرکت جهت تائید به بیمه مرکزی ارسال نمایند و بیمه مرکزی نیز موظف است پس از بررسی مراتب تایید توانگری را به موسسه بیمه اعلام کند.

بر اساس این گزارش، موسساتی که دارای نسبت توانگری مالی برابر ۱۰۰ درصد و بیشتر هستند، در سطح یک، ‌موسساتی که دارای نسبت توانگری مالی بیش از ۷۰ و کمتر از ۱۰۰ درصد هستند، در سطح دو، موسساتی که دارای نسبت توانگری مالی بیش از ۵۰ و کمتر از ۷۰ درصد می باشند، در سطح سه و موسسات گروه سطح چهار دارای نسبت توانگری مالی بیش از ۱۰ و کمتر از ۵۰ درصد می باشند و در صورتی که نسبت توانگری مالی موسسه بیمه ای کمتر از 10 باشد در سطح پنچم قرار می گیرد .


کسب رتبه یک توانگری مالی بیمه تعاون
همچنین بیمه تعاون نیز اعلام کرده است که توانسته سطح یک توانگری را به دست آورد .


با تأیید بیمه مرکزی:

بیمه پارسیان همچنان در سطح یک توانگری مالی صنعت بیمه کشورقرار دارد.

 با ارسال تأییدیه بیمه مرکزی سطح توانگری مالی این شرکت همچنان در سطح اول صنعت بیمه قرار دارد.

براساس این گزارش نسبت توانگری مالی بیمه پارسیان که در سالهای اخیر همواره در سطح اول توانگری مالی قرار داشته و در متن تأییدیه بیمه مرکزی که در راستای اجرای ماده 6 نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه برای بیمه پارسیان ارسال شده است به صورتهای مالی سال 97 و همچنین محاسبات و تعدیلات جدید اشاره شده که بر اساس آن بیمه پارسیان ضمن ارتقای نسبت توانگری مالی خود همچنان در سطح اول توانگری مالی صنعت بیمه کشور با عدد 120 به کار خود ادامه می دهد.

سبد پرتفوی مناسب، رشد فروش و مدیریت ریسک حرفه ای از جمله مواردی هستند که بیمه پارسیان همواره سعی کرده در فعالیت بیمه گری خود رعایت نماید تا همچنان به عنوان یک شرکت توانمند و حرفه ای در صنعت بیمه کشور جایگاه خود را حفظ کند.

 

 

   

بیمه البرز باز هم در عالی ترین سطح توانگری مالی قرار گرفت

شرکت بیمه البرز برای هفتمین سال متوالی در عالی‌ترین سطح توانگری مالی قرار گرفت.

بر اساس بررسی صورت‌های مالی سال 1397، بیمه البرز سال 1397 نیز با کسب نسبت توانگری 122 درصد در سطح یک توانگری و وضعیت مطلوب قرار گرفت.

این گزارش حاکی است بر اساس اعلام بیمه مرکزی، شرکت بیمه البرز از سال 1391 تا کنون توانسته است سطح یک توانگری مالی را در بین شرکت‌های بیمه کسب کند.

بنابر این گزارش شرکت‌های دارای سطح یک توانگری مالی، شرکت‌هایی هستند که برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گزاران از توانایی کافی بالای 100 درصد برخوردارند.

بنابر آیین نامه شماره ۶۹ شورالی عالی بیمه توانگری مالی موسسات بیمه دارای پنج سطح است که سطح یک بالاترین سطح توانگری مالی بیمه گر به شمار می آید.

برهمین اساس و در راستای اجرای آیین نامه توانگری مالی، بیمه مرکزی با اعلام سطوح توانگری شرکت‌های بیمه، به عموم هموطنان و بیمه‌گزاران توصیه کرده است به سطح توانگری مالی شرکت‌های بیمه که از سوی بیمه مرکزی تائید و اطلاع رسانی شده به عنوان معیار اصلی انتخاب بیمه‌گر خود توجه کرده و در عین حال از توجه به سابقه فعالیت و گستره خدمات هر شرکت بیمه و نحوه رسیدگی و پرداخت خسارت در شرکت های بیمه غفلت نکنند.

                        

بیمه اتکایی امین
بیمه اتکایی امین با نسبت توانگری مالی 1017 درصد در سطح یک توانگری در سال 1398 ایستاده است و بیمه مرکزی مراتب توانگری مالی این شرکت را نیز اعلام کرده است.

بیمه تجارت نو
این شرکت نیز اعلام کرده است که توانگری مالی اش بنابر گزارش بیمه مرکزی در سطح یک قرار گرفته است.
نسبت توانگری مالی بیمه تجارت نو برای سال جاری بر اساس صورت های مالی سال ۹۷ بارقم ۳۰۰ درصد، درسطح یک مورد تایید بیمه مرکزی قرارگرفت.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود