امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
07/13 1398

 گروه سایبان - مدیرعامل بیمه نوین در واکنش به سخنان اخیر وزیر اقتصاد در خصوص حس آلودگی و فساد در صنعت بیمه می گوید که در داخل صنعت بیمه هیچ تخلفی نیست که بیش از یک هفته بتواند پنهان بماند و قطعا اگر موردی باشد همه می فهمند.


حسین کریم خان زند، مدیرعامل بیمه نوین در واکنش به سخنان اخیر وزیر اقتصاد در خصوص حس آلودگی وفساد در صنعت بیمه  به خبرنگار رازپول اذعان می کند که ما در صنعت بیمه فساد درون سازمانی نداریم و فساد در صنعت بیمه مربوط به خسارت های تقلبی و ساختگی برخی از بیمه گذاران است.


وی با اشاره به استقرار سنهاب و سیستم های یکپارچه سازی اطلاعات تصریح می کند که با استقرار سیستم و نظارت های الکترونیکی خسارت ها در رشته هایی مانند ثالث، بدنه و آتش سوزی که اطلاعات مشتریان را دقیقا ثبت می کند کاهش یافته است. به گفته وی البته در بخش دیه بعضا شاهد دستگیری باندهای کلاهبرداری هستیم که بعضا به صورت کانالیزه فعالیت می کنند.


مدیرعامل بیمه نوین با بیان اینکه در رشته درمان نیز برخی تقلب ها رخ می دهد و در این بخش نیازمند طراحی نرم افزار یکپارچه سازی اطلاعاتی هستیم، ادامه می دهد که در رشته درمان در بخش های پاراکلینیکی، ویزیت و دارو بعضا تخلفاتی رخ می دهد که با سیستم های آنلاین می توان این معضل را حل کرد.


کریم خان زند ادامه می دهد که در سایر رشته های بیمه ای به دلیل نیاز به گزارشات رسمی سایر سازمان ها مانند نیروی انتظامی ، سازمان آتش نشانی و ... امکان تخلف بسیار پایین است، تاکید می کند که فساد در بیمه در همه جای دنیا دیده می شود و تنها این موضوع مربوط به کشور ما نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فساد در صنعت بیمه فقط مربوط به برخی مشتریان است و در داخل شرکت ها فساد دیده نمی شود، ادامه داد :کارکنان صنعت بیمه در فساد در این موارد دخیل نیستند و در صنعت بیمه فساد نهادینه شده نداریم.


مدیرعامل بیمه نوین در پاسخ به این پرسش که آیا سوء استفاده از قدرت و یا جابه جایی پرتفوی های بزرگ را در صنعت بیمه با رشوه فساد نمی دانید، تصریح کرد: بعضا کارگزاران به مراجعان خود مشاوره های بیمه ای می دهد و یک پرتفو جا به جا می شود و نام این را فساد نمی توان گذاشت چراکه کارمزدها نیز بر اساس آیین نامه مربوطه پرداخت می شود. پرداخت حق مشاوره بیمه ای نیز بسیار طبیعی است.از سوی دیگر بر اساس قانون بیمه گذار حق دارد که نماینده یا کارگزارش را انتخاب کند.


کریم خان می گوید  که اگر بیمه گذاری از پیمانکارش رشوه دریافت می کند این دلیل نمی شود که همه این عمل را انجام می دهند.

مدیرعامل بیمه نوین در پاسخ به این پرسش که معتقدید در راس هرم شرکت های بیمه آلودگی نیست صریحا پاسخ می دهد که در راس هرم شرکت ها آلودگی نیست و بنده موردی را مشاهده نکردم . وی ادامه می دهد که با وجود حسابرسان قانونی و کنترل های سیستمی امکان تخلف ناچیز است.


وی ادامه می دهد که ممکن است شرکت های بیمه سرمایه گذاری اشتباهی داشته و یا ذخایر را اشتباها کم گرفته باشند اما نام این موارد تخلف نیست. این موارد توسط نهاد ناظر کنترل می شود،  بیمه مرکزی نهادی سالم است و تخلفی نداشته و تمام این موارد را به دقت رصد می کند.


مدیرعامل بیمه نوین در پاسخ به اینکه تخلفات اخیری که در دهه های اخیر بعضا رسانه ای شد را چگونه ارزیابی می کنید ادامه می دهد که در مورد بزرگترین شرکت دولتی ، تخلف مربوط به داخل شرکت نبود و در مورد یک بیمه خصوصی نیزدلیل این اتفاقات در سطوح میانی بود.


کریم خان ادامه می دهد که در داخل صنعت بیمه هیچ تخلفی نیست که بیش از یک هفته بتواند پنهان بماند و قطعا اگر موردی باشد همه می فهمند.

وی درپاسخ به این سوال که آیا ورود نهادهایی مانند سازمان بازرسی کل کشور را به برخی شرکتهای بیمه به دلیل تخلف نمی‌دانید پاسخ دادسازمانهایی مانند بازرسی کل کشور کمک کننده مدیران ارشد سازمانهامی‌باشند .ضمن بررسی و تطبیق قوانین و ضوابط در صورت انحراف آن را به مدیریت ارشد یادآوری مینمایند و در صورت تخلف طبق قانون اقدام لازم را انجام میدهندحضورشان در یک سازمان دلیل تخلف آن سازمان نیست.

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود