امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
07/10 1398

 


گروه سایبان - واکنش به سخنان وزیر اقتصاد ادامه دارد و دست اندرکاران صنعت بیمه آسیب هاو نقاط آلوده این صنعت را برمی‌شمرند. این در حالی است که معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد در توضیحاتی اعلام کرد که منظور وزیر اقتصاد از حس آلودگی در صنعت بیمه تخلفات مربوط به خسارت های ساختگی شخص ثالث است! پرسش اصلی این است که با وجود این مشکلات ساختاری که مدیران و کارشناسان در روزهای اخیر مطرح کرده اند، آیا برداشت شخص وزیر از صنعت بیمه اینطور سطحی بوده است و یا معاونت بانک و بیمه تصورات خود را از سخنان وزیر بیان کرده و اشراف کاملی به آنچه وزیر در جلسه مجمع بیمه مرکزی عنوان کرده بود را ندارد؟


بیژن صادق عضو هیات مدیره بیمه ما و مدیرعامل سابق بیمه دانا در گفت و گو با رازپول در خصوص حس آلودگی در صنعت بیمه که اخیرا مورد اشاره وزیر اقتصاد قرار گرفته است گفت: مشکل فساد در شرکت های مختلف و در سطوح مختلف متفاوت است و بعضا در قالب هایی قانونی و بسیار قابل پیش بینی صورت می گیرد .

صادق با بیان اینکه در مجموع در اصل موضوع فساد در صنعت بیمه کاملا واضح و مشخص است که در صنعت بیمه چنین چیزی وجود دارد اضافه کرد که آلودگی تنها در صنعت بیمه اتفاق نمی افتد و در سایر صنایع و بخش های خدماتی نیز وجود دارد.


صادق با بیان اینکه باید در این زمینه یک تدبیر اساسی اندیشید چراکه بسیاری از سرمایه های صنعت بیمه فقط به دلیل فساد موجود آسیب می بیند اضافه کرد که در صنعت بیمه برخی به شکل مقطعی و بنا به مصلحت چندماهه یا سالیانه حاضرند به مسائلی رضایت دهند که در مجموع سهام داران و شهروندان صدمه خواهند دید.

صادق در پاسخ به این پرسش که نقش نهاد ناظر در مقابله به آلودگی ها در صنعت بیمه چطور بوده است گفت: طی سال های گذشته نهاد ناظر اقدامات مطلوبی را در زمینه نرخ دهی  و سازمان دهی صنعت بیمه داشته است.


به گفته وی در دهه اخیر نرخ ها بسیار رها بود اما بیمه مرکزی به سمت نظارت سیستماتیک حرکت کرده و با تکمیل زیرساخت های الکترونیک این روند شتاب بیشتری خواهد گرفت.


عضو هیات مدیره بیمه ما در خصوص نقش شرکت های بیمه در این وضعیت عنوان می کند : برخی شرکت های بیمه به واسطه نبود عملکرد مطلوب در گذشته و ارائه صورت های مالی مطلوب به سهام دارانی اقداماتی  در زمینه افزایش پرتفو و نقدینیگی در صورت های مالی  را با حضور واسطه هایی انجام می دهند.


به گفته صادق افرادی که می خواهند  به صورت مقطعی در صنعت روزگار سپری کنند صدمه بسیاری به صنعت بیمه می زنند . اما برخی که روند پیشرفت مستمر مثبت و متعالی برای آنها در صنعت بیمه مهم است چنین کاری نمی کنند اما به دلیل مشکلات قبلی در برخی شرکت های بیمه ای هست برخی به چنین مسائلی رضایت می دهند و برخی نیز از این موقعیت ها سوء استفاده می کنند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود