امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
07/8 1398

 گروه سایبان - در روزهای اخیر برخی از مدیران بیمه ای نسبت به سخنان وزیر اقتصاد در خصوص حس آلودگی در صنعت بیمه همگرایی داشته و البته برخی نیز واگرایی نشان داده اند. ابراهیم حمیدی رئیس هیات مدیره بیمه میهن در همگرایی با سخنان وزیر اقتصاد به رازپول اذعان دارد که بله، حتما جناب وزیر گزارش های متقن در این زمینه دارند و این هشدار را مطرح کرده اند، صنعت بیمه هم همانند سایر نهادهای مالی و پولی مصون از فساد نیست. 

وی می گوید : آنچه در صنعت بیمه، ما با آن مواجه هستیم بروز و ظهور پدیده فساد بیشتر در شکل و قالب تقلب و تخلف بیمه‌ای است . همانگونه که اطلاع دارید میزان قابل توجهی از خسارت‌های پرداختی و هزینه های بیمه‌گری ناشی از تقلب و تخلف است، اگر این میزان تخلف و تقلب را ۵درصد فرض کنیم با توجه به حق بیمه تولیدی در سال مالی منتهی به ۹۷، که حدود ۴۲هزار میلیارد تومان گزارش شده است و اگر خسارت پرداختی به همان نسبت سال قبل باشد، حدود ۳۷ هزار میلیارد تومان  خسارت پرداختی صنعت بیمه در سال ۹۷ خواهد بود وهمانگونه که عرض شد اگر محافظه کارانه این نسبت را ۵ درصد فرض کنیم، در  خسارت پرداختی مربوط به تقلب و تخلف بیمه ای با یک عدد بزرگ  بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان مواجه خواهیم بود، این در حالی است که سود ابرازی صنعت  بیمه پایین تر از این میزان است. بنابراین این یک هشدار جدی به بازیگران  و صاحبان سهام و بویژه به مدیران صنعت بیمه است!

حمیدی ادامه می دهد: این بیان یک مشکل است، بایستی این مشکل را تبدیل به مساله کنیم و برایش راه حل پیدا کنیم، البته در دنیا برای این مساله راه‌حل‌های  مناسب نرم‌افزاری و سیستمی وجود دارد، کافی است اراده کنیم و اهتمام بورزیم. نقش مدیران صنعت بیمه در این زمینه بسیار حایز اهمیت است تا با بکارگیری نیروی انسانی متخصص و ماهر و استفاده از سیستم های نرم افزاری وجود پدیده فساد، تقلب و تخلف بیمه ای را به حداقل کاهش دهند.

به گفته وی به نظر من شعار و یا بهتر بگویم برنامه اقتصاد هوشمند وزیر محترم با توجه به جایگاه بیمه در اقتصاد، هم در همین راستا می تواند باشد، اتفاقا حاشیه سود پایین صنعت بیمه این صنعت را برای سرمایه گذاران جذاب نکرده است، اگر سهامداران دولتی و  شبه دولتی از صنعت بیمه خارج شوند، معلوم نیست ما بیمه خصوصی خواهیم داشت!

.

  1. میهمان
    پاسخ 9 مهر 1398 23:17 مهران يغمايي
    سلام،بسيار جالب و قابل تأمل/موفق و پايدار باشيد/

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود