امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
07/3 1398

 

گروه سایبان - مدیرعامل بیمه ما در واکنش به سخنان وزیر اقتصاد در خصوص حس آلودگی در صنعت بیمه می گوید: اشاره وزیر امور اقتصادی و دارایی به موضوع فساد قطعا بر اساس اطلاعات درستی بوده است و ما دست اندرکاران صنعت بیمه نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم.

حجت‌اله بهاری‌فر مدیرعامل بیمه‌ما در واکنش به سخنان وزیر اقتصاد در خصوص حس آلودگی و فساد در صنعت بیمه به خبرنگار ما گفت: به دلیل اینکه صنعت بیمه محصولی به نام اعتماد و اطمینان را به جامعه عرضه می کند، سلامت در صنعت بیمه از سایر بخش‌های اقتصاد بالاتر است که البته این به معنای نبود آلودگی در این صنعت نیست.


وی با بیان اینکه زمینه‌هایی برای تقلب و تخلف وجود دارد که صنعت می‌تواند با استفاده از ابزارهای مدرن الکترونیکی روز با آنها مقابله کند، گفت: افزایش نرخ دیه و شرایط اقتصادی انگیزه‌های سوء استفاده را ایجاد کرده است و صنعت بیمه باید با کنترل‌های مضاعف به مقابله با این روزنه‌ها بپردازد.


بهاری‌فر با بیان اینکه صنعت بیمه در سال گذشته بیش از 30 هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است، افزود که قطعا بخشی از این رقم سوء استفاده از صنعت بیمه بوده است.

تبعیت کامل از آیین‌نامه‌های شورای‌عالی‌بیمه یکی از راهکارهایی بود که بهاری‌فر برای مبارزه با آلودگی موثر دانست و در پاسخ به این پرسش که به نظر نمی‌رسد که سخنان وزیر در خصوص تخلفات در سطح بیمه‌گذاران باشد و چقدر احتمال دارد راس هرم شرکت‌های بیمه و سهام‌داران به آلودگی مبتلا باشند، تصریح کرد: رعایت آیین نامه 90 شورای‌عالی‌بیمه این مولفه را به حداقل رسانده است و با نظارت بیشتر می‌توان جلوی سوء استفاده‌ها را گرفت. به گفته وی ، احتمال وجود سوء نیت در هیات مدیره و سهام‌داران وجود دارد و نهاد ناظر نیز در این زمینه دقتش را افزایش داده است.


وی با بیان اینکه در صنعت بیمه بهره‌وری بالاست اضافه کرد با برون سپاری برخی مسئولیت‌ها می‌توان دقت نظارت را ارتقا داد.

وجود نهادهای کنترلی مانند حسابرسی و سازمان بورس از یک سو و دقت سهام‌داران از سوی دیگر، از مولفه‌های دیگری بود که بهاری‌فر به آن اشاره داشت و افزود که اگر اتفاقی در شرکتی بیافتد نباید آن را به سایر شرکت‌ها تعمیم داد، سهام‌داران نیز راضی نیستند سیستم خود را به آلودگی مبتلا کنند.


بهاری‌فر اضافه می‌کند که با صورت‌های مالی شفاف و نظارت سهام داران چه فسادی در شرکت‌های بیمه می‌تواند انجام شود؟

بهاری‌فر اضافه کرد که در صورتی که راس هرم شرکت‌های بیمه سالم نباشد بدنه نمی‌تواند فعالیت کند.


وی بیمه‌های بورسی را به واسطه نظارت سازمان بورس و تهیه صورت‌های مالی دارای شفافیت بالایی دانست و اضافه کرد که «سیاست کاری» نباید به صنعت بیمه راه پیدا کند.

صنعت بیمه باید بتواند قیمت تمام شده محصولات خود را درست ارزیابی کند و با افزودن سود متعارف و کاهش هزینه‌ها منافع همه گروه‌های ذی نفعان را فراهم آورد.

او با بیان راهکاری ظریف به بحث نظارت‌ها پرداخت و گفت که نظارت‌ها باید آنی و در مقاطع کوتاه‌مدت‌تری سازمان‌دهی شود. راهکار دیگر وی پس از کوتاه‌سازی دوره کنترل‌ها، عدم مماشات با سوء استفاده‌ها و آلودگی ها بود و اضافه کرد اگر سوء استفاده ای رخ داد نباید مماشات شود.

مدیرعامل بیمه ما با بیان اینکه مسائل حاشیه‌ای نباید به صنعت بیمه ورود پیدا کند تصریح کرد که صنعت به آرامش و اطمینان نیاز دارد و وجود برخی دغدغه‌ها مانع از انجام این ماموریت درست است.


بهاری‌فر در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: اشاره وزیر امور اقتصادی و دارایی به موضوع فساد قطعا بر اساس اطلاعات درستی بوده است و ما دست اندرکاران صنعت بیمه نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم.


وی کنترل عملکرد را در برخی تصمیم‌سازی‌ها و جابه جایی ها حائز اهیمت دانست و افزود بررسی عملکردها صادق‌ترین خصیصیه در تصمیم‌گیری‌ها است .

مدیرعامل بیمه ما در بخش پایانی مطالب خود با این جمعبندی که صنعت بیمه راه خود را در اقتصاد یافته است و در برنامه ششم توسعه مسئولیت خطیری را برعهده دارد، گفت که مردم سرمایه های خود را به این صنعت می‌سپارند بنابراین نباید به اعتماد عمومی لطمه وارد کنیم و باید با حرکت‌هایی که به اعتماد مردم لطمه وارد می کند، مبارزه کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود