امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
06/27 1398

 گروه سایبان - برخی کارشناسان صنعت بیمه نیز در واکنش به اظهارات وزیر اقتصاد در خصوص آلودگی در صنعت بیمه مواردی را عنوان کردند.


هادی دستباز از کارشناسان قدیمی صنعت بیمه در یادداشتی کوتاه به رازپول اذغان کرد: مطالب وزیر اقتصاد و دارایی را مطالعه کردم و باعث تاسف است که ایشان عملکرد صنعت بیمه، کارمندان، نمایندگان، کارگزاران و‌فعالیت ۸۰ ساله این صنعت را زیر سوال بردند.


انتقاد باید صریح و سازنده باشد نه باعث بی اعتمادی جامعه مصرف کننده به خدمات بیمه ای گردد. شرکت‌های دولتی و خصولتی که زیر‌نظر ایشان است ، یعنی حدود نیمی از بازار در اختیار این شرکت ها است، آیا در این شرکت ها آلودگی وجود دارد؟ اگر دارد مسولیت مستقیم آن با شخص وزیر و هیات مدیره منصوب ایشان است؟ ای کاش رییس کل محترم بیمه مرکزی ایران از حیثیت صنعت بیمه و قشر خدمتگذار که ۸۰ سال برای این صنعت جوانی خود را فدا کردند و نسل جوان و فرهیخته ای که جایگزین شده اند دفاع می کردند . بنده برای ۴۵ سال تلاش و‌کوشش خودم برای این صنعت متاسفم که با آن این چنین برخورد شود.اگر این فساد در بخش خصوصی است چرا مقام ناظر اقدام نمی کند؟ و مرتب اعضا و مدیران عامل این شرکت ها را تایید می کند؟ این شیوه انتقاد وزیر محترم استخوان لای زخم گذاشتن است.



مجید بنویدی از مدیران و کارشناسان صنعت بیمه در همین خصوص اذعان دارد: آيا آيين نامه هاى ٩٣ در راستاى رعايت اصول حاكميت شركتى و تقويت مديريت حسابرسى داخلى ، ريسك و كنترل داخلى و نيز آيين نامه ٩٤ در مورد تعرفه داخلى شركتهاى بيمه و مصوبات مربوط به ارزيابان خسارت و مهارت آين افراد با تقويت نظارت فنى ميتواند نظر وزير محترم را تامين نمايد.

براى مقابله با خسارتهاى متقلبانه ( البته اگر منظور ايشان اين است) بايد كليه مراكز تامين كننده و تاييد كننده مدارك خسارتى و مراجع قضايى و ادارى در اين رابطه با صنعت بيمه همكارى منسجم و بر بستر فن آورى اطلاعات داشته باشند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود