امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
06/26 1398

 گروه سایبان - اسماعیل مهدوی نیا  عضو هیات مدیره بیمه دانا نیز در پیامی اعلام همبستگی خود را در مبارزه با فساد در صنعت بیمه اعلام کرد.

مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس هفتم مطرح کردند که «از جمله‌ مهم‌ترین کارها، مبارزه‌ با فساد است. مبارزه‌ با فساد، یک جنبه‌ اخلاقی محض نیست؛ اداره‌ کشور متوقف به مبارزه‌ با فساد است. بنده دو سه سال پیش که آن نامه را درباره‌ مبارزه‌ با فساد به مسئولان کشور نوشتم، به دنبال یک کار طولانی و یک بررسی و مطالعه‌ وسیع و همه‌ جانبه بود. از هر طرف می‌رویم، می‌بینیم اگر با فساد مبارزه نشود، همه‌ کارها لنگ خواهد ماند، باید با فساد مبارزه جدی بکنید و ...»


همچنین معظم له با تدوین بیانیه گام دوم انقلاب در صدر بیانیه اشاره به ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی دارد که به دلیل این است که از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی شده است و در گام دوم و سرفصل ها و توصیه های اساسی در پرتو امید و نگاه خوش بینانه به آینده : در بند چهارم به عدالت و مبارزه با فساد تاکید دارند و میفرمایند : این دو لازم و ملزوم یکدیگرند. فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی، توده‌ی چرکین کشورها و نظامها و اگر در بدنه‌ی حکومتها عارض شود، زلزله‌ی ویرانگر و ضربه‌زننده به مشروعیّت آنها است.


بحمداله ماموران نظام غالبا سلامت خود را نگاه داشته اند، ولی آنچه هست غیرقابل قبول است. همه باید بدانند که طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه مقامات حکومت است ، همه باید از شیطان حرص بر حذر باشند و از لقمه حرام بگریزند و از خداوند در این باره کمک بخواهند و دستگاه های نظارتی و دولتی باید با قاطعیت و حساسیت از تشکیل نطفه فساد پیشگیری و با رشد آن مبارزه کنند، این مبارزه نیازمند انسانهایی با ایمان و جهادگر و منیع البطع با دستانی پاک و دلهایی نورانی است. این مبارزه بخش اثرگذاری است از تلاش همه جانبه‌ای که نظام جمهوری اسلامی باید در راه استقرار عدالت به کار برد.


بنابراین بیانات ایشان بیانگر وجود فساد اداری در بخشهای مختلف می باشد که مانند سرطان به پیکره نظام اداری حمله ور شده که باید با جدیت با آن مبارز کرد.

در کشوری که صنایع و عرصه های مختلف دانش و پژوهشی و نظامی رشد بسیار چشمگیری داشته و دنیا این دستاوردها را پذیرفته است ، آیا جز این است که مدیرانی با ایمان و وفادار و جهادگر در مسند بوده و توانسته اند موفقیت ها و پیشرفت های حیرت انگیز را کسب کنند.


اما متاسفانه در بخش هایی مانند حوزه های صنعتی و اقتصادی ، مالی و حتی صنعت بیمه نتوانسته ایم موفقیت و پیشرفت در شان ملت بزرگ ایران کسب نماییم و پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته ایم، آیا کار در این حوزه ها سخت بوده است ؟قطعا این گونه نبوده است و ما مدیران حوزه های اقتصادی و مالی نتوانسته ایم روحیه جهادی و فداکاری و وفاداری خودمان را حفظ کنیم.


سخنان وزیر امور اقتصادی و دارای در مجمع بیمه مرکزی در خصوص مبارزه با فساد در بعضی از حوزه‌های شرکت‌های بیمه واکنش هایی را در برداشته است و واکنش برخی را برانگیخته. در طی 40 سال گذشته همواره مسئولین بخش های مختلف نظام فضایی بسیار ایده آل و مطلوب از شرایط ترسیم کرده‌اند در حالیکه همه ما شاهد نابسامانی هاو شرایط نامطلوب و فساد سازمان یافته هستیم و امروز عصابیت ما از بیان حقیقت ریشه در گذشته دارد.


اینکه ایشان می فرمایند در برخی موارد حس آلودگی و فساد در برخی بیمه ها وجود دارد و تاکید دارند که باید برنامه ای جامع برای مقابله ارائه شود بسیار حائز اهمیت و نیاز است که دلسوزان صنعت بیمه برای تدوین برنامه جامع شفاف دست به کار شوند و با عنایت به درایت و سابقه مدیریتی رئیس کل بیمه مرکزی که مسئولیت تدوین برنامه را دارند کمک کنند.


اینکه امروز وزیر محترم به عنوان سکاندار عالی‌ترین مرکز اقتصادی کشور بجای نشان دادن فضایی مثبت و سیستمی کارا و منظم که مرسوم است به معضلات بخشی از حوزه زیرمجموعه وزارت متبوع اشاره کرده‌اند نشان از شهامت، شخصیت واقع بین و حقیقت گرا با روحیه جهادی و انقلابی و دلسوزی و مصلحانه ایشان است که ورود این سرباز با شهامت حوزه اقتصاد و مدافع برنامه های اقتصاد مقاومتی برای دلسوزان صنعت بیمه بسیار امیدوار کننده و قابل اتکا است.


اینجانب به عنوان زخم خوره جنگ تحمیلی وسرباز کوچک حوزه اقتصادی و مالی و کارشناس مشغول در صنعت بیمه ضمن تشکر از ایشان و اعلام همراهی با این عزم جدی مقام عالی وزارت پیشنهاد می کنم که باید دست یاری و کمک به ایشان داد و چنانچه عارضه و فسادی وجود دارد و یا زمینه تشکیل آن در صنعت بیمه مساعد است ، با استعانت از الطاف الهی و بدور از انحصار طلبی ، تمامیت خواهی و با بازکردن چشم ها بر روی حقیقت و واقعیت ، بدون حب و بغض و با اصلاح وضع موجود موانع را برداریم و با تحرک بیشتر و تقویت و روحیه جهادی و اصلاح فرآیندها و شفاف ساز در عملیات شرکت های بیمه بتوانیم همگام با بخش های موفق نظام گام دوم انقلاب اسلامی را برداشته و با ایجاد تفکر جهادی ، انقلابی و وفاداری به شعارهای انقلاب ایمان و مناعت طبع و با اعتقاد راسخ به اصل «ما می توانیم» عامل پیشرفت و عزت و سربلندی ایران در همه عرصه ها باشیم.


در این زمینه پیشنهاد می شود:

مواردی که در آیین نامه ها انحراف دارد احصا شود.

در خصوص تبدیل قراردادهای مستقیم به غیرمستقیم دستگاه ناظر با دقت بیشتری عمل نماید.

در خصوص کارمزد قراردادهای دولتی که محاسبه و پرداخت آن توسط بعضی از شرکت ها به صورت خصوصی پرداخت می شود، کنترل بیشتری صورت پذیرد .

بروز رسانی قوانین بیمه و اجرا و پیاده سازی استانداردهای روز دنیا مانند IFRS در صنعت بیمه

تکمیل زیرساخت های آی تی و ارتباط سامانه های شرکت های بیمه

استفاده از هوش مصنوعی و داشبوردهای نظارتی قوی و مانیتورینگ فرآیندهای بیمه ای

استقرار سیستم های فنی بیمه ای مالی و حسابداری یکپارچه بیمه ای در صنعت که تمامی فعالیت های شرکت های بیمه از طریق این سیستم کنترل شود.

تکمیل و کارآتر کردن مناسب سامانه نظارت و هدایت بیمه مرکزی (سنهاب) و کنترل کلیه فعالیت های شرکت های بیمه از این طریق


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود