امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
06/24 1398

گروه سایبان - تنها یک روز به انتخاب ريش سفيد لويه جرگه صنعت بيمه باقي نمانده است، جايگاهي كه بايد مراقبت كرد به تا از آفت سیاست زدگی مصون بماند  تا سیاست بازان لفاظ گوی سبقت را از کاندیدای اصلح نربایند.

بر اساس دعوت نامه اي كه به تازگي از سوي سنديكاي بيمه گران ارسال شده رقابتی که در ٢٥ شهريور ماه میان كانديداي دبيركلي برگزار می‎شود، همچون هر انتخابات ديگري انتظار می‎رود هدف نخستش انتخاب اصلح باشد، اما تحركات پيراموني نشان از تلاش براي حفظ كرسي هاي اثرگذار ميان برخي فعالان دارد.


سنديكاي بيمه گران با همه چالش ها و مشكلات دوره هاي گذشته از امتياز مهم عدم تضارب دیدگاه های سیاسی برخوردار بوده است و به نظر مي رسد كه بيش از هر موضوع ديگري در اين دوره بايد مراقب نفوذ جريانات فكري خاص كه گرايشات فتح سنگر به سنگر دارند بود تا سنديكا به عنوان پله اي براي رصد اهداف خاص قرار نگيرد و با تزريق برخي ژن‌ها به جايگاهي كاسب كارانه تنزل نكند.


برچسب‌هاي زخيم فكري افراد كه جامعه آنها را به نام اين گرايشات مي شناسد مسلما بر آينده سنديكا اثرگذار خواهد بود و خواه ناخواه اين سايه به صنعت بيمه منتقل مي شود،بنابراين مراقبت از اين مهم نه وظيفه كانديدا بلكه وظيفه انتخاب كنندگان است تا صنعت خود را از بودن در مسير وزش چنين بادهايي مصون بدارند.

پس از مراقبت از انحراف به سمت نگرش هاي خاص و توجه به سوابق و كاركردهاي پيشين افراد كه مسلما بيانگر سمت و سو و گرايشات آتي است، موضوع سوابق حرفه اي مي تواند در اولويت بعدي قرارگيرد.


حضور و كسب تجربه مديريتي در اين صنعت از ضرورت هاي پيش شرط در اساسنامه جديد است اما به نظر نمي رسد عدم تجربه در اين صنعت و يا تنها حضور در يك شركت بيمه اي عامل مهمي در نگرش ٣٦٠ درجه به مسايل و مباحث بشمار رود، خاصه كه از آسيب هاي صنعت بيمه پيش از اين انتصاب در برخي شركت ها با ملاحظات غير حرفه اي بود كه منتج به تدوين آيين نامه ٩٠ شوراي عالي بيمه شد.


بنابراين توجه به اين اصل كه دبير كل منصوب به شركت يا برند بيمه‌اي نباشد، عاملي مهم و تاثيرگذار در انتخاب فرد اصلح است، خاصه كه برخي موقعيت كسب تجربه در شركت‌هاي متعدد و متنوع را در كارنامه كاري نداشته اند، به عبارت ديگر شغل آنها مديريت در صنعت بيمه نبوده است.

نياز امروز صنعت بيمه حضور افرادي آشنا در صنعت است كه مسايل و مباحث بيمه را نه با ذره بين توسعه‌دهندگان خود، بلكه با نگاه ظريف و مستقل دنبال كنند و اشراف كلي بر دايره صنعت بيمه داشته باشند.


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود