امروز: سه شنبه، 28 فروردین 1403
06/17 1398

 گروه سایبان - بیمه ایران پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه روزهای حساسی را می گذراند، روزهایی که سرنوشت این شرکت حداقل تا پایان دولت فعلی را معلوم خواهد کرد.

 امراللهی، حسینی و پورکیانی مسافران اخیر ساختمان برزیل در دولت های یازدهم و دوازدهم بوده اند اما ظاهرا قطار مسیر ساختمان برزیل در روزهای آتی مسافر دیگری را هم سوار خواهد کرد که انتظار می رود تا پایان دولت فعلی مسئولیت بزرگترین بیمه کشور را عهده دار شود. اما اینکه انتخاب این مدیر بر اساس موازین حاکمیت شرکتی خواهد بود یا نه تصمیمی است که در روزهای آینده روشن خواهد شد.

مهدی رضایی، عضو هیات مدیره بیمه ایران در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص برگزاری مجمع بیمه ایران در روزهای اخیر و موضوع کسری ذخیره خسارت معوق  1900 میلیارد تومان رشته ثالث که در سال 96 بند گزارش حسابرس شده بود اعلام کرد که بیمه ایران در اسفند ماه سال 97بخش قابل توجهی از خسارت های معوق را پرداخت کرد و رشد 40درصدی در این بخش شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه کسری ذخایر خسارت معوق ثالث در سال جاری از سوی بیمه مرکزی 220 میلیارد تومان اعلام و در حساب ها منظور شد، عنوان کرد که بر این اساس بیمه ایران کمبود ذخیره و مغایرتی در این زمینه ندارد .

وی با اشاره به اینکه در سال 1397 شرکت بالغ بر 1800 میلیارد تومان زیان ثالث داشت، گفت که بیمه ایران بالغ بر 2600میلیارد تومان ذخیره خسارت معوق در حساب ها منظور کرده است.

رضایی بیمه ایران را یکی از شرکت های توانمند کشور ارزیابی کرد که در 5 ماهه امسال روزانه 23 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است و گفت که تعهدات و ذخایر بیمه ایران به جهت استقرار سیستم فعلی به روز است.

رضایی در خصوص تحمیل زیان انباشته به بیمه ای که یکی از بزرگترین شرکت های منطقه است گفت که این زیان حاصل عملکرد مدیرانی است که به لحاظ مالی عملکرد قابل قبولی نداشته اند. به گفته وی در پایان سال گذشته زیان انباشته  بیمه ایران به 5400 میلیارد تومان رسید و شرکت توانسته است در جهت کنترل این شاخص گام بردارد.  

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود