امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
06/5 1398

گروه سایبان - در جلسه روز گذشته سنديكاي بيمه گران موضوع شيوه نامه تدوين شده در كميسيون راهبردي با راي شوراي عمومي از دستور كار خارج شد. برخی از مدیران عامل در این جلسه عنوان داشتند که تدوین شیوه نامه با چه هدفی بوده است و چرا بدون تصویب شورای عمومی در دستور کار کمیسیون راهبردی قرار گرفته است.


در جلسه روز گذشته که کمی زودتر از موعد همیشگی پایان یافته است همچنين تصويب شد كه در اسرع وقت موضوع انتخابات در سايت سنديكا درج شود و کمیسیون راهبردی موقتا مامور وصول برنامه كانديدا شد.

ظاهرا در جلسه بعدي بالاخره انتخابات برگزار مي شود.


عصر دیروز بود که اطلاعيه ثبت نام كانديداي دبيركلي سنديكاي بيمه گران منتشر شد.

اين اطلاعيه در حالي منتشر شد كه شرايط اساسنامه جديد براي واجدين اعلام نشده است.انتظار مي رود كه با درج ماده ١٧ اين اطلاعيه اصلاح شود.

ماده 17 اساسنامه جدید اذعان دارد که شورای عمومی یکی از افراد صاحب نظر در امور بیمه ای با سابقه مدیریتی را برای دو سال به سمت دبیر کل سندیکا انتخاب خواهد کرد و انتخاب مجدد آن بلامانع است.

در ماده ١٨ اساسنامه نيز اذعان شده كه دبيركل سنديكا را در حدود وظايف مقرر به موجب اساسنامه و در چهارچوب بودجه سالانه و برنامه ها و مقرراتي كه به تصويب شوراي عمومي ميرسد اداره كند ، بنابراين وجود برنامه براي متقاضيان ضرورتي دارد؟

جلسه شوراي عمومي روزگذشته شيوه نامه انتخاب دبيركل را از دستور كار خارج كرد اما به نظر مي رسد عدم درج شرايط دبير كل در اطلاعيه به افزايش تعداد متقاضيان منتج خواهد شد و شرايط بررسي احراز صلاحيت كانديدا را طولاني و در نهايت انتخاب دبير كل را با تعلل همراه خواهد كرد.

آيا عدم درج شرايط عاملي بوده است كه ضرورت تدوين شيوه نامه نمايان شود؟

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود