امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
04/25 1398

گروه سایبان - در آیین بزرگداشت روز ملی محیط بان که به میزبانی اداره کل محیط زیست استان یزد و در شهرستان میبد برگزار شد از طرح بیمه جامع محیط‌بانان بیمه سینا رونمایی شد.

به گزارش روابط‌عمومی بیمه سینا، در این مراسم که با حضور دکتر عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست، محمدعلی طالبی استاندار یزد، دکتر رضا جعفری مدیرعامل بیمه سینا و جمعی از محیط‌بانان برگزیده و برتر کشوری از طرح بیمه جامع محیط‌بانان بیمه سینا شامل بیمه‌های مسئولیت، حوادث، درمان و عمر و سرمایه‌گذاری رونمایی شد.

عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست در این همایش با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته در زمینه حمایت از محیط‌بانان، از این قشر به عنوان مظهر حفظ محیط‌زیست یاد کرد و گفت: از امروز برای اولین‌بار همه‌ محیط‌بانان کشور، تحت پوشش بیمه‌‌های مسئولیت، حوادث، درمان و عمر قرار می‌گیرند.

دکتر رضا جعفری مدیرعامل بیمه سینا در این مراسم بیمه را به‌عنوان یک ابزار مهم در رفع دغدغه‌های محیط‌بانان اعلام کرد و افزود: بیمه در جامعه دارای کارکردهای مختلفی است و یکی از مهمترین کارکردهای آن در بعد زیست‌محیطی است که می‌تواند موجبات امنیت خاطر حافظان محیط‌‌زیست و خانواده‌های آنان را فراهم ساخته و بسیاری از چالش‌ها و مخاطره‌هایی که برای آن‌ها در این شغل حساس وجود دارد را مدیریت کند.

وی ضمن اشاره به این نکته که منافع و مزایای محیط‌زیست سالم بر کیفیت زندگی عموم بر هیچ‌کس پوشیده نیست، گفت: جامعه و عموم مردم از فعالان محیط‌زیست انتظار دارند در مراقبت از محیط‌زیست و حیات وحش اقدامات لازم را انجام دهند، اما محیط‌بانان در انجام این وظایف با مخاطراتی روبه‌رو هستند (از بعد مسئولیت‌هایی که متوجه آن‌ها می‌شود و از بعد حوادث و خطراتی که سلامت و زندگی‌شان را تهدید می‌کند). این مخاطرات، از یک‌سو مأموریت آن‌ها را برای حفاظت از محیط‌زیست را به مخاطره می‌اندازد و از سوی دیگر سلامت و انگیزه آن‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به نقش محیط‌بانان در حفظ محیط‌زیست و حیات بشر اشاره کرد و گفت: حفظ حقوق حافظان محیط‌زیست از تکالیف و وظایف و نیز جزء مسئولیت‌های اجتماعی بیمه‌ها قرار می‌گیرد که برای اولین‌بار بعد از تصویب لایحه حمایت قضایی و بیمه‌ای مأموران یگان حفاظت دستگاه‌های اجرایی در مجلس شورای اسلامی در تاریخ سوم تیرماه 1398 در دستور کار بیمه سینا قرار گرفت و محصولی جامع که شامل بیمه‌های مسئولیت مدنی در قبال اشخاص ثالث، حوادث، درمان و عمر و سرمایه‌گذاری می‌باشد به سازمان محیط‌‌زیست معرفی و مورد استقبال این سازمان قرار گرفت و از امروز پس از رونمایی برای کلیه محیط‌بانان صادر خواهد شد.

وی افزود: امیدوارم طرح جامع بیمه محیط‌بانان بتواند بخشی از دغدغه‌های این قشر زحمت‌کش را مرتغع و مخاطرات و ریسک‌هایی که جان و مال و خانواده‌های آن‌ها را تهدید می‌کند، پوشش دهد.

پس از سخنان مدیرعامل بیمه سینا، با حضور دکتر عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست و محمدعلی طالبی استاندار یزد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طرح بیمه جامع محیط‌بانان بیمه سینا رونمایی شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود