امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
05/1 1398

گروه سایبان - محسن پورکیانی رئیس شورای عمومی سندیکا موضوع انتشار پاسخ روابط عمومی سندیکای بیمه گران به مطلبی که رازپول روز گذشته با عنوان «مدیران محترم عامل اگر توانایی تغییر شرایط را ندارید، از سندیکا استعفا بدید» را نیازمند طرح در شورای عمومی و تصمیم گیری در این خصوص در جلسه شورا نمی داند و انتشار آن از سوی رازپول را بلامانع اعلام کرد و به همین دلیل این سایت خبری پاسخ این نهاد را در ادامه منتشر می کند.


ماده 15 اساسنامه سندیکای بیمه اذعان دارد که دبیرکل بالاترین مقام اجرایی سندیکاست و اختیارات وی توسط شورای عمومی تعیین می شود و موظف است :

1- سندیکا را در حدود وظایف مقرر به موجب این اساسنامه و در چارچوب بودجه سالانه و مقرراتی که به تصویب به شورای عمومی می رسد اداره کند.

2- پیش نویس آیین نامه ها و مقررات مربوط به اداره سندیکا را طبق مفاد این اساسنامه تهیه و برای تصویب به شورای عمومی پیشنهاد نماید.

3- بودجه سالانه سندیکا را با نظر خزانه دار تنظیم و تا اول اسفند ماه به شورای عمومی تسلیم نماید.

4- ترازنامه و حساب درآمد و هزینه سالانه سندیکا را که خزانه دار تنظیم نموده یک ماه قبل از تشکیل جلسه شورای عمومی که به منظور تصویب ترازنامه تشکیل می شود برای بازرس ارسال نماید.

اما آیا روابط عمومی به عنوان زیرمجموعه سندیکا می تواند پاسخی را به رسانه ها بدون مطرح شدن در شورای عمومی و رای گیری در این خصوص ارسال کند؟

محسن پورکیانی مدیرعامل بیمه ایران و رئیس شورای عمومی در گفت و گو با خبرنگار رازپول انتشار پاسخ ارسالی این نهاد را بدون طرح در شورای عمومی و تصمیم گیری شورا در این خصوص را بلامانع اعلام کرد و افزود که در صورتی که ابهاماتی در این مسئله وجود داشته باشد می تواند در جلسه شورای عمومی مطرح شود .

بر این اساس در ادامه پاسخ روابط عمومی این مجموعه منتشر می شود.



مدیر محترم سایت خبری رازپول
با سلام و احترام
پيرو انتشار مطلبي در مورخ 31/4/98 با موضوع سندیکای بیمه گران ایران در آن رسانه، که طی آن به نحوه انتخاب نماینده محترم سندیکا در شورایعالی بیمه پرداخته شده است، توضيحات زير به منظور تنوير افكار عمومي منتشر می شود.
در متن گزارش مورد اشاره آمده است:"برگزاری انتخابات نماینده سندیکا در شورای عالی بیمه بدون دستور جلسه قبلی و دعوت اعضا یک هفته قبل از برگزاری انتخابات و انتخاب عضو فعلی بدون رعایت نصاب مندرج در اساسنامه و تنظیم و ارسال سریع نامه معرفی وی به بیمه مرکزی در روز جمعه!"
که در خصوص ادعاهای مطرح شده توضیحات زیر لازم بنظر می رسد:


1- مطابق تبصره یک بند د ماده دو آیین نامه داخلی سندیکا که مصوب شورای عمومی است:"در صورت طرح موضوع جدید توسط هر یک اعضای شورای عمومی در جلسه ، در صورتی که موضوع پیشنهادی از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار باشد و در صورت تصویب حداقل دو سوم اعضای حاضر در جلسه موضوع پیشنهادی پس از خاتمه موضوعات مطرح در دستور جلسه ، قابل طرح در جلسه خواهد بود و در این صورت زمان جلسه برای بررسی و اتخاذ تصمیم افزایش خواهد یافت."
موضوع انتخاب نماینده سندیکا در شورایعالی بیمه با توجه به اهمیت و حساسیت در طول جلسه طرح و با تصویب دو سوم اعضای حاضر در جلسه به رای گذاشته شد.
2- جلسه انتخاب نماینده سندیکا در شورایعالی بیمه روز دوشنبه مورخ 25 تیر 1397 با رعایت حدنصاب مندرج در اساسنامه برگزار شد.
3- نامه معرفی نماینده سندیکا در شورایعالی بیمه روز سه شنبه 26 تیر 1397 تنظیم، امضا و به بیمه مرکزی ارسال شده است. لذا ادعای تنظیم و ارسال نامه در روز جمعه صحت ندارد.
با توجه به آنچه به صورت مستند عنوان شد، مطلب منتشره مقرون به صحت نبوده و مستلزم اصلاح است.



در دعوت نامه ارسالی سندیکای بیمه گران با امضای دبیرکل فعلی برای تصمیم گیری در جلسه 25 تیرماه 1397 با موضوعات بررسی رویدادهای جاری صنعت بیمه، استماع گزارش دبیر کارگروه درمان تخصصی و رئیس کمیسیون فنی سندیکا،استماع گزارش آقای آسوده در دوره نمایندگی ایشان در شورای عالی بیمه، استماع گزارش کمیته استارت آپ ها و سایر موارد از اعضا دعوت به عمل آمده و اشاره ای به انتخاب نماینده سندیکا در شورای عالی بیمه نشده که روابط عمومی اذعان دارد مطابق با آیین نامه های داخلی عمل شده . جالبتر اینکه این نامه به تاریخ 15 تیر ماه 1397 تهیه شده است حال آنکه این روز در تقویم مصادف با روز جمعه است و همین نکته ابهاماتی را ایجاد کرده است!



در خبر منتشر شده از سوی راز پول معرفی نماینده سندیکا به نهاد ناظر در تاریخ جمعه عنوان شده بود که مورد اصلاح قرار گرفته است.




این موضوع در همان مقطع مورد اعتراض برخی اعضای سندیکا قرار گرفت.

 
 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود