امروز: دوشنبه، 4 شهریور 1398
04/25 1398

 گروه سایبان- رییس پژوهشکده بیمه از راه‌اندازی دفتر نوآوری و ارتباط با جامعه و صنعت برای گسترش ارتباط با جامعه و صنعت خبر داد.

به گزارش رازپول، حمید کردبچه در نشست ارتباط پژوهشکده بیمه با جامعه و صنعت با بیان اینکه رئیس کل بیمه مرکزی در دوران صفری رئیس قبلی پژوهشکده دستوری چند ماده‌ای به پژوهشکده بیمه دادند که یکی از بندهای آن توسعه ارتباط با صنعت بوده است، گفت: بنابراین نیاز اصلی پژوهشکده ایجاد هم افزایی در این راستا و ایجاد حلقه های ارتباطی است.

وی اذعان دارد که پژوهشکده اقدامات ارزشمندی در حوزه ارتباط با مدیران و کارشناسان صنعت انجام داده است  اما این ایراد گاهی وجود داشته که در تدوین آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها نیاز و نظر صنعت دیده نشده است.

کردبچه با بیان اینکه فقدان حلقه ارتباطی بین صنعت و پژوهشکده احساس می‌شود، افزود: با راه‌اندازی دفتر نوآوری و ارتباط با جامعه و صنعت این حلقه ایجاد خواهد شد که موجب هم‌افزایی بین شرکت‌های بیمه و جلوگیری از موازی‌کاری در کارهای پژوهشی بین شرکت‌ها می‌شود.

در ادامه این جلسه مایندگان شرکت‌های بیمه به ارائه پیشنهادهای خود در زمینه همکاری با پژوهشکده پرداختند. بهروز اسدنژاد مدیرکل آموزش و پژوهش بیمه ایران در این جلسه خواستار کمک به باورمندی شرکت های بیمه به امر آموزش و پژوهش شد. وی همچنین راه اندازی نظام آموزش زبان تخصصی را با استفاده از نخبگان داخلی، طراحی نظام رتبه بندی پژوهشی، طراحی نظام پیشنهادات و راه اندازی کنسرسیوم های پژوهشی را از جمله نیازهای روز صنعت عنوان کرد. وی خواستار برقراری جلسات مدیریتی، مالی و فنی در پژوهشکده برای ایجاد باب گفت و گو با این نهاد تخصصی شد.

در ادامه این جلسه امین شیرکانی به نمایندگی از انجمن حرفه ای صنعت بیمه پژوهشکده را بازوی بخش تحقیق و توسعه بیمه مرکزی عنوان کرد و ایجاد کانال ارتباطی با صنعت را به عنوان آیتمی تاثیرگذار در تغییر رویه و ساختارهای موجود ارزیابی کرد.

علیرضا حجتی عضو هیات مدیره بیمه کارآفرین نیز در این جلسه با بیان اینکه پژوهشکده بر اساس یک نیاز در گذشته به وجود آمده است خواستار بررسی نقاط قوت و ضعف این نهاد بر اساس عملکرد دوران گذشته شد، و عنوان کرد که آیا پژوهشکده نیاز شرکت های بیمه را در سال های اخیر در بخش پژوهشی برطرف کرده است؟

وی با طرح این پرسش که پژوهشکده چقدر در جهت جذب پرسنل شرکت های بیمه موفق بوده است ادامه داد که آیا پژوهشکده در اصلاح آیین نامه های صنعت رفتار موثری داشته است؟

حجتی با بیان اینکه در گذشته جلسات متعددی در پژوهشکده بیمه برای گذار از نظام تعرفه ای به نظام مالی برگزار شد خواستار بررسی ماحصل این تغییرات در صنعت بیمه شد.

وی در پایان  اذعان داشت که ابعاد این موضوع که دفتر ارتباطی چه طرحی را در چه زمانی با چه پرسنل و امکاناتی قرار است که ساماندهی کند نیز از جمله ابهامات موجود در راه اندازی این دفتر جدید است.

در ادامه خبرنگار رازپول نیز اذعان داشت که پژوهشکده بیمه نیازمند ایجاد حلقه ارتباطی با افراد مشخص در شرکت های بیمه برای راه اندازی این دفتر ارتباطی است تا از پراکنده کاری و اتلاف انرژی و زمان در این حوزه جلوگیری شود.

همچنین مریم کائید خبرنگار رازپول خطاب به رئیس پژوهشکده عنوان کرد که در سال های اخیر اطلاعات و امار خوبی از صنعت بیمه در سامانه سنهاب انباشت شده است که هیچ تحلیل جامعی روی آن صورت نگرفته است و تحلیل این آمار راهگشای بسیاری از مشکلات فعلی در صنعت بیمه است. وی خواستار ورود پژوهشکده به بررسی و پرورش این آمار متقن شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود