امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
04/23 1398

 گروه سايبان- نیما نوراللهی مدیرعامل بیمه تجارت نو مشکلات موجود در بازار بیمه ای کشور را ساختاری عنوان کرد که باید برای اصلاح آن از شرکت های بزرگ این صنعت شروع کرد.
وی با بیان اینکه خصوصی سازی صنعت بیمه در حالی به وقوع پیوست که شرایط آن مهیا نبود اظهار داشت در شرایطی که بیش از 35 درصد بازار بیمه کشور در اختیار یک شرکت است نمی توان گفت بازار رقابتی است.
وی اذعان داشت که شرایط فعلی بازار توسط شرکت های بزرگ رهبری می شود و اصطلاحا رهبر- پیرو است و شرکت های کوچک و تازه تاسیس در تله این شرایط افتاده اند .

وی با بیان اینکه برای رقابت با شرکت های بزرگ بازار شرایط بسیار سخت و پیچیده است عنوان کرد که شرکت های کوچک باید به سهام داران خود پاسخگو باشند و همین پاسخ گویی به ذی نفعان است که شرکت ها را وادار به ورود به رقابت های نه چندان حرفه ای کرده است.

نوراللهی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای اصلاح این بازار چه باید کرد اظهار داشت که ساختار باید از سمت شرکت های بزرگ اصلاح شود تا کوچکترها نیز از انضباط رفتاری برخوردار شوند .وي اضافه کرد که بیمه مرکزی از عوامل مطلوب و تاثیرگذاری در هیات عامل برخوردار است اما به دلیل مشکلات ساختاری فعلی در این صنعت، بیمه مرکزی انرژی بسیاری را صرف می کند در حالی که به نظر نمی رسد بازخوردهای لازم را دریافت کند.

مدیرعامل بیمه تجارت نو در بخش دیگری از اظهاراتش به انتخابات پیش روی سندیکا اشاره کرد و افزود که بسیاری از مشکلات باید از طریق نهادی مانند سندیکا راهبری شود اما عدم همگرایی در صنعت بیمه مانع نقش آفرینی سندیکا است.
نوراالهی اضافه کرد که با شرایط موجود هر فردی در سندیکا قرار گیرد شرایط تفاوت چندانی نخواهد داشت چراکه همگرایی در صنعت ضعیف است.

وی با انتقاد از اینکه در موضوع مورد مناقشه اخیر با یک خودروساز یکی از شرکت های بیمه در حالی که حامل پیام کل صنعت بیمه بود تنها برای خود مذاکرهو مصالحه کرد افزود که بزرگان این صنعت قواعد را رعایت نمی کنند و تنها پیگیر مصالح خود هستند در حالی که بزرگی در هر موقعیت و جغرافیایی هزینه دارد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود