امروز: پنج شنبه، 30 فروردین 1403
02/25 1398

 گروه سایبان - سه ماهه سرپرستی محمد حسن زدا در سازمان تامین اجتماعی تمام شد، اما پرسش اصلی این است که چرا در خصوص سازمان عریض و طویلی مانند تامین اجتماعی که بالغ بر 40 میلیون بیمه گذاردارد، زودتر تصمیم گیری نمی شود؟


به گزارش رازپول، سوم دی ماه سال گذشته بود که خبر سرپرستی محمد حسن زدا با حکم شریعتمداری منتشر شد و در این مدت زمزمه های بسیاری در خصوص گزینه های متعدد این سازمان مطرح شد. اما از زمان سرپرستی زدا  در سازمان تامین اجتماعی بیش از سه ماه سپری شده است و به نظر می رسد که دولت هرچه سریعتر باید در این خصوص تعیین تکلیف نماید.


ماده10  اساسنامه این سازمان اذعان دارد که اعضاى هیئت مدیره مرکب از 3 نفر به شرح زیر است:  رئیس هیئت مدیره که سمت مدیرعامل را دارا می باشد از بین افرادى کـه در  امور تأمین اجتماعى داراى بصیرت و سوابق ممتد باشد و با پیشنهاد وزیـر رفـاه و   تأمین اجتماعى و تصویب هیئت وزیران تعیین مىشود منصوب می شود.


در ماده11  اساسنامه این سازمان آمده مدت مأموریت مدیرعامل و اعضاى هیئت مدیره سه سال اسـت و تجدیـد   انتخاب آنها بلامانع است، در مورد فوت یا استعفا هر یک از آنهـا جانشـین آنهـا براى بقیه مدت به ترتیب مذکور تعیین خواهد شد، اعضاى هیئت مـدیره پـس از  اتمام مدت مأموریت خود، تا تعیین هیئت مدیره جدید کماکان به کار خود ادامـه  خواهند داد.


بودجه سازمان تامین اجتماعی برای سال جاری ۱۲۲ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال ۹۷ رشد قابل توجهی داشته است. سرمایه گذاری شستا یکی از بزرگترین هلدینگ های سرمایه گذاری شرکت متعلق به این سازمان است که همواره از مدیریت سازمان تاسی گرفته است.بنابراین تعیین تکلیف مدیرعامل در سازمان تامین اجتماعی نه تنها برای خود این مجموعه تاثیر گذار است بلکه مجموعه هایی مانند شستا و بانک رفاه نیز به صورت غیر مستقیم تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.


اما در این میان از غلامرضا امیری سلیمانی به عنوان گزینه های مطرح برای این سازمان نام برده شد. باید دید که آیا زدا توانسته در این مدت نظر دولت را برای کرسی مدیرعاملی این سازمان جلب کند؟ سازمانی که بالغ بر 180 هزار میلیارد تومان طلب از دولت دارد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود