امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
02/10 1398

 گروه سایبان - نام مدیران فعلی و قبلی بیمه سرمد حواشی بسیاری را برای برند این شرکت بیمه ای در روزهای اخیر ایجاد کرده است.

داستان بیمه سرمد سریال بلندی است که در روزهای اخیر وارد فصل جدیدی شده است .

اتفاقات و حواشی در این شرکت از سال 1396 کلیدخورد،  زمانی که «الف د»  مدیرعامل وقت این شرکت به دلیل اختلافات با هیات مدیره از این شرکت جدا شد. در آن مقطع دلایل این شکاف در بین هیات مدیره چندان رسانه ای نشد اما پروسه طولانی انتخاب مدیرعامل جدید این شرکت و همچنان بیمه سرمد را در صدر اخبار بیمه ای نگه داشت.


ظاهرا یکی از اعضای هیات مدیره در آن مقطع تلاش داشت که کرسی مدیرعاملی این شرکت را به دست گیرد که صلاحیتش توسط نهاد ناظر احراز نشد، و طولانی شدن این پروسه و انحراف از آیین نامه های شورای عالی بیمه باعث شد نهاد ناظر تذکراتی را به هیات مدیره این شرکت بیمه ای بدهد و به همین واسطه نام این شرکت در تمامی این روزها  به کرات در اخبار شنیده شد.


از سوی دیگر در روزهای اخیر اسناد و مدارکی از هیات مدیره بیمه سرمد در فضای مجازی منتشر می شود که دال بر برخی انحرافات عملکردی در این شرکت بوده است.


این اسناد به استخدام های بی ضابطه در واحدهای ستادی و صف از سوی مدیرعامل وقت، پرداخت های نامتعارف، عدم رعایت تذکرهای هیات مدیره در خصوص انحراف بودجه در هزینه های اداری و عمومی شرکت ،عدم تشکیل کمیته حاکمیتی علیرغم تاکید هیات مدیره توسط وی اشاره دارد تا جایی که هیات مدیره با تشکیل کمیته ای هرگونه استخدام، تعدیل،جابه جایی و اخراج و انتصاب از سوی مدیرعامل وقت را متوقف کرده است و تا جایی که روزنامه کیهان نیز در مطلبی در هفته گذشته نسبت به این اقدامات واکنش نشان داد. همچنین نامه استعفای معاون فنی وقت این شرکت که تلویحا در واکنش به انتصابات گسترده در آن مقطع است نیز مزید بر علت شد تا باردیگر نظر کارگزاران این صنعت را به خود متمرکز کند. 


روز گذشته نیز در خبری که ظاهرا به سفارش روابط عمومی این شرکت تهیه شده بود تلاش شد که از برخی اخبار که به «م‌ک» رئیس هیات مدیره این شرکت نسبت داده شده بود، دفاع شود. در این خبر به پرداخت های میلیاردی یک عضو هیات مدیره این شرکت و تکذیب صحت این ادعاها اشاره شده بود. هرچند که این نام نیز بیمه سرمد را از حواشی در امان نگذاشته است.

اما آنچه مورداهمیت است میزان آسیب برند این شرکت خصوصی از این حواشی است. سهام داران این شرکت بارها و بارها شاهد آسیب برند این شرکت به واسطه مطرح شدن برخی نام ها بوده اند اما به نظر نمی رسد که برای خنثی سازی آن تلاشی کرده باشند. حدود 18 درصد سهام این شرکت متعلق به سهام داران حقیقی کوچک و بزرگ است که هنجارهای مدیریتی می تواند مستقیما بر بازده حقوق آنان تاثیرگذار باشد.


 

واقعیت این است که صنعت بیمه به لحاظ کمی جزیره ای کوچک نسبت به سایر صنایع است که رفتارهای مدیران مستقیما توسط صاحبین سهام سایر شرکت ها رصد شده و مبنای تصمیمات آتی قرار می گیرد. به نظر می رسد تحولات اخیر این شرکت که به واسطه نوع نگرش مدیریتی به وقوع پیوست نتوانست کارنامه مناسبی را نسبت به آنچه انتظار میرفت از خود به جا بگذارد و تبعا تسری و تداوم چنین مواردی می تواند موجب کاهش عملکرد انتظاری شرکت و ضریب نفوذ در بین مشتریان باشد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود