امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
01/25 1398

  گروه سایبان - تجارت نو از لوگوی این شرکت رونمایی کرد. 


بررسی ها نشان می‌دهد هرچند بیمه تجارت نو از سال 1395 در بازار بیمه ای کشور فعالیت کرده اما این شرکت تاکنون فاقد لوگو بوده است، این در حالی است که در تولید دفترچه برند هر شرکت و تصویب و تعیین وظایف و عملکرد سطوح مختلف شرکتی طراحی لوگو که برگرفته از چشم انداز و ماموریت های شرکت محسوب می شود از مهمترین عناصر تشکیل دهنده دفترچه برند است.

بنابراین بر مبنای برهان خلف شاید بتوان اینگونه نتیجه گرفت که شرکتی که فاقد لوگو است، احتمالا فاقد چشم انداز و ماموریت منسجم و مصوب از سوی لایه بالایی ساختار شرکتی است. شاید بتوان داستان افزایش سرمایه را که در روزهای پایانی سال گذشته و با آگهی اولیه کاهش سرمایه همراه بود پیامد چنین نگرشی عنوان کرد، نگرشی که گروه جدید مدیران را با سختی هایی مواجه کرد.


جرئیات دقیقتر در این خصوص را در این مطلب بخوانید: بیمه تجارت نو به چه دلیل کاهش سرمایه می دهد؟


حال سوال اینگونه مطرح می شود شرکت بیمه تجارت نو با سرمایه مصوب اولیه 250 میلیارد تومانی (که 125 میلیارد تومان آن محقق شد و مابقی در تعهد سهام داران بود) از سوی سهام‌داران ریشه‌ای چگونه و با چه استراتژی ای بدون پشت سر گذاشتن قدم های اولیه اقدام به معرفی خود کرده است و استراتژی های ارتباطی خود را برای توسعه و معرفی کدام پیام سرمایه گذاری کرده است تا برند تجارت نو را متناسب با اسناد بالادستی معرفی کند؟ 


در همین حال محمد بیانی مدیر روابط عمومی و ارتباطات بیمه تجارت نو نیز در گفت و گو با رازپول در خصوص طراحی لوگوی جدید بیمه تجارت نو با اشاره به اینکه این شرکت تا پیش از این لوگو نداشت و دارای لوگو تایپ بود اذعان کرد که لوگو تایپ بیمه تجارت نو نیز با استفاده از فونت بانک تجارت طراحی شده بود، اما شرکت دارای لوگو نبود که به تازگی طراحی شده است.


وی با اشاره به اینکه این طرح را «بیژن جناب» طراحی کرده است در پاسخ به این سوال که آیا چشم انداز و استراتژی شرکت نیز متناسب با لوگوی جدید تغییر کرده است، اذعان کرد که شرکت ری‌برندینگ نکرده است و فقط طرح لوگو به سایر اجزا اضافه شده است. وی رنگ لوگو را نیز همان رنگ قبلی آبی معرفی کرد و از احتمال تغییر فونت لوگو تایپ در آینده خبرداد.

بیانی با بیان اینکه پیش از این مسابقه ای برای طراحی لوگو اجرا شده بود که 400 طرح بر اساس این فراخوان و مسابقه به شرکت ارائه شد عنوان کرد که در نهایت در هیات مدیره شرکت این طرح که توسط بیژن جناب طراحی شده انتخاب شد.


بیانی اذعان دارد که چینش المان های این لوگو پویایی، حرکت و نظم را به تصویر کشیده و به لحاظ رنگ پیام وزانت و اعتماد را در خود دارد.



بیژن جناب که در کارنامه کاری خود طراحی لوگوی شرکت هایی مانند ایران خودرو را دارد در گفت و گو با خبرنگار رازپول در خصوص پیام این طراحی اذعان دارد: بیمه یکى از روش هاى مقابله با ریسک است. در طراحى این لوگو شاید نتوان به فرم دقیق هندسى اشاره اى داشت ولى بیننده با دیدن این لوگو مفهومى از خلاقیت و سیال بودن را درك میکند ،سرعت و چرخش و مبدا و مقصد از مفاهیم ذهنى است که به نظر میرسد از الزامات هر شرکت بیمه کننده اى باشد به ویژه اینکه در عصرى زندگى میکنیم که سرعت و دقت و رهایى (نه به مفهوم بى قید و بدون هدف بودن ،بلکه به معناى داینامیک و پویا بودن)از شروط اولیه هر فرد در انتخاب هاى پیش روى اوست.از چنان نظمى دقیق در چیدمان عناصر بصرى این لوگو ،در اندازه ها و فاصله ها و ارتباط بین آنها استفاده شده است که گویا همه عناصر به شکلى واحد و یکپارچه دیده میشوند و هماهنگى بین آنها نشانى از سازمانى منسجم و داراى نظم را در ذهن بیننده به نمایش میگذارد.


وی اضافه می کند : به لحاظ بصرى هر رنگى داراى ورزن و ارزشى خاص است که در این لوگو به خوبى به این موضوع توجه شده و بر این اساس رنگ مشکى که وزن بیشترى نسبت به آبى دارد در قسمت پایین لوگو استفاده شده است که نماینگر همان تجارب و ضمانت شرکت بیمه است و خطوط آبى بیانگر مبادلات جدید و خدمات شرکت بیمه است.این دو گروه از عناصر مانند زنجیرى ناگسستنى در یکدیگر تنیده شده اند و این درست همان تصویرى است که شرکت بیمه انتظار دارد در ذهن مخاطبانش بسازد.


بیمه تجارت نو چشم­ انداز خود را این چنین تعریف کرده است: برترین شرکت بیمه در بازار سرمایه

مأموریت این شرکت نیز این چنین طراحی شده است : شرکت بیمه «تجارت نو»، بر آن است تا با تکیه بر پرسنل توانمند و شبکه فروش یکپارچه خود و با بهره ­گیری از فناوری­های روز به ارائه کلیه خدمات نوآور بیمه­ ای با محوریت بیمه­ های انرژی و زندگی بپردازد. تأمین امنیت خاطر مشتریان و زیان­دیدگان و تلاش برای توسعه فرهنگ بیمه در سطح جامعه و درک عمیق از تأمین منافع ذی­نفعان برنامه ما می­باشد.

اصول ارزشی : شرکت بیمه «تجارت نو»، پویایی را سرلوحه خود قرارداده است که عبارتست از:

۱. وفادارسازی بیمه­ گذاران و یاری­ رسان زیان­دیدگان و برمبنای اصول حاکم بر صنعت و استانداردهای مناسب.

۲. پایداری منافع کلیه ذی­نفعان اعم از کارکنان، سهام­داران، ارگان­ها و نهادهای بالادستی و ... .


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود