امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
01/19 1398



گروه سايبان- بيمه مركزي ضمن ارائه گزارش از وضعيت خسارت ها در مناطق سيل زده از مردم دعوت كرده براي تشكيل پرونده هاي خسارت اقدام كنند.
در جلسه فوق العاده رسیدگی به حوادث سیل کشور، با حضور مدیران بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارزیابی های اولیه شرکت های بیمه ای در خصوص حادثه سیل واقع شده در استان های گلستان، فارس، ایلام، خوزستان، مازندران و لرستان بررسی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی در این جلسه اعلام شد که در استان گلستان تاکنون حدود ده هزار مورد اعلام خسارت از سوی بیمه شدگان واحدهای مسکونی، اداری و تجاری شهری صورت گرفته است. براساس این گزارش، پوشش بیمه ای روستاییان استان گلستان را شرکت های بیمه ایران، تجارت نو و میهن بر عهده دارند که پیش بینی می شود در حدود هزار واحد بیمه شده مورد آسیب قرار گرفته باشند. در شهرستان آق قلا نیز شرکت بیمه ایران در حال ارزیابی خسارت وارده به بیمه شدگان است.
این گزارش می افزاید در استان ایلام عمده خسارات ها به زیرساخت های شهری، جاده ها و زمین های کشاورزی وارد شده که فاقد پوشش کامل بیمه ای بوده اند در عین حال خسارت های بیمه ای توسط ارزیابان خسارت در دست بررسی است و در استان لرستان هم با وجود آمادگی شرکت های بیمه به علت شرایط منطقه و عدم امکان حضور در محل ارزیابی و تعیین خسارت تاکنون میسر نشده است.
مطابق با اطلاعات ارائه شده، حدود ۷۰ درصد از خسارتهای وارده به واحدهای تحت پوشش در استان مازندران توسط شرکت های بیمه ای ارزیابی شده و یکهزار و ۱۰۰ مورد اعلام خسارت شده است که در حال بررسی و پرداخت می باشد.
سیل زدگان استان خوزستان تا زمان پایداری شرایط جوی می توانند برای اعلام خسارت به شرکت های بیمه ای مراجعه کنند؛ درهمین رابطه نمایندگان شرکت های بیمه کوثر، تجارت نو، آرمان، ایران و میهن که بیشترین پرتفوی بیمه ای در رشته های مرتبط با خطر سیل را دارا هستند برای ارزیابی خسارت در این مناطق حضور دارند تا نسبت به برآورد خسارتها اقدام نمایند.
بررسی های انجام شده از خسارت سیل در استان فارس نیز نشان می دهد که تمامی خودروهای خسارت دیده به پارکینگ های مورد نظر منتقل شده اند و تا کنون از حدود ۵۰۰ خودرو بازدید و کارشناسی ارزیاب خسارت بعمل آمده است و متاسفانه از این تعداد کمتر از ۱۰درصد خودروها دارای پوشش بیمه بدنه خودرو هستند که تمامی خسارتهای بیمه ای وارده به خودروهای دارای پوشش بیمه حوادث طبیعی پرداخت شده است.
بر اساس این گزارش بیش از ۹۰ درصد منازل و واحدهای تجاری آسیب دیده در این استان فاقد بیمه نامه آتش سوزی هستند. ضمن آنکه در این منطقه به ۱۳۰مدرسه هم خسارت جزیی وارد شده و تیم های ارزیابی خسارت از طرف شرکت بیمه مربوطه از این مدارس بازدید نموده اند و در حال ارزیابی خسارت می باشند.
https://t.me/payamebimeh/4029

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود