امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
01/18 1398



گروه سايبان- با توجه به جاری شدن سیلاب در استان‌های مختلف کشور، نگاه رئیس کل بیمه‌مرکزی به اجرای مفاد این قرارداد مثبت است اما این نگرانی وجود دارد که بخشی از بدنه بیمه‌مرکزی در اجرای قرارداد مذکورهمکاری لازم را نداشته وسنگ اندازی کنند.


به گزارش رازپول به نقل از روابط عمومی بیمه تجارت نو مدیرعامل بیمه تجارت‌نو با تاکید براینکه برای گذرازجبران خسارت‌های ناشی از چند سیل اخیر که همچنان نیزادامه دارد ضروری است کلیه بخش های بیمه مرکزی همکاری لازم را با شرکت های بیمه ای داشته باشند، افزود: از زمان وقوع سیلاب، رئیس کل بیمه مرکزی با نگاهی مثبت پیگیراجرای به موقع تعهدات شرکت‌های بیمه‌ای درپرداخت خسارت‌ها است بنابراین شرکت‌های بیمه ای هم انتظاری دو چندان از نهاد ناظر دارند تا نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود جدی تر بوده و بدان عمل کند.


نیما نوراللهی در این رابطه به قرارداد امضا شده ۲۸ اسفند سال ۹۷ میان۱۲ شرکت بیمه‌ای و بیمه‌مرکزی با محوریت بیمه اتکایی مازاد خسارت حوادث فاجعه آمیزاشاره داشته وافزود: با توجه به جاری شدن سیلاب در استان‌های مختلف کشور، نگاه رئیس کل بیمه‌مرکزی به اجرای مفاد این قرارداد مثبت است اما این نگرانی وجود دارد که بخشی از بدنه بیمه‌مرکزی در اجرای قرارداد مذکورهمکاری لازم را نداشته وسنگ اندازی کنند.

وی افزود: درحالی که برداشت ازرفتاررئیس کل بیمه مرکزی در اجرای قرارداد کاملا مثبت است اما به نظر می رسد برخی از مدیران این مجموعه آنچنان که باید و شاید در این شرایط خاص و بحرانی همراهی نکنند.


 مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو، با بیان اینکه سقف رقم قرارداد در ابتدا ۵۰ میلیارد تومان بوده ودرنهایت به رقم ۲۵ میلیارد تومان کاهش یافت، گفت: براین اساس اگر تا سقف ۲۵ میلیاردتومان خسارت فاجعه آمیزرخ دهدهمه شرکت‌ها موظفند تا سقف رقم مذکوررا بپردازند درغیراینصورت به موازات افزایش رقم خسارت، باید با کمک بیمه مرکزی در صندوق ویژه تحریم، منابع مورد نیاز تامین شود.


وی در خبری که روابط عمومی این شرکت ارسال داشته در این راستا تاکید کرده است که اگر بیمه مرکزی نخواهد دراین قرارداد به تعهدات خود عمل کند شرکت‌های بیمه‌ای هم مجبورخواهندبود تا مرقرارداد رفتارکنند. البته ازآنجا که قرارداد اتکایی با بیمه مرکزی منعقدشده، خیال شرکت‌های بیمه ای در پرداخت خسارت‌ها راحت است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود