امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
12/5 1397

 


گروه سایبان - سندیکای بیمه گران در انتخاب دبیرکل جدید رفتاری منفعلانه در پیش گرفته است و بدون اطلاع رسانی نسبت به زمان برگزاری انتخابات، فراخوانی برای دعوت منتخبین و دریافت برنامه های افراد متقاضی نیز ارائه نکرده است.

رفتار حرفه‌ای سندیکا در این زمینه در حالی است که پیش از این یکی از شرکت‌های بیمه نیز نسبت به عدم ارسال مصوبات جلسات و عدم اعلام زمان جلسات اعتراضاتی را مطرح کرده بود و به نشانه اعتراض از حلقه حضور در سندیکا انصراف داد. اما ظاهرا این اعتراض راه به جایی نبرده است چراکه با توجه به اتمام دوره دبیر کل فعلی بحث انتخابات در جلسات اخیر سندیکا و موضوع فراخوان برای جذب برنامه کاندیدای جدید و بحث و بررسی برنامه های افراد صورت نگرفته است.


یکی از مدیران عامل حاضر در جلسات سندیکا در پاسخ به این پرسش که آیا موضوع اتمام دوره دبیرکل فعل و فراخوان برای جذب افراد ذی صلاح و بررسی برنامه های ایشان برای حضور در انتخابات در جلسات مطرح شده است، اذعان کرد که هرچند که دوره دبیرکل فعلی رو به اتمام است اما در این خصوص بحثی مطرح نشده است.


دبیرکل بالاترین مقام اجرایی سندیکا است که توسط شورای عمومی برای دو سال انتخاب می شود و وظایف خود را مطابق اساسنامه مورد عمل سندیکا و اختیارات و وظایفی را که حسب مورد توسط شورای عمومی به وی تفویض می‌گردد، انجام می‌دهد.


یکی از وظایف او اجرای اساسنامه سندیکاست و موضوع انتخاب دبیرکل نیز یکی از موارد مهم در این اساسنامه است.

بررسی سایت سندیکای بیمه گران نیز نشان می دهد که تحرکاتی در زمینه انتخابات مشاهده نمی شود و حتی خبری از جلسه اخیر سندیکا با رئیس کل بیمه مرکزی و تاکید رئیس کل بر اصلاح اساسنامه این نهاد هم نیست! عدم بروز رسانی اطلاعات در سایت این نهاد واسط و مهم صنعت بیمه تا جایی است که در بخش اطلاع رسانی در خصوص شورای هماهنگی معاونان فنی شرکتهای بیمه نام مفید امینی معاون نظارتی بیمه مرکزی به عنوان معاون فنی بیمه حکمت صبا درج شده است و نام مسعود بادین مدیرعامل بیمه آسیا به عنوان معاون فنی این شرکت! 

 
  

 باوجود چنین کم رمقی در سندیکای بیمه گران تغییر یکی از ضرورت های احیا و پویایی در این نهاد است.

 

به نظر می رسد که صنعت بیمه برای پیگیری خواسته های خود باید تقویت سندیکا را جدی تر گرفته و با الهام از انتخابات اتاق بازرگانی که همین روزها در جریان است در این زمینه فعال‌تر عمل کند. انعکاس یک گزارش از عملکرد دو ساله دبیرکل فعلی یکی دیگر از مواردی است که انتظار می رود این روزها شاهد آن باشیم.


هرچند که تشکیلات سندیکا سعی دارد که روزهای مهم و حساس نزدیک به انتخابات را با سکوت سپری کند اما رسانه‌های پویا در بخش صنعت بیمه این روزها تحرکاتی را ایجاد کردند و به اهالی صنعت بیمه گزینه هایی را مانند جواد سهامیان و عبدالمحمود ضرابی برای دبیرکلی معرفی کردند .

بنابراین لازم است که در ادامه عدم دعوت از حضور افراد با انگیزه و کارا از سوی سندیکا این وظیفه خطیر را ادامه داده و گزینه سومی که می تواند در پیشبرد اهداف صنعت بیمه موثر واقع شود را معرفی کنیم.


مجید بنویدی یکی دیگر از افرادی است که می تواند در این زمینه به عنوان گزینه مناسبی مطرح باشد. او پیش از این معاون مدیرعامل بیمه "ما"، قائم مقام و عضو هیات مدیره بیمه معلم،  سرپرست و عضو هیات مدیره بیمه صادرات و سرمایه گذاری، مدیر امور مالی، اتکایی و بین الملل شرکت بیمه آسیا،  عضو هیات مدیره  شرکت های سخت آژند، گسترش چراغ دانش و فراآسیا، عضو انجمن حسابداران خبره و عضو رسمی انجمن حرفه ای بیمه و اخیرا مدیرعامل بیمه میهن بوده است.



لازم به اشاره است که تا پیش از سید محمد علیپور ؛ علی اکبر اولیاء، غلامرضا تاجگردون، مهردادخواجه نوری و سعید خرقانی مسئولیت دبیرکلی سندیکا را برعهده داشتند.


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود