امروز: پنج شنبه، 30 فروردین 1403
11/16 1397

 


گروه سایبان - پس از آنکه بیمه زندگی مان بیمه ایران حدود دو سال با همکاری کنسرسیومی بیمه ایران معین و با مجوز مشروط بیمه مرکزی منتشر شد حالا مدیرعامل بیمه ایران اذعان دارد که این شرکت در زمینه صدور مجدد بیمه های زندگی فعال خواهد شد.اینکه بیمه ایران با توانگری مالی 4 و زیان انباشته 5100 میلیارد تومانی چگونه می تواند به رشد و گسترش بیمه‌های زندگی اقدام کند یکی از سوالات دست اندرکاران این صنعت است!


بیمه ایران به عنوان تنها شرکت مجاز به صدور بیمه شخص ثالث بر اساس قانون جدید اذعان دارد که در گذشته ضریب خسارت بیمه شخص ثالث بیمه ایران حدود 130 درصد بود که با تدابیر اندیشیده شده امسال به 105 درصد رسیده و بازهم کاهش خواهد یافت. به عبارت دیگر به اندازه هر واحد تولید حق بیمه کمی بیشتر زیان وجود دارد.


محسن پورکیانی رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بیمه ایران، در نشستی خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در این شرکت حوزه بیمه‌های زندگی از غیر زندگی جدا شده و امور مربوط به بیمه‌های زندگی به‌صورت تخصصی دنبال می‌شود، از تشکیل شورای راهبردی بیمه‌های زندگی در این شرکت و برنامه‌ریزی‌های گسترده آن برای ایجاد تحول در فروش و توسعه بیمه‌های زندگی خبر داد و گفت: انقلاب بیمه‌های زندگی در بیمه ایران آغاز شده و تا سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، پورکیانی افزود: افزایش سهم پرتفوی بیمه‌های زندگی اولویت اصلی شرکت سهامی بیمه ایران در سال‌ ۱۳۹۸ خواهد بود و با توجه به تبلیغات متنوعی که برای معرفی این رشته صورت داده ایم، انتظار داریم شاهد به‌کارگیری ظرفیت‌های بومی و محلی تمامی استان ها به ‌منظور رشد قابل‌توجه در فروش بیمه‌های زندگی باشیم.

 مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به آمار فروش بیمه‌های زندگی در سال ۱۳۹۷ هم گفت: با اقدامات صورت گرفته در بیمه ایران برای اولین بار در این سال شاهد افزایش ۴۲ درصدی فروش بیمه‌های زندگی در این شرکت بودیم.

بدنه و نیروی انسانی بیمه ایران در سال های اخیر در سطح شرکت های بیمه توزیع شده و معلوم نیست که با چه استراتژی و بدنه ای قرار است انقلاب در صنعت بیمه برپا شود؟
برنامه افزایش سرمایه بیمه ایران قرار است که با فروش سهام دولتی بیمه البرز دنبال شود و بعید به نظر می رسد که از این طریق کسری سرمایه برای خروج از شمول ماده 141 اجرایی شود.

 وی افزود: همچنین رشد ۱۵۰ درصدی پرتفوی بیمه‌های زندگی به دلیل تجمیع همه فعالیت‌های بیمه زندگی در شرکت سهامی بیمه ایران رخ‌داده است. از سوی دیگر، با بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان فروش بیمه زندگی در سال ۹۷، نسبت حق بیمه زندگی به کل حق بیمه فروخته‌شده در این سال برای اولین بار به بیش از ۸ درصد کل حق بیمه دریافتی رسیده که یک رکورد برای بیمه ایران محسوب می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه بیمه ایران در 10 ماهه امسال 29 درصد رشد در صدور داشته است، گفت: امسال کاهش چشمگیری در نسبت خسارت داشته ایم و امیدواریم در پایان سال نسبت خسارت را از 67 درصد هم کمتر کنیم.


رییس هیات مدیره بیمه ایران افزود: حجم مطالبات بیمه ایران به 4500 میلیارد تومان رسیده بود که با یک برنامه ریزی دقیق امسال توانستیم 18 درصد آن را کاهش دهیم.تلاش های پورکیانی برای ایجاد ثبات در بیمه ایران شایسته احترام است اما زیان انباشته این شرکت از 1600 میلیارد تومان در سال 1392 به 5100 میلیارد تومان در سال 1396 رسیده است و چاره ای جز افرایش سرمایه و خروج پرتفوهای زیان ده ندارد.


 پورکیانی با اشاره به اینکه زیان انباشته بیمه ایران از سال 90 شروع شده است، افزود: از 5200 میلیارد تومان زیان انباشته، حدود 3000 میلیارد تومان مربوط به تغییر روش ذخیره گیری و حدود 3100 میلیارد تومان هم مربوط به زیان بیمه شخص ثالث بوده است. این زیان انباشته ناشی از شفاف سازی است که بیمه ایران درپیش گرفته است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود