امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
11/1 1397

گروه سایبان - زمزمه حضور جواد سهامیان برای دبیرکلی سندیکای بیمه گران شنیده می شود.







به گزارش رازپول، اسفند ماه سال 1395 بود که محمد علیپور به عنوان دبیرکل سندیکا انتخاب شد و اسفند ماه امسال دو سال ماموریت وی به اتمام خواهد رسید. بررسی عملکرد سندیکا در این مجال فراهم نیست اما اساسنامه سندیکا ضوابطی را در خصوص تعیین دبیرکل تدوین کرده است.

ماده 14اساسنامه سندیکا اذعان دارد که شورای عمومی یکی از افراد صاحب نظر در امور بیمه ای با سابقۀ مدیریتی را برای مدت دوسال به سمت دبیرکل سندیکا انتخاب خواهد نمود و انتخاب مجدد وی بلامانع است.

در ماده 15آمده است دبیرکل بالاترین مقام اجرایی سندیکاست و اختیارات وی توسط شورای عمومی تعیین می شود و موظف است :

1- سندیکا را در حدود وظایف مقرر به موجب این اساسنامه و در چارچوب بودجه سالانه و مقرراتی که به تصویب به شورای عمومی می رسد اداره کند.

2- پیش نویس آیین نامه ها و مقررات مربوط به اداره سندیکا را طبق مفاد این اساسنامه تهیه و برای تصویب به شورای عمومی پیشنهاد نماید.

3- بودجه سالانه سندیکا را با نظر خزانه دار تنظیم و تا اول اسفند ماه به شورای عمومی تسلیم نماید.

4- ترازنامه و حساب درآمد و هزینه سالانه سندیکا را که خزانه دار تنظیم نموده یک ماه قبل از تشکیل جلسه شورای عمومی که به منظور تصویب ترازنامه تشکیل می شود برای بازرس ارسال نماید.

اما همزمان با اتمام دوره دو ساله علیپور زمزمه حضور سهامیان در این نهاد صنفی بیمه ای جدی تر به گوش می رسد. در دوره گذشته از میان سه کاندیدای معرفی شده علیپور توانست با اکثریت آراء بر صندلی دبیرکلی سندیکا تکیه کند. او که تجربه هدایت و راهبری برخی شرکت های بیمه ای را در کارنامه داشت در این مدت توانست سندیکا را در کمال آرامش راهبری کند. کمتر از یک ماه مانده به پایان دوره وی حالا زمزمه اولین گزینه دبیرکلی شنیده می شود و او کسی نیست جز جواد سهامیان؛ فردی که در کارنامه مدیریتی اش اداره بیمه ایران دیده می شود.

در گفت و گو با برخی از مدیران شرکت های بیمه ضمن استقبال از این گزینه مطرح شد که در صورت کاندیداتوری وی حتما رای خواهند داد.

سهامیان متولد سال 1327است و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی بیمه های بازرگانی، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و دوره دکتری مدیریت بازرگانی در مرحله ارائه رساله، دانشگاه تهران است.

در سوابق شغلی او مدیریت بیمه ایران در استان خراسان رضوی، مدیریت منطقه هفت کشور بیمه ایران (استان های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان)، عضویت هیئت مدیره شرکت سهامی بیمه ایران ، ریاست هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران از سال 1386 الی 1392،  ریاست هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری شرکت سهامی بیمه ایران،  ریاست هیئت مدیره شرکت بیمه ایران و انگلیس، عضویت در شورای عالی بیمه،   ریاست شورای عمومی سندیکای بیمه گران کشور، عضو راهبردی صنعت بیمه، عضو شورای اداری و استخدامی صنعت بیمه، عضو هیئت امناء و هیئت مدیره انجمن حرفه ای صنعت بیمه،  رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه اتکایی امین، معاون اجرایی و مشاور عالی مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین و عضویت در هیات مدیره بیمه تعاون دیده می شود. او سابقه تدریس در دانشگاه های رسمی کشور را در کارنامه دارد و با توجه به ریاستش در یک دوره طولانی در شورای عمومی سندیکای بیمه گران یکی از گزینه های جدی است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود