امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
10/29 1397

 گروه سایبان - افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه، موجب بالا بردن توانگری مالی شرکت‌ها و افزایش ظرفیت نگهداری ریسک توسط شرکت‌های بیمه می گردد که از نظر بیمه مرکزی ج .ا .ایران بعنوان نهاد ناظر حایز اهمیت است.

راس ساعت 14:30 مجمع عمومی فوق العاده شرکت با موضوع افزایش سرمایه شرکت آغاز گردید .در این جلسه تاجدار به عنوان رئیس جلسه و زینلی و آبانگاه بعنوان ناظرین و کیایی بعنوان منشی جلسه انتخاب شدند.

سپس مدیر عامل شرکت توضیحاتی در مورد علل افزایش سرمایه شرکت ارائه کرد. پس از آن نماینده سازمان حسابرسی گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در خصوص افزایش سرمایه از مبلغ 2،500 میلیارد ريال به 3،000 میلیارد ريال از محل آورده نقدی را قرائت کرد.

در این راستا مفید امینی عضو هیأت عامل و معاونت نظارت مالی بیمه مرکزی ج. ا. ایران با اشاره به اهمیت موضوع افزایش سرمایه اذعان داشتند افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه، موجب بالا بردن توانگری مالی شرکت‌ها و افزایش ظرفیت نگهداری ریسک توسط شرکت‌های بیمه می گردد که از نظر بیمه مرکزی ج .ا .ایران بعنوان نهاد ناظر حایز اهمیت است.

افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 2.500 میلیارد ريال به 3.000 میلیارد ريال از محل آورده نقدی مورد تصویب کلیه حاضرین در جلسه قرار گرفت.


توزیع بالاترین درصد سود صنعت بیمه بین سهامداران بیمه اتکایی امین

مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه اتکائی امین( سهامی عام) در مورخ 1397/10/27 ساعت 13:00 با حضور 91/93 درصد از سهامداران ، نمایندگان بیمه مرکزی ج.ا. ایران، نمایندگان سازمان بورس و سازمان حسابرسی برگزار گردید.

 این جلسه باحضور  مفید امینی عضو هیأت عامل و معاونت نظارت مالی بیمه مرکزی ج. ا. ایران ، حق وردیلو مدیر کل نظارت مالی بیمه مرکزی ج. ا. ا، مدیران عامل و معاونین و مدیران شرکت های بیمه و تعدادی از سهامداران حقیقی برگزار شد.


در ابتدا کیائی توضیحاتی در مورد وضعیت شرکت و عملکرد یکساله ارائه کرد و عملکرد شرکت را بهترین عملکرد از تاریخ تاسیس بیمه اتکایی امین عنوان نمود و با ذکر توضیحاتی در مورد عملکرد فنی و سرمایه گذاری شرکت اظهار امیدواری کرد که با ریسک پذیری فنی و همکاری کامل با بیمه مرکزی و سهامداران شرکت و ذخائر شرکت که دارای بهترین وضعیت در کل صنعت بیمه کشور می باشد، سال آینده نیز این شرکت بتواند رشد و شکوفایی بیشتری داشته باشد. وی با اشاره به تحریم های غیر عادلانه ایجاد شده به صنعت بیمه راهکارهای بیمه اتکائی امین در مقابله با این تحریم ها را به استحضار سهامداران رسانید. همچنین رشد و توسعه بیمه اتکایی امین را مرهون همدلی و همراهی اعضای محترم هیاًت مدیره، مدیرعامل و کارکنان شرکت دانست.


سپس گزارش هیئت مدیره قرائت و پس از آن به سوالات سهامداران پاسخ لازم داده شد. پس از آن نماینده محترم سازمان حسابرسی، گزارش حسابرس و بازرس قانونی را قرائت نمود. این گزارش حسابرسی یکی از بهترین گزارشات حسابرسی در صنعت بیمه بوده است و تنها یک بند شرط که بین شرکتهای بیمه به صورت مشترک می باشد در گزارش قید گردیده است. پس از استماع گزارش، نماینده محترم سازمان حسابرسی به سوالات سهامداران پاسخ داد. در خصوص دستور جلسه مصوبات ذیل به اتفاق آرا به تصویب سهامداران رسید.


1: صورت های مالی شرکت برای سال مالی منتهی به 1397/06/31 به تصویب رسید.

2:سازمان حسابرسی بعنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت انتصاب گردید.

3:روزنامه های کثیر الانتشار دنیای اقتصاد و اقتصاد کیش بعنوان روزنامه های شرکت جهت درج آگهی انتخاب گردید.

4:مبلغ 300 ريال به ازای هر سهم برای سود نقدی سهامداران (21% قیمت سهم) تصویب و مقرر گردید بر اساس قانون تجارت به سهامداران پرداخت گردد. سود سهامداران حقیقی از تاریخ 1397/11/03 از طریق کلیه شعب بانک ملی قابل پرداخت خواهد بود.

سپس مجمع نسبت به انتخاب اعضای حقوقی هیئت مدیره با رای گیری از سهامداران حقوقی و حقیقی اقدام کرد که در نتیجه شرکت های سهامی بیمه ایران، توسعه کسب و کار سبا ، شرکت سهامی بیمه آسیا ، شرکت سهامی بیمه دانا و سرمایه گذاری های خارجی ایران به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره انتخاب گردیدند .شرکت های بیمه ایران معین و اطمینان گستر دانا نیز به عنوان دو عضو علی البدل هیاًت مدیره انتخاب شدند.

سهامداران و نمایندگان قانونی آنها در جلسه مجمع از فعالیت های شرکت در سال مالی منتهی به 1397/06/31 تقدیر و تشکر نمودند.


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود