امروز: پنج شنبه، 30 فروردین 1403
11/3 1397

 

گروه سايبان- اواسط هفته گذشته بود که بیمه مرکزی صلاحیت حرفه ای همۀ اعضای هیات‌مدیره شرکت بیمه آرمان را تایید کرد.


بیمه آرمان که از چندی پیش در پی برگزاری مجمع و تغییر اعضای هیات مدیره بود، بالاخره موفق شد که ترکیب هیات مدیره خود را تغییر دهد. یکی از ماموریت های مهم هیات مدیره فعلی کاهش زیان انباشته 45 میلیارد تومانی این شرکت است که قرار است با هدایت و راهبری آقایان علیرضا بیانیان، کامبیز پیکارجو، سیدمحمد آقامیری، مجید قلی پور و رضا آقابابایی به عنوان اعضای جدید هیات‌مدیره بیمه آرمان که به تازگی تأیید شدند، صورت گیرد.


در این راستا، در یک حرکت جدید ظاهرا تعدادی از مدیران ، معاونان مدير و كارشناسان این شرکت نیز تعدیل شده اند و ظاهرا قطع دسترسي سيستمي اين افراد با دستور مقام ارشد شرکت صورت گرفته است .


بیمه آرمان که بر اساس گزارش 6 ماهه با رشد 371درصدی بدهی که بخش قابل توجهی از آن ارزی است به بیمه گران اتکایی مواجه است، دارای رشد 22درصدی حق بیمه تولیدی و رشد 15 درصدی خسارت پرداختی است و ذخیره خسارت معوق این شرکت نیز با 36درصد رشد همراه است، یعنی رشدی بیش از حق بیمه تولیدی. البته با یک رشد 59 درصدی مطالبات این شرکت از نمایندگان و بیمه گزاران نیز 330 میلیارد تومان ذکر شده است یعنی حدود 2.7 برابر سرمایه! اين موارد محصول مديريتي پيكارجو نيست اما بايد ديد مدير جديد براي بهبود چه برنامه اي دارد؟خصوصا اينكه بيمه مركزي نيز اخيرا اعلام كرده است كه بيمه آرمان در ليست بررسي مجوز صدور بيمه شخص ثالث هم قرار گرفته است.


روند تائید صلاحیت مدیران کلیدی شرکت های بیمه بر اساس آیین نامه 90 تعیین می شود. روح اله عظيمي گل تپه که سابقه فعالیت در شرکت های کوثر، حافظ و آرمان را در سال های اخیر در رزومه کاری دارد خرداد ماه امسال بود که از سوی علیرضا بیانیان مدیرعامل قبلی و رئیس هیات مدیره فعلی به عنوان سرپرست معاونت فنی معرفی شد و تاييد صلاحيتش هنوز در پيچ و خم بررسي در بيمه مركزي بود كه با تغییر در ساختار مدیریتی این شرکت در روزهای اخیر با او وچند تن از مدیران، معاونان مدير، سرپرستان و کارشناسان خداحافظی شده است.


ظاهرا این افراد را که شامل معاون مدیر اتکایی، مدیران اتومبیل و عمر، معاون خسارت اتومبیل و رئیس خسارت جانی و مالی اتومبیل به همراه تعدادی کارشناس می شوند و جمعا حدود 11 تن از افرادي  هستند، كه او معرفی کرده است.


در گفت و گویی کوتاه با یکی از این افراد تعدیل شده عنوان شد که علی رغم باقی بودن زمان قرارداد تا پایان سال قطع همکاری صورت گرفته است .


البته او اذعان دارد که تغییر در ترکیب تیم مدیریتی حق مدیرعامل این شرکت است اما این در حالی است که صلاحیت مدیرعامل جدید این شرکت هنوز به تائید بیمه مرکزی نرسیده است و تنها عضویتش در هیات مدیره مورد تائید است. جالب اينكه مديرعامل قبلي نيز در تركيب هيات مديره باقي مانده است، هرچند كه برخي منابع اذعان دارند كه تصميم گيري در اين خصوص تنها بر عهده مديرعامل نيست!


یکی دیگر از مدیران تعدیل شده در خصوص قطع همکاری و احتمال موارد تخلف اذعان دارد که در بیمه آرمان تمام قراردادها به تائید شورای فنی شرکت می رسد و تنها مدیرعامل و یکی از اعضای هیات مدیره حق امضا دارند و مدیران حق امضای قراردادها را ندارند.


لازم به ذكر است رئيس كل بيمه مركزي در جريان بازديد از اين شركت  با اعلام این مطلب که شرکت بیمه آرمان نخستین شرکتی است که در دوره جدید مدیریتی برای بازدید انتخاب شده، خاطرنشان کرد: شرکت بیمه آرمان ظرفیت های زیادی برای رشد و ترقی دارد و باید از همین آغاز زیر ساخت های فنی و مالی و همچنین ثبات مدیریتی در آن نهادینه شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود