امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
10/24 1397

 گروه سایبان - احمد سازگار معاون فنی بیمه خاورمیانه خبر برکناری «کمند» از مدیرعاملی این شرکت را تائید کرد.

به گزارش رازپول، ظاهرا خلیل حسن زاده کمند مدیرعامل بیمه خاورمیانه در پی اختلافات از این شرکت جدا شده است . یکی از شنیده ها علاوه بر اختلافات با هیات مدیره این شرکت موضوع اختلاف نظر با احمد سازگار معاون فنی بود. ظاهرا این دو همکار بیمه ایران در روزهای گذشته رابطه معکوسی داشته اند به گونه ای که «سازگار» مدیر «کمند» در بیمه ایران بوده است و با حضور در شرکت بیمه خاورمیانه این رابطه به شکل دیگری تغییر کرده و «کمند» رئیس «سازگار» شده  است.

در گفت و گوی کوتاهی با سازگار وی عنوان کرد که «کمند» استعفا کرده است و دلیل جدایی وی از این شرکت اختلاف نظر با هیات مدیره بوده است . اوهرگونه اختلاف نظر با  مدیرعامل سابق را قویا تکذیب کرد.

هرچند شنیده ها اذعان دارد که خود «سازگار» نیز دارای اختلاف نظر با «بایگان» یکی دیگر از مدیران این شرکت است که ممکن است به خروج وی از این شرکت منجر شود.

بیمه خاورمیانه اولین شرکت بیمه تخصصی زندگی در صنعت بیمه است که قرار بود به مدلی برای راه اندازی شرکت های تخصصی در این زمینه تبدیل شود.


بررسی دقیق صورت های مالی حسابرسی شده 6 ماهه نشان می دهد که بیمه خاورمیانه با 60 میلیارد تومان سرمایه پرداخت شده و حدود 3.4 میلیارد تومان هزینه دارای پرتفوی 5.9 میلیارد تومانی است . به عبارت دیگر بیش از نیمی از فروش هزینه اداری در این شرکت با حدود 32 نفر پرسنل.

در بررسی دقیق تر درآمد سرمایه‌گذاری از محل سایر منابع این شرکت را 7.5 میلیارد تومان نشان می‌دهد که سرمایه گذاری‌های بلند مدت این شرکت 49 میلیارد تومان و سرمایه گذاری کوتاه مدت نیز 13 میلیارد تومان عنوان شده که بخش عمده‌ای از آن اوراق مشارکت و مابقی سرمایه‌گذاری در گروه های هم خانواده بانکی و سرمایه گذاری است. با چنین عملکردی سود شرکت 4 میلیارد تومان بوده است که هرچند نسبت به گذشته رشد دارد اما به نظر نمی رسد عملیات بیمه ای تنها شرکت تخصصی بیمه زندگی نقش چندانی در آن داشته باشد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود