امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
10/10 1397



گروه سایبان - شرکت بیمه اتکائی امین در پی هماهنگی با بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ایجاد روابط با صنعت بیمه سوریه را با هدف کمک به بازسازی این کشور کلید زد. در پی این مذاکرات ضمن برقراری روابط بیمه ای در زمینه قراردادهای اتکائی و پیشنهادات بیمه ای اختیاری، مقرر شد یک اجلاس اتکائی با حضور سه کشور ایران، سوریه و روسیه با همت بیمه اتکائی امین در جزیره کیش برگزار شود.

 


به گزارش روابط عمومی بیمه اتکائی امین، دیدار مدیر عامل بیمه اتکائی امین با مدیران صنعت بیمه در کشور سوریه به دعوت شرکت بیمه اتکائی Arabunion و با هماهنگی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 4 دیماه 1397 صورت گرفت.


طی مذاکره و گفتگوی سید مصطفی کیائی، مدیر عامل بیمه اتکائی امین با دکتر عزیز ساکر رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه اتکائی عرب ری به عنوان تنها شرکت بیمه اتکائی سوریه و مدیر بانک و بیمه اسلامی، عملکرد فنی بیمه اتکائی امین و شرکت اتکائی عرب ری بررسی و مقرر شد دو طرف همکاری های خود در زمینه قراردادهای اتکائی و پیشنهاد مالی بیمه ای اختیاری را آغاز کنند.


لازم بذکر است، در راستای اقدامات عملیاتی جهت آغاز همکاری های بیمه ای دو کشور دومین جلسه بیمه اتکائی امین با مدیر مالی شرکت Arabunion برگزار و در خصوص نحوه پرداخت حق بیمه و خسارت با همکاری بانکهای ایرانی و سوری مذاکرات لازم انجام شد.


مدیرعامل بیمه اتکائی امین در سومین جلسه با آقای ایاذ زهرا، مدیرعامل شرکت بیمه سوریه که 75 درصد بازار بیمه مستقیم سوریه را در اختیار دارد دیدار و گفتگو داشت که طی این دیدار مدیرعامل شرکت بیمه سوریه به عنوان بزرگترین شرکت بیمه این کشور گزارشی از نحوه عملکرد شرکت متبوع خود ارائه کرد و در نهایت پیشنهاد همکاری دو شرکت بیمه اتکائی امین و شرکت بیمه سوریه در قالب قراردادهای اتکائی و اختیاری مطرح گردید.توضیح اینکه شرکت بیمه سوریه اجازه قبولی اتکائی را ندارد.

لازم به ذکر است، دیدار دیگری نیز از سوی مدیرعامل بیمه اتکائی امین با مهندس سامرالثمین، مدیرعامل کمیسیون نظارت بر بیمه های سوریه صورت گرفت و در این جلسه از سوی مهندس سامر گزارشی از نحوه نظارت بر شرکتهای بیمه سوری که متشکل از 12 شرکت مستقیم خصوصی و یک شرکت بیمه مستقیم دولتی است، گزارشی را ارائه نمود که طی این مذاکرات تجارب نهاد نظارت بیمه ای در ایران و کشور روسیه مورد بررسی قرار گرفت.


وظیفه کمیسیون نظارت بر بیمه های کشور سوریه به ریاست وزیر اقتصاد و اهم فعالیت آن در امور پژوهش، توسعه و برگزاری کارگاه های آموزشی در هر منطقه در نقاط مختلف کشور سوریه می باشد.

ضمنا دیداری نیز با آقای محمود حسن دبیر فدراسیون بیمه گران سوریه صورت گرفت که در این جلسه نحوه شکل گیری و فعالیت بیمه های خصوصی سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیشنهاد اجلاس سه جانبه اتکائی امین بین شرکتهای اتکائی ایرانی، سوریه ای و روسی از دیگر دستاوردهای این مذاکرات است که از سوی مدیرعامل بیمه اتکائی امین مطرح و مورد استقبال طرفهای سوری قرار گرفت. در این راستا مقرر گردید این دیدار سه جانبه به میزبانی شرکت بیمه اتکائی امین در جزیره کیش برگزار گردد تا شرایط جهت خدمت رسانی به بیمه کشور سوریه در بازسازی آن کشور مهیا گردد. شایان ذکر است، شرکت بیمه اتکائی امین با هدایت بیمه مرکزی و با هدف کمک به ارتقاء بیمه های اتکائی در کشور سوریه جهت بازسازی و توسعه این کشور به برگزاری این دیدارها مبادرت ورزید.


لازم به ذکر است، بررسی عملکرد صنعت بیمه سوریه نشان می دهد، ضریب خسارت بیمه در این کشور زیر 50 درصد است، تعداد کشته شدگان حوادث اتومبیل در کشور سوریه در سال 2017 تنها حدود 100 نفر بوده است و حق بیمه 20 دلار می باشد. در این راستا، بررسی عملکرد فنی و مانده عملیات بیمه در این کشور بیانگر آن است که مراودات بیمه ای با کشور سوریه در عین اینکه منجر به ارتقاء صنعت بیمه این کشور می شود، برای صنعت بیمه ایران نیز سودآور خواهد بود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود