امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
10/9 1397

 گروه سایبان- بیمه تجارت نو به تازگی اعلام کرده که کاهش سرمایه می دهد و مدیرعامل شرکت به دلایل این رویداد اشاره می کند اماتجارت نو باید سرمایه خود را به 150 میلیارد تومان افزایش دهد در غیر این صورت صدور بیمه شخص ثالث طبق ضوابط قانونی در این شرکت با محدودیت مواجه خواهد بود.



به گزارش رازپول، نیما نوراللهی، مدیر عامل شرکت بیمه تجارت نو، به دلایل کاهش سرمایه این شرکت اشاره دارد و عنوان می‌کندسرمایه این شرکت 125 میلیارد تومان به صورت پرداخت شده است و مابقی سرمایه تا 250 میلیارد تومان در تعهد سهام داران بود که ظرف دو سال بر اساس اساسنامه شرکت تکلیف شد. اما در حالی که قانون تجارت محدوده زمانی 5 ساله برای افزایش سرمایه در نظر گرفته است ، هیات مدیره قبلی در این سال ها نه بند اساسنامه شرکت را اصلاح کرد و نه نسبت به تحقق افزایش سرمایه موفق بود. وی اذعان دارد که به همین دلیل برگزاری مجمع فوق العاده ضرورت یافت تا به کاهش سرمایه اشاره شود و با رفع این محدودیت و ارتقا سرمایه به 150 میلیارد تومان بر اساس مصوبه هیات وزیران (سرمایه 150 میلیارد تومانی) برنامه افزایش سرمایه دنبال شود. بر این اساس بررسی های رازپول  نشان می دهد که بیمه تجارت نو برای این موضوع از بیمه مرکزی موافقت مشروط گرفته است و اگر تا پایان سال موفق به این افزایش نشود فروش بیمه شخص ثالث در این شرکت غیرقانونی خواهد بود.


از سوی دیگر اما نوراللهی می گوید که وضعیت شرکت در ماه های اخیر رو به بهبود است و پرتفو از 98 میلیارد تومان به 230 میلیارد تومان رسیده و این افزایش سرمایه با همراهی سهام داران فعلی انجام پذیر است. این در حالی است که به گفته وی پرتفوی ثالث در این شرکت دارای حجم با اهمیتی نیست.


وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما در خصوص اختلافات سهام داری در هیات مدیره قبلی آیا پیامد آن در عدم همراهی در برنامه افزایش سرمایه بود اذعان دارد که تجارت نو 35 هزار سهام دار خرد دارد و فرآیند قانونی افزایش سرمایه طولانی و پیچیده است و بخشی از این جامعه نیز موافق افزایش سرمایه نبوده است . به همین دلیل افزایش سرمایه و عدم استقبال از سوی این جامعه ممکن بود به حراج سهم منجر شود که این موضوع سبب ایجاد تبعات اجتماعی بود. وی اذعان دارد که اما هیات مدیره در این فرصت می توانست بند اساسنامه را اصلاح کند اما فعالیت های اجرایی مانعی برای این مورد بود.


نوراللهی تایید کرده که شرکت متبوع او فاقد هرگونه بحران مالی بوده و هیچ نامه ای هم از بیمه ای مرکزی در مورد رفع مشکلات مالی دریافت نکرده است.

چندی پیش،رئیس کل بیمه مرکزی خبرداد که 13 شرکت بیمه ای دارای مشکلات جدی مالی بوده و از آنها در مکاتبه ای خواسته که رفع مشکلات مالی خود را جدی بگیرند تا در رتبه بندی شرکت ها، دچار مشکل نشوند.

نوراللهی گفت که شرکت متبوع او دچار بحران مالی نیست و  درباره اینکه شرکت های باتجربه، شرکت های نوپا را به نرخ شکنی در صنعت بیمه متهم می کنند،افزود: برخی آیین نامه های بیمه گری نیازمند اصلاح است؛ برای نمونه در حوزه بیمه خودروهای صفر کیلومتر، شرکت های بیمه، کنسرسیومی را شکل داده اند که شرکت های بزرگتر و دارای پرتفوی قوی تر سهم بیشتری می برند.

وی،میزان نگهداری ریسک را از دیگر مشکلات صنعت بیمه عنوان  وتصریح کرد: آیین نامه به شکلی است که تنها شرکت های بزرگ امکان نگهداری ریسک های بالا را دارند در حالی که شرکت های کوچکتر که توانگری مالی مناسبی دارند از دایره بیرون می مانند.

نوراللهی،اظهار داشت: 40 هزار نمایندگی فروش صنعت بیمه در سراسر کشور فعال بوده  که 80 درصد آنها بیمه نامه شرکت های بزرگی چون ایران، البرز، آسیا و دانا را عرضه می کنند.

مدیر عامل  شرکت بیمه تجارت نو،اظهار داشته: در حالی که شرایط در صنعت بیمه به نفع شرکت های قدیمی تر است، اما در عین حال بازدهی سرمایه در آن شرکت ها هم پایین تر است و شرکت های بزرگ با زیان انباشته در صورت های مالی و مازاد نیروی انسانی مازاد روبرو هستند که قیمت تمام شده بیمه نامه آنها را بالا می برد و مجبورند نرخ های بالاتری به بیمه گذاران ارایه کنند.

وی، گفت که حساب بیمه نامه های عمرو زندگی با سایر بیمه نامه ها در شرکت بیمه تجارت نو از یکدیگر جدا شده و حتی این شرکت  سه طرح مستقل در زمینه ارایه محصول جدید بیمه نامه عمر و زندگی دارد که از بیمه مرکزی هم مجوز آنها  اخذ شده تا به بازار عرضه شوند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود