امروز: چهارشنبه، 29 فروردین 1403
09/28 1397

 گروه سایبان - رئیس کل بیمه مرکزی در جلسه گردهمآیی سراسری شوراهای هماهنگی استان ها صراحتا اعلام کرد که نرخ شکنی نکنید؛ اوضاع 13 شرکت بیمه ای وخیم است.

به گزارش پایگاه خبری رازپول، بعد از مدت ها است که یکی از مقامات مسئول صنعت بیمه بالاخره جسارت این را یافته است تا صراحتا اعلام کند که اوضاع در صنعت بیمه وخیم است. وی با بیان اینکه با 13 شرکت نامه نگاری هایی برای اصلاح روند و امور صورت گرفته است اذعان کرد که در صورت عدم توجه به هشدارهای بیمه مرکزی نهاد ناظر محدودیت هایی اعمال خواهد کرد.

غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه عاقبت نرخ های غیرفنی و کاهش بی منطق حق بیمه ها ورشکستگی و ادغام است اذعان کرد که باید چاره اندیشی در برخی رشته ها فورا صورت گیرد .وی تاکید که بیمه درمان یکی از رشته هایی است که با قراردادهای فعلی بدون سقف و افزایش تعرفه ها به معضل صنعت بیمه تبدیل شده است و هیات عامل و شورای عالی بیمه در این خصوص به زودی اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بنابر آمارهای غیر رسمی 20 درصد خسارت ها تقلبی است اذعان کرد که به جای ورود به فضای مسموم نرخ شکنی و کاهش حق بیمه ها برای افزایش سو آوری و پرتفو مدیران باید در زمینه خسارتهای تقلبی مراقبت های بیشتری به عمل آورند وبه جای رقابت های ناسالم با کنترل و مراقبت از تخلف و تقلب از این بخش منتفع شوند.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه رتبه بندی شرکت های بیمه با فوریت در دستور کار قرار گرفته است اذعان دارد که این رتبه بندی به انتخاب مشتریان برای بیمه گر کمک خواهد کرد.


وی تاکید کرد که در شرایط فعلی بیمه مرکزی به دنبال سود از حساب ویژه تحریم نیست و آماده است تا با سایر شرکت های بیمه ای همکاری کند. وی اذعان کرد که بیمه مرکزی آماده واگذاری وظایف تصدی گری است و سندیکا باید در این زمینه پیشنهادات خود را اعلام کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود