امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
08/29 1397

 

گروه سایبان -  اعضای مجمع عمومی شرکت سهامی بیمه ایران ضمن ارزیابی مثبت و رو به رشد فعالیت ها و عملکرد بیمه ایران، صورت های مالی سال 1396 شرکت را به تصویب رساندند.


  به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سهامی بیمه ایران عصر دوشنبه 28 آبان 97 به ریاست باقری معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی و با حضور اعضای مجمع، سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی ایران ، پور محمدی معاون برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور، نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه، سازمان حسابرسی ( حسابرس قانونی بیمه ایران) و اعضای هیات مدیره بیمه ایران برگزار شد. در این جلسه صورت های مالی سال96 بیمه ایران مورد بررسی قرار گرفت و پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید.


 محسن پورکیانی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران در گزارشی به مجمع عمومی، با اشاره به رشد 8 درصدی حق بیمه صادره این شرکت در سال گذشته نسبت به سال 95 – علیرغم خارج کردن پرتفوی رشته درمان 2 هزار میلیاری چند سازمان بزرگ – اظهار کرد : هم اکنون بیمه ایران به طور میانگین روزانه 33 میلیارد تومان خسارت به هم میهنان زیان دیده در اقصی نقاط کشور پرداخت می کند.


مدیرعامل بیمه ایران با ارائه آماری دقیق از حساب های مالی شرکت، بهبود شاخص های اقتصادی عمده و اساسی بیمه ایران در سال 96 و رشد همراه با شتاب این شاخص ها در هفت ماه سال 97 ، افزود: فعالیت های بیمه اتکایی شرکت 293 درصد، سرمایه گذاری ها 37 درصد و درآمدهای ناشی از سرمایه گذاری ها 12 رصد رشد داشته است.


 پورکیانی در ادامه با اشاره به اصلاح پرتفوی زیانده درمان و کاهش سهم آن به 14 درصد در سال گذشته و نیز کاهش نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه صادره از 77 درصد به 61 درصد (در 7 ماه سال 97) ، پرداخت خسارت های عمده در حوزه انرژی، زلزله کرمانشاه، هواپیماها و...، اجرای طرح جامع املاک در بیمه ایران به منظور مولدسازی دارایی ها که منجر به فروش بسیار خوب دارایی های ثابت مازاد شرکت شد، استقرار سیستم یکپارچه مالی، توسعه سامانه دریافت و پرداخت الکترونیکی، ادامه ساماندهی پروژه سیستم جامع بیمه گری و پیش بینی و اجرای راهکارهای زیان انباشته در دو بخش اقدامات درون و برون سازمانی را از اهم اقدامات انجام شده یا در حال اجرای شرکت در سال گذشته و امسال برشمرد.


سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی در سخنانی با اشاره به سهم 33 درصدی بیمه ایران در کل پرتفوی صنعت بیمه کشور و اینکه مردم به بیمه دولتی ایران اطمینان کامل دارند بر ضرورت شتاب بخشیدن به سهم بیمه زندگی در کل پرتفوی بیمه ایران و صنعت بیمه کشور تاکید کرد.


پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه نیز در سخنانی کوتاه با قدردانی از خدمات ارزنده بیمه ایران به کشور، از حمایت کامل این سازمان از بیمه ایران خبر داد.

  در ادامه، اعضای مجمع نیز نقطه نظرات کارشناسی خود را در خصوص عملکرد شرکت در سال گذشته مطرح و پس از بررسی و تبادل نظر در مسایل فنی و حسابرسی، ضمن قدردانی و تشکر از شفافیت گزارش های ارائه شده مدیرعامل بیمه ایران، صورت های مالی سال 96 بیمه ایران را تصویب کردند.


رییس کل بیمه مرکزی در مجمع سالیانه شرکت سهامی بیمه ایران:

گسترش بیمه های زندگی سرمایه پایدار صنعت بیمه به شمار می رود

 


 اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، نیز در گزارشی از این رویداد آورده که  غلامرضا سلیمانی در مجمع سالیانه شرکت سهامی بیمه ایران با اعلام این مطلب افزود: بیمه اجباری شخص ثالث برای تمامی آحاد جامعه یک ضرورت است اما شرکت بیمه ایران باید تلاش کند با تمرکز بر رشته بیمه های زندگی، تحولی اساسی در صنعت بیمه را رقم بزند.

رییس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از عملکرد شرکت سهامی بیمه ایران در کسب رضایتمندی مردم، خاطرنشان کرد: تلاش های خوبی در خصوص ایجاد رضایت جامعه بیمه گذاران صورت گرفته که قابل تقدیر است اما برای دستیابی به چشم اندازهای پیش بینی شده این صنعت باید کوشش خود را مضاعف کنیم.

وی افزود: شرکت بیمه ایران با توجه به سهم عمده ای که از بازار بیمه ای کشور در اختیار دارد باید نقش محوری توسعه صنعت را ایفا کند.

رییس شورای عالی بیمه با اشاره به بدهی سنگین برخی از نهادها و ارگان های دولتی به شرکت بیمه ایران، تصریح کرد:حجم بالای فروش اقساطی بیمه نامه ها منطقی نیست و بدهی انباشته به این بنگاه بزرگ اقتصادی لطمه خواهد زد.


وی تاکید کرد: منابع ناشی از پذیرش ریسک های بزرگ، باید به نفع صنعت بیمه سرمایه گذاری شود و پذیرش ریسک بدون دریافت حق بیمه با منطق اقتصادی همخوانی ندارد.

دکتر سلیمانی با اشاره به این نکته که بخشی از مشکلات به دلیل نحوه عمل بر اساس آیین نامه فعلی سرمایه گذاری صنعت بیمه است گفت: اصلاح این آیین نامه در شورای عالی بیمه می تواند مشکلات مربوط به سرمایه گذاری در شرکتهای بیمه را رفع کند .

وی با توجه به برنامه ریزی های در دست انجام در بیمه مرکزی در خصوص مشتریان کلان بدحساب گفت : با تدوین این دستورالعمل ها تلاش می شود تا بدحسابی بیمه ای برخی از نهادها به حداقل برسد.


وی همچنین توجه بیشتر مدیران ارشد شرکت بیمه ایران به این موضوعات را ضروری ارزیابی کرد.

رییس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود تقویت بنگاه های اقتصادی نظیر شرکت های بیمه را در گرو سودآوری دانست و گفت: فعال سازی ظرفیت های نهفته صنعت بیمه و بازارسازی های جدید و ارائه بسته های متنوع بیمه ای می تواند  وابستگی صنعت بیمه را به رشته شخص ثالث کاهش دهد.


وی سهم 57 درصدی بیمه شخص ثالث  از مجموع پورتفوی بیمه ایران را ترکیبی ناهمگون توصیف کرد و گفت: با وجود اجبار قانونی به صدور بیمه شخص ثالث اگر شرکت بیمه ایران با تغییر در ساختار برخی از مجموعه های خود به سمت گسترش رشته بیمه های زندگی حرکت کند بسیاری از اهداف صنعت بیمه محقق خواهد شد.

سلیمانی با ارائه چند پیشنهاد و راهکار از مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت سهامی بیمه ایران خواست تا با برنامه ریزی دقیق تر ضمن کاهش زیان انباشته خود زمینه را برای سرمایه گذاری و تولید منابع پایدار، فراهم کنند.



 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود