امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
07/28 1397

گروه سایبان- مدیرعامل بیمه کوثر می گوید که این شرکت در بازار بیمه های اتکایی به دنبال سهم است.

مشعلچی مدیرعامل بیمه کوثر در پاسخ  به این پرسش خبرنگارما که آیا بیمه کوثر در بازار بیمه های اتکایی برنامه ای برای فعالیت دارد یا خیراذعان دارد که بیمه کوثر به تازگی ابلاغیه سطح توانگری یک خود را از بیمه مرکزی دریافت کرده است و نسبت توانگری این شرکت بالای 100 است. برای حضور در بازار بیمه های اتکایی این شرکت نیاز به ترمیم سرمایه دارد که از طریق افزایش سرمایه به مبلغ 125 میلیارد تومان شدنی خواهد بود. وی اذعان دارد که این موضوع در هیات مدیره طرح شده است و بیمه کوثر برای حضور در این بازار هم تلاش خواهد کرد هرچند که الزاما این بازار سودآور نیست و شرکت های فعال در این بازار هم در این بازار با احتیاط حرکت می کنند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما در این خصوص که بخش قابل توجهی از پرتفوی شرکت به فروش بیمه نامه به نیروی های مسلح  و زیر مجموعه ها اختصاص دارد و آیا برای فروش بیشتر بیمه نامه به مردم عادی نیز برنامه ای در دست دارید اذعان می کند کمتر شرکت بیمه ای را می توان سراغ گرفت که به زیرمجموعه های خود سرویس ندهد در بیمه کوثر نیز 41درصد بازار ما غیر کپتیو است و ارزیابی شرکت ها فارغ از بازارهای عمده ای که در اختیار دارند بازارسنجی درستی نیست.به گفته وی تمرکز بر خرده فروشی به سایر بازارها در برنامه ها قراردارد.

مشعلچی در خصوص تجمیع بیمه های هم خانواده تحت یک برند به مانند آنچه در نظام بانکی نیز رخ خواهد داد، می گوید که سیاست های تجمیع اگر به درستی اتخاذ شود موجب افزایش اثر گذاری است اما نگرانی از پیامدهای تجیمع و ادغام همواره حساسیت زا بوده و همین نگرانی ها است که باعث می شود کارهای کارشناسی بیشتری نیاز باشد.


وی در سالگرد تاسیس این شرکت در بخش دیگری از سخنان خود به عدم کفایت ذخایر شرکت های بیمه و زیان بیمه گری به عنوان آسیب های فعالیت های بیمه ای در سال های 89 تا 94 اشاره دارد و عنوان می کند که رقابت های شدید شرکت های بیمه در سال های اخیر سبب کاهش قیمت ها و افزایش تعهدات شد و این مهم شرکت های بیمه را با تهدیداتی مواجه کرد.

مشعلچی می گوید در پی این رقابت های شدید شرکت های بیمه سال  1394 با زیان بیمه گری و کمبود ذخایر مواجه بودند اما علی رغم این تهدیدات بیمه کوثر تلاش دارد که علاوه برجبران کمبود ذخایر بیمه ای سود پیش بینی شده را برای سهام داران محقق کند.لازم به اشاره است که مشعلچی از خرداد 1395 به بیمه کوثر پیوسته است و کمبود ذخایری که وی بدان اشاره دارد مربوط به سالهای مدیریت عبدالرسول عطایی در این شرکت است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود