امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
07/9 1397

گروه سایبان - سرپرست بیمه دی در خصوص مناقصه بیمه درمان تکمیلی بنیاد شهید که در تاریخ 24 شهریور سال جاری برگزار شده، اذعان دارد که هنوز نتیجه این مناقصه اعلام نشده است اما قرارداد با 50درصد افزایش تا پایان مهرماه سال جاری با بنیاد تمدید شده است.


بیمه درمان تکمیلی یکی از رشته های زیان ده صنعت بیمه در سال های اخیر بوده است و بیمه درمان تکمیلی بنیاد شهید به دلیل تعداد افراد بیمه شده و حق بیمه های دریافتی در صنعت بیمه های بازرگانی از اقبال خوبی برخوردار نبوده است تا جایی که بیمه ایران به دلیل عدم پرداخت حق بیمه این قرارداد در سال های گذشته این بیمه نامه را واگذار کرد و همواره مدیران این شرکت از بدهی 1800 میلیارد تومانی بنیاد به بیمه ایران سخن می گویند.


سال گذشته واگذاری این قرارداد به بیمه دی سروصدای زیادی را به پا کرد، چراکه واگذاری این پرتفوی بزرگ به یک شرکت خصوصی کوچک سبب شد که سهم درمان در پرتفوی بیمه دی تا 90درصد افزایش داشته باشد و سهم بازار این شرکت را تا 7درصد رتقا دهد.


قرارداد امسال درمان تکمیلی بنیاد شهید نیز قراربود که به بیمه دی سپرده شود اما هنوز اخبار نهایی آن منتشر نشده است، اما به تازگی سرپرست این شرکت اعلام کرده است قرارداد درمان از ابتدای مهر ماه با سرانه 1.489.000 ریال برای جامعه 1.700.000 نفری بیمه شده با رشد 50درصد حق بیمه نسبت به مدت مشابه سال قبل تمدید شده است.


البته بنی صفار اذعان دارد که با توجه به برنده شده بیمه دی در مناقصه پیش بینی اولیه برای 12 ماه آتی با حق بیمه 1.489.000 ریالی که 50درصد نسبت به دوره قبل رشد دارد مفروض است .

البته وی اذعان دارد که ممکن است 400.000نفر از این قرارداد جدا شوند چراکه این افراد ظاهرا شاغلین در بیناد شهید بوده اند و پیوستن آنها به قرارداد به تصمیمات بنیاد شهید هر استان بستگی دارد و اگر این تعداد از قرارداد منفک شوند برای 1.300.000 نفر باقی مانده قرارداد با 10درصد افزایش قیمت تمدید می شود.


البته 90درصد این قرارداد به صورت اتکایی خواهد بود که به دلیل پذیرش اتکایی از سوی تعداد بسیار محدودی از شرکت های بیمه بخش زیادی از آن را بیمه های ایران و مرکزی متقبل خواهند شد.

قرارداد جدید با امضای محمد رضا کشاورز کاندیدای تائید نشده بیمه دی برای مدیریت عاملی شرکت به امضا رسیده است که البته قرارداد را با عنوان مدیرعامل بیمه دی امضا کرده است !

پرسش اساسی اینکه افزایش 50 درصدی حق بیمه برای قرارداد جدید امسال با بنياد شهيد از سوي بيمه دي به اين معناست كه نرخ قبلی قرارداد به اعتقاد تیم جدید مدیریتی فني نبوده است؟


جدا شدن 400.000 نفر از موضوع این قرارداد از دیگر نکات حائذ اهمیت در این قرارداد است . اینکه آیا این تعداد از پرسنل بنیاد و شرکت های وابسته بوده اند و جزء خانواده شهدا بوده اند یا خیر و از این امکانات بهره مند بوده اند پرسشی مهم و اساسی است؟


تا پیش از این شرکت های بیمه موظف بودند که برای بیمه درمان برای جوامع بیش از 10 هزار نفری از بیمه مرکزی مجوز بگیرند که این در زمان همتی این محدودیت لغو شد. 
رازپول از دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه از سوی بیمه دی استقبال می کند.


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود