امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
06/31 1397



گروه سایبان - مدیرعامل بیمه تعاون گفت: با افزایش نرخ ارز مشتریان شرکت های بیمه ای مانند خودروسازی ها برای پرداخت حق بیمه ها با مشکلاتی مواجه شده اند.

شرکت های بیمه ای نیازهای ارزی خود را به بانک مرکزی اعلام می‌کنند و پس از تایید بیمه مرکزی از منابع تامین شده با نرخ مبادله‌ای استفاده می‌کنند لذا می توان گفت نوسانات بازار ارز به طور مستقیم در این صنعت تاثیر گذار نخواهد بود .


هرچند که صنعت بیمه از نظر مقررات ارزی تابع مقررات مبادلاتی است اما افزایش نرخ ارز برای شرکت‌هایی که دارایی ارزی دارند و افزایش میزان بدهی ارزی برای شرکت‌هایی که بدهی ارزی دارند از اثرات ضمنی تاثیر نرخ ارز بر صنعت بیمه محسوب می شوند.


یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون درخصوص تشریح تاثیرات افزایش نرخ ارز بر صنعت بیمه کشور به بورس نیوز، گفت: این صنعت به دیگر کشورها وابسته و همه خدمات آن برای داخل کشور ارائه می شود بنابراین افزایش نرخ ارز در ماه های اخیر تاثیرات زیادی چشمگیری را برای صنعت بیمه برجای نگذاشته است.

وی افزود: با افزایش نرخ ارز مشتریان شرکت های بیمه ای مانند خودروسازی ها برای پرداخت حق بیمه ها با مشکلاتی مواجه شده اند.


مظلومی با تاکید براینکه وضعیت فعلی اقتصادبه طور مستقیم لطمه ای به صنعت بیمه وارد نکرده است،تصریح کرد: به هرحال مردم باید اموال خود را بیمه کنند و قیمت حق بیمه ها نیز تغییری نکرده اما آنچه که در چندماه اخیر این صنعت را تحت تاثیر قرار داده مشکلات مالی اشخاص حقوقی برای پرداخت حق بیمه است.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت صنعت بیمه در آینده چگونه خواهد بود؟ گفت: این صنعت در چند سال گذشته روند رو به رشدی را در پیش گرفته که به نظر می رسد این روند در آینده نیز ادامه یابد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود