امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
06/12 1397


گروه سایبان - سندیکا در اجرای وظایف قانونی خود تعرفه های دندانپزشکی سال 97 را با هماهنگی شرکت‌های بیمه، تنظیم و به شرکت‌های بیمه ابلاغ می‌کند.

به گزارش سندیکای بیمه گران ایران، کارگروه درمان سندیکا تعرفه های دندانپزشکی سال 97 را اعلام و سید محمد علیپور دبیرکل سندیکا آنرا به شرکت های بیمه ابلاغ کرد.

سندیکای بیمه گران ایران در این ابلاغیه تاکید کرده است که اخذ هرگوه وجه اضافی تحت عناوین مختلف از جمله کیفیت مواد، لابراتوار، دست دندان خارجی و غیره ممنوع بوده و دندانپزشک یا مرکز درمانی فقط ملزم به دریافت فرانشیز (سهم بیمار) براساس تعرفه های ابلاغی خواهد بود و پس از اتمام سقف ریالی تعیین شده برای هر بیمه شده، مرکز می بایست کل هزینه را براساس تعرفه های ذیل از بیمار دریافت کنند.

به عبارتی مبنای پرداختی بیمار در این شرایط، تعرفه کل خدمت مربوطه می باشد. عدم دریافت فرانشیز (سهم بیمار) از سوی مرکز تخلف محسوب می شود.

براساس این گزارش، این جدول براساس تبصره بند (5-3) از ماده (3) آیین نامه شماره (74) شورای عالی بیمه تدوین شده و در آن نرخ های 134 خدمت دندانپزشکی مصوب شده است.

گفتنی است در تبصره این بند تاکید شده که هزینه‌های دندان‌پزشکی براساس تعرفه‌ای محاسبه و پرداخت می‌شود که سالیانه سندیکای بیمه‌گران ایران با هماهنگی شرکت‌های بیمه، تنظیم و به شرکت‌های بیمه ابلاغ می‌کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود