امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
06/7 1397

گروه سایبان - مدیرعامل اتکایی امین از خروج این شرکت از سندیکای بیمه و کاهش سهم آن در صندوق ظرفیت مشترک خبرداد.


به گزارش رازپول ، سید مصطفی کیایی مدیرعامل بیمه اتکایی امین با اشاره به جلسه مشترک شرکت های اتکایی با رئیس کل بیمه مرکزی و مدیرکل اتکایی این نهاد از همراهی بیمه مرکزی با شرکت های اتکایی خبرداد و اضافه کرد که سلیمانی در این جلسه گفته است که بیمه مرکزی خود را رقیب شرکت های بیمه نمی داند و هرچه شرکت های بیمه قوی شوند بیمه مرکزی قوی می شود.


وی اذعان کرد که رئیس کل در این جلسه عنوان کرده است که بیمه مرکزی ترازنامه سودده نمی خواهد بلکه نیازمند نظارت موثر است .

وی در ادامه با اشاره به اینکهآیین نامه 76 رعایت نمی شوداذعان داشت که نظارت بیمه مرکزی بر شرکتهای بیمه باید افزایش یابد چراکه بیمه ها نرخ های فنی را رعایت نمی کنند.


وی با اشاره به اینکه مازاد اتکایی ها در صندوق ظرفیت مشترک می نشیند و اگر نرخ ها به صورت فنی رعایت نشود با توجه به شرایط تحریم این موضوع مسئله ساز خواهد بود اضافه کرد که نرخ ها باید منطقی باشد چراکه در صورت بروز بحران و اتکایی از محل صندوق تحریم همه شرکت های بیمه متاثر خواهند شد. 


وی ااضافه کرد که اتکایی امین به دلیل نرخ های غیرمنطقی سهم خود را از صندوق مشترک کم کرده است و باید به این نکته توجه شود که ابتدا ظرفیت اتکایی ها پر شود و مازاد آن در اختیار صندوق ظرفیت مشترک قرار گیرد اما در شرایط فعلی که بیمه مرکزی مدیریت ریسک نمی کند و نرخ ها منطقی نیست و بعضا برخی خسارت ها شفاف نیست اتکایی امین در این صندوق مشارکت بیشتری نخواهد کرد.


وی در خصوص فروش سهام بیمه اتکایی امین نیز اظهار کرد که وضعیت ذخایر این شرکت مطلوب است و کلیه ذخایر با نرخ روز ارز تسعیر می شود اما به دلیل قیمت گذاری بالا سهام این شرکت فروش نرفت.


کیایی اضافه کرد که درخواست کردیم که سهام دولتی بیمه اتکایی امین به سایر سهام داران خصوصی این شرکت واگذار شود و بتوانیم سهام شناور شرکت را افزایش دهیم.

لازم به اشاره است که 5 درصد سهام این شرکت به صورت شناور است و این شرکت در بازار دوم فرابورس فعالیت می کند.

مدیرعامل اتکایی امین در خصوص پذیرش اتکایی هواپیمایی هما نیز اذعان داشت که به دلیل نرخ منطقی این بیمه نامه در بخش اتکایی مشارکت کردیم.


کیایی در پاسخ به این انتقاد رازپول که با توجه به تحریم ها و نگهداری در داخل کشور شرکت های بیمه پرتفوهایی را قبول می کنند که بعضا از قدو قواره برخی شرکت ها بزرگتر است و عدم ارائه خدمات صحیح سبب داوری غیر مناسب در مورد صنعت بیمه می شود نیز گفت که بیمه مرکزی باید به حداقل نگهداری شرکت های بیمه در این زمینه توجه داشته باشد و قوانینی را در این زمینه وضع کرده و کف قیمتی برای این موضوع در نظر بگیرد.وی اضافه کرد که پوشش بیمه اتکایی امین برای هر هواپیما در این قرارداد 80  میلیارد تومان است.

کیایی در ادامه این جلسه نیز اذعان کرد که این شرکت به زودی از سندیکای بیمه گران نیز خارج خواهد شد چراکه سندیکا دستور جلسه ندارد و مصوبات جلسات ارسال نمی شودو اعضا به مصوبات پاینبدی ندارد و عملا سندیکا فعالیت خاصی ندارد به همین منظور ما از سندیکا خارج می شویم.


این خبر در دست تکمیل است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود