امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
06/5 1397

گروه سایبان -  بیمه دانا با راه اندازی نرم افزار جدید بیمه ای خود ظاهرا به رقیبی برای فناوران تبدیل شده است تا جایی که مدیران این شرکت اذعان دارند که سایر شرکت های بیمه ای می توانند به جمع مصرف کنندگان این نرم افزار بپیوندند.

به گزارش رازپول، نرم افزار جامع بیمه ای بیمه دانا که ظاهرا فاز مطالعاتی توسعه آن از سال 1395 آغاز شده است و در سال 1396 در دست تکمیل بوده است امروز رسما رونمایی شد و این آمادگی را دارد تا سایر شرکت های بیمه ای نیازمند به نرم افزارهای جامع را حمایت کند.


این نرم افزار که بالغ بر یک میلیارد تومان تا امروز برای بیمه ی دانا هزینه داشته است ظاهرا قرار است که سبد درآمدهای این شرکت را متنوع کند چراکه مدیران این شرکت مدعی هستند که سایر بیمه ها نیز می توانند به گروه مشتریان اضافه شوند.

بنابراین باید دید که آیا بیمه دانا می تواند به رقیبی برای فناوران تبدیل شود؟ و آیا سایر شرکت های بیمه ای حاضر به همکاری با این شرکت خواهند بود؟ و آیا انحصار فناوران به پایان خواهد رسید؟

در جلسه رونمایی از این نرم افزار بیژن صادق مدیرعامل بیمه دانا به  در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما که بنایر دستورالعمل اجرایی بیمه شخص ثالث تنها شرکتهایی که دارای سرمایه 150 میلیارد تومانی هستند می توانند نسبت به صدور این بیمه نامه اقدام کنند و برنامه افزایش سرمایه بیمه دانا به کجا رسیده است اذعان داشت که سرمایه این شرکت هم اکنون حدود ۱۰۲ میلیارد تومان است و طبق برنامه ریزی برای افزایش سرمایه از محل آورده نقدی به ۱۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید .افزایش سرمایه این شرکت به دلیل مشکلاتی که یکی از سهام داران به نام صبا تامین داشت با مشکلاتی رو به رو بود اما این مشکلات در حال مرتفع شدن است و سهام این شرکت به زودی از طریق پذیره نویسی عرضه خواهد شد . به گفته وی با حل این مشکل در این زمینه نیز با محدودیت مواجه نخواهیم بود.



مدیرعامل شرکت بیمه دانا تاکید کرد که ابهامات موجود در آیین نامه های مصوب شورای عالی بیمه باعث شده شکایات بیمه گزاران و نمایندگان از این شرکت تا حدی افزایش یابد.

بیژن صادق درباره این که چرا شکایات از این شرکت در سامانه رسیدگی به شکایات بیمه گزاران بیمه مرکزی بالاست، گفت: بسیاری از این شکایات به دلیل عدم تناسب آیین نامه و مقررات است.

وی افزود: این قوانین و مقررات که از سوی نهاد ناظر به شرکت ها ابلاغ شده، گاه مبهم هستند و عباراتی مانند «می توانند» در آنها زیاد استفاده شده است، از این رو شرکت به تشخیص خود آنها را عملیاتی می کند، اما با شکایت بیمه گزاران یا نمایندگان مواجه می شود.


صادق با اشاره به این که چنین مواردی معمولا به دادگاه یا نهاد ناظر ارجاع می شود، اظهار کرد: در نهایت نظر داور اعمال می شود، اما واقعیت این است که ابهامات موجود در مقررات قابل توجه است.

 وی  در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا مدیرعامل بیمه دانا مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان هست یا خیر، گفت: بیمه دانا نه بودجه ای از دولت می گیرد و نه تحت قانون مدیریت خدمات کشوری اداه می شود، بنابراین شرکتی دولتی نیست.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و با بیان این که حتی در شرایط کنونی، صنعت بیمه نسبت به سایر بخش های اقتصاد کشور عملکرد بهتری داشته است، گفت: خوشبختانه عملکرد شرکت بیمه دانا نیز در صنعت بیمه مطلوب بوده و امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده اوضاع بهتر هم بشود.هرچند که مشکلات اقتصادی باعث سیر نزولی در بیمه های مهندسی و مسئولیت شده است .

صادق به وجود برخی پرتفوها و قرادادهای بیمه ۲۰ ساله در این شرکت اشاره و خاطرنشان کرد: گرچه وصول حق بیمه از نهادهای دولتی کمی سخت است و با تاخیر صورت می گیرد، ولی ما تعهد اخلاقی نسبت به برخی بیمه گزاران داریم و به همین دلیل همکاری را ادامه می دهیم.

نایب رئیس هیات مدیره بیمه دانا همچنبن با بیان این که بیمه درمان این شرکت به یک برند تبدیل شده است، گفت: خوشبختانه ساختارها در شرکت اصلاح شده به طوری که پرتفوی شرکت ۳٫۵ برابر شده است.



.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود