امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
06/3 1397



گروه سایبان - نشست معاونان فنی شرکت های بیمه با میزبانی بیمه دانا با موضوع" هماهنگی نظارت بر بیمه های درمان تکمیلی و بررسی آثار و تبعات تحریم های اخیر بر صنعت بیمه " روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد.

به گزارش اخبار بانک، در این جلسه دکتر سید مجتبی عطری عضو هیات مدیره شرکت با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه با شورای معاونین فنی شرکت های بیمه در سندیکای بیمه گران ایران اظهار امیدواری کرد: با توجه به توان فنی و کارشناسی معاونین فنی شرکت های بیمه این مساله سبب هماهنگی و تعادل بیشتر شرکت های بیمه و انتقال تجارب مفید و سازنده فیمابین شرکت های بیمه شود.


وی همچنین یکی از مشکلات اصلی صنعت بیمه را بالا بودن ضریب خسارت در بخش بیمه های درمان تکمیلی ذکر کرد و اظهار داشت: با پیگیری این موضوع در کارگروه مذکور و تقویت بخش نظارت در رشته بیمه های درمان اعم از صدور و پرداخت خسارت موجب ساماندهی این رشته خواهیم شد.


در ادامه این نشست دکتر سید داود حسینی معاون فنی بیمه های اشخاص بیمه دانا با اشاره به طرح موضوع  نظارت در جلسه قبلی شورای معاونان ، اظهار داشت:  بیشتر معاونین  فنی به حساسیت حوزه صدور درمان اشاره داشته اند لیکن نظارت بر خسارت درمان نیز از حساسیت خاص برخوردار است. 


وی افزود: ساختار نظام بیمه سلامت در کشور ما به گونه ای است که نظارت مستمر بر آن ضروری است و بسیاری از خدمات و تجویزها غیر ضروری و غیر موثر است،  لذا پیشنهاد می شود برای حفظ منافع بیمه گران نظارت هماهنگ و جامع بر خسارت درمان مد نظر قرار گرفته و برای شروع کار می توان از هماهنگی شرکت ها در سندیکا جهت احراز هویت در  بیمارستان ها ، با استفاده از ارزیابان خسارت در این حوزه استفاده کرد.


بر اساس این گزارش، در نشست معاونان فنی صنعت بیمه، پس از اصلاح بندهایی از نظامنامه شورای هماهنگی معاونان فنی، در خصوص آثار و تبعات تحریم های اخیر بر صنعت بیمه کشور نیز  بحث و تبادل نظر شد و اعضای حاضر در نشست مطالب و  راهکارها و پیشنهادهای تخصصی خود را در این حوزه مطرح کردند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود